TOP

Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής ανακοίνωσαν νέες ενημερώσεις σε αναπτυξιακά ορόσημα για βρέφη και παιδιά

Με σκοπό την πρόληψη και πιο έγκαιρη αντιμετώπιση αναπτυξιακών καθυστερήσεων

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής και Κέντρων για τον έλεγχο των ασθενειών κυκλοφόρησε επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές για τη διαλογή των βρεφών και των μικρών παιδιών για αναπτυξιακές καθυστερήσεις. Αυτή η ενημέρωση στους καταλόγους ελέγχου οροσήμων είναι η πρώτη μετά από σχεδόν 20 χρόνια και είναι σημαντική: αλλάζουν αυτά τα κριτήρια αναφοράς για να βοηθήσουν τους γονείς καθώς και τους παιδίατρους να αντιληφθούν τις πιθανές καθυστερήσεις νωρίτερα.

Σε μια προσπάθεια να διευκολυνθεί ο εντοπισμός του αυτισμού και των αναπτυξιακών καθυστερήσεων νωρίτερα στα παιδιά, το CDC οργανώνει την καμπάνια «Μάθε τα σημάδια –  Πρόλαβε έγκαιρα». Οι γονείς και οι παιδίατροι χρησιμοποιούν αυτούς τους καταλόγους ελέγχου από το 2004 για να αξιολογήσουν κατά την εξέταση πώς ένα παιδί αναπτύσσεται. Ωστόσο, τα μέχρι τώρα ορόσημα αφορούσαν περίπου μόνο το 50% των παιδιών που αναμενόταν να ανταποκριθεί σε αυτό το ορόσημο σε συγκεκριμένη ηλικία. Τώρα, οι κατευθυντήριες γραμμές αναθεωρήθηκαν χρησιμοποιώντας συμπεριφορές που πρέπει τουλάχιστον το 75% τα παιδιά να αναμένεται να κατακτήσουν σε συγκεκριμένο ηλικιακό όριο, «με βάση τα δεδομένα, τους αναπτυξιακούς πόρους και την εμπειρία των κλινικών ιατρών».

Οι ενημερώσεις περιλαμβάνουν:

Προσθήκη λίστας ελέγχου για ηλικίες 15 και 30 μηνών, έτσι υπάρχει τώρα μια λίστα ελέγχου για όλη την γκάμα εξετάσεων από 2 μήνες έως 5 χρόνια.

Νέα κοινωνικά και συναισθηματικά ορόσημα

Αφαίρεση αμφισημιών και ανοικτών ερμηνειών για ορισμένα ορόσημα

Πρόσθεση ερωτήσεων ανοικτού τύπου για να βοηθήσουν στην προώθηση μεταξύ συζήτησης γονέων και ιατρών

Ενημέρωση και προσθήκη νέων συμβουλών καθώς και δραστηριοτήτων που ενθαρρύνουν την ανάπτυξη

«Όσο νωρίτερα ένα παιδί αναγνωρίζεται με μια αναπτυξιακή καθυστέρηση τόσο το καλύτερο, καθώς η θεραπεία όσο και οι παρεμβάσεις μάθησης μπορούν να ξεκινήσουν πιο έγκαιρα», δήλωσε ο Δρ. Paul H. Lipkin, μέλος του τμήματος AAP για την αναπτυξιακή και συμπεριφορική παιδιατρική και μέλος στο Συμβούλιο για τα παιδιά με αναπηρίες, που βοήθησε με τις αναθεωρήσεις, στο δελτίο τύπου. «Η ανασκόπηση της ανάπτυξης ενός παιδιού με αυτά τα ορόσημα επίσης ανοίγει έναν συνεχή διάλογο μεταξύ του γονέα και του παρόχου υγειονομικής περίθαλψης σχετικά με τη σημερινή και τη μελλοντική ανάπτυξη του παιδιού τους».

Καταχώρησε Σχόλιο