Now Reading
«5 φράσεις που δεν λέω ποτέ, αν θέλω να μεγαλώσω ικανά και συναισθηματικά έξυπνα παιδιά» ποιες είναι αυτές σύμφωνα με την νευροεπστήμονα και μαμά Dr Caroline Leaf

«5 φράσεις που δεν λέω ποτέ, αν θέλω να μεγαλώσω ικανά και συναισθηματικά έξυπνα παιδιά» ποιες είναι αυτές σύμφωνα με την νευροεπστήμονα και μαμά Dr Caroline Leaf

Είναι δύσκολο να μεγαλώνεις ικανά και συναισθηματικά έξυπνα παιδιά. Αλλά το κλειδί είναι να εξασκηθείτε στην υποστηρικτική επικοινωνία.

Είναι δύσκολο να μεγαλώνεις ικανά και συναισθηματικά έξυπνα παιδιά. Αλλά το κλειδί είναι να εξασκηθείτε στην υποστηρικτική επικοινωνία.

Ως νευροεπιστήμονας, μαμά και συγγραφέας του βιβλίου «Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να καθαρίσει το ψυχικό τους χάος», η Dr Caroline Leaf ανακάλυψε ότι ο τρόπος με τον οποίο ανταποκρινόμαστε στα συναισθήματα των παιδιών μας έχει τεράστιο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται και κατανοούν τη ζωή.

Εδώ είναι πέντε κοινές φράσεις που δεν λέει ποτέ στα παιδιά της, όπως τις έγραψε σε άρθρο της στο cnbc.com:

«Είσαι πολύ κακό».

Όταν ένα παιδί χάνει την αίσθηση του εαυτού του, αυτό μπορεί να το οδηγήσει σε συναισθήματα οργής, άγχους, αυτολύπησης ή απελπισίας. Αλλά δεν είναι κακά, άτακτα ή δύσκολα – περνούν κρίση ταυτότητας.

Εάν αφεθεί χωρίς διαχείριση, μια κρίση ταυτότητας μπορεί να δημιουργήσει μια αίσθηση ντροπής που μπορεί εύκολα να εισχωρήσει σε όλες τις πτυχές της ζωής ενός παιδιού, οδηγώντας δυνητικά σε προβλήματα ψυχικής υγείας.

Όταν τα παιδιά της δυσκολεύονται, δεν παίρνει κατηγορητικό τόνο. Προσπαθεί να περιγράψει αυτό που βλέπει αυτή τη στιγμή: τα συναισθήματα, τις συμπεριφορές και τις σωματικές τους αντιδράσεις ως απαντήσεις σε αυτό που βιώνουν.

Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Βλέπω ότι νιώθεις απογοήτευση και κάνεις πράγματα που συνήθως δεν κάνεις. Μπορώ να σε βοηθήσω να καταλάβεις τι συμβαίνει;»

 «Αντιδράς υπερβολικά!»

Ακόμα κι αν δεν συμφωνείτε με αυτά που λέει το παιδί σας, είναι επιζήμιο να απορρίπτετε τα συναισθήματά του. Αν χρειάζεστε χρόνο για να επεξεργαστώ αυτά που λένε, αφιερώστε μερικές στιγμές για να αναπνεύσετε βαθιά και να θέσετε υπό έλεγχο τα συναισθήματά σας.

Διατηρήστε την οπτική επαφή και παρακολουθήστε τη γλώσσα του σώματός σας, καθώς τα παιδιά είναι συχνά καλύτερα από τους ενήλικες στο να διαβάζουν μη λεκτικές ενδείξεις και τείνουν να αποσύρονται αν δεν αισθάνονται ότι είναι ασφαλές να μιλήσουν.

Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Χρειάζομαι μια στιγμή για να ηρεμήσω. Ας κάνουμε ένα γρήγορο διάλειμμα και ας προσπαθήσουμε ξανά αργότερα».

«Αυτό δεν είναι τόσο τρομερό. Θα το ξεπεράσεις».

Όταν λέτε σε ένα παιδί ότι «θα το ξεπεράσει», ακυρώνετε την εμπειρία του και μπορεί να το κάνετε να αισθάνεται άσχημα που έχει φυσιολογικά ανθρώπινα συναισθήματα. Μπορεί να πιστεύουν ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτά τα συναισθήματα.

Ως γονείς, δεν είμαστε ειδικοί στην εμπειρία κανενός άλλου, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών μας. Εάν το παιδί της προσπαθεί να επικοινωνήσει πώς νιώθει για κάτι, απαντά με περιέργεια και ανησυχία.

Να θυμάστε ότι τέτοιες στιγμές μπορεί να είναι εξαιρετικά εργαλεία διδασκαλίας και μια ευκαιρία να δείξετε ενσυναίσθηση.

Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Σε ακούω. Αυτό ακούγεται δύσκολο! Τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω;»

«Σταμάτα να κλαις!»

Το κλάμα είναι ένας νευροβιολογικός μηχανισμός που μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε την ενέργεια που συσσωρεύεται στο μυαλό, τον εγκέφαλο και το σώμα. Είναι ένα απίστευτα σημαντικό εργαλείο για την πρόληψη της καταστολής των συναισθημάτων και μας βοηθά να διατηρήσουμε την ψυχική μας ευεξία.

Δείτε Επίσης

Η Dr Caroline Leaf συνιστά να προσφέρετε μια απόσπαση της προσοχής, όπως να πάτε για μια βόλτα. Κάνοντας μια άσχετη δραστηριότητα μπορεί να διευκολύνει ένα παιδί να ανοιχτεί για αυτό που περνάει. Η παροχή άνεσης μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε το ζήτημα αντί να το αφήσετε να συσσωρευτεί με την πάροδο του χρόνου.

Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Θα ήθελες να σε κρατήσω και να σε παρηγορήσω;» ή «Θες να πάμε μια βόλτα;»

«Επειδή το είπα» (ή «γιατί έτσι»)

Κάθε φορά που βάζει ένα όριο ως γονιός, πάντα λέει στα παιδιά της γιατί. Εάν αρνηθείτε να δώσετε μια εξήγηση, αναστέλλει τη φυσική περιέργεια και τις συλλογιστικές δυνάμεις του παιδιού και το αφήνει να αισθάνεται σύγχυση.

Το παιδί σας κοιτάζει τους ενήλικες στη ζωή του για να το βοηθήσουν να κατανοήσει τον κόσμο. Έτσι, αντί να δίνετε εντολή, χρησιμοποιήστε αυτές τις στιγμές ως ευκαιρία διδασκαλίας για να προετοιμάσετε καλύτερα το παιδί σας σε μελλοντικές προκλήσεις.

Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Δεν θέλω να σκαρφαλώσεις σε αυτό το δέντρο γιατί είναι επικίνδυνο. Μπορείς να πέσεις και να βλάψεις τον εαυτό σου».

 

Η Dr Caroline Leaf είναι κλινική νευροεπιστήμονας και συγγραφέας των «How to Help Your Child Clean Up Their Mental Mess: A Guide to Building Resilience and Managing Mental Health» και «Switch on Your Brain: Think Learn Succeed, Cleaning Up Your Mental Mess». Έχει μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Επικοινωνιακή Παθολογία, με ειδίκευση στη γνωστική και μεταγνωστική νευροψυχολογία. Μπορείτε να ακολουθήσετε την Caroline Leaf στο Facebook, το Instagram και το Twitter.

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top