Now Reading
Η Amelia Edelman εξηγεί γιατί «βγάζει» το παιδί της από το σχολείο για να ταξιδέψουν μαζί στον κόσμο

Η Amelia Edelman εξηγεί γιατί «βγάζει» το παιδί της από το σχολείο για να ταξιδέψουν μαζί στον κόσμο

Μαμά και δημοσιογράφος τονίζει ότι δεν μετανιώνει γιατί το παιδί της μαθαίνει εξίσου πολλά –αν όχι περισσότερα– από τα ταξίδια.

Διαβάζουμε και μοιραζόμαστε μαζί σας το εξομολογητικό άρθρο της μαμάς και δημοσιογράφου στο parents.com Amelia Edelman που εξηγεί την επιλογή της να κάνει ταξίδια με το παιδί της κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς:

Βρισκόμαστε στην ιστορική συνοικία Chiado της Λισαβόνας και το 1χρονο παιδί μου τρώει το Bacalhau à Brás (μπακαλιάρος με πατάτες και αυγά), ενώ ο 8χρονος μου φωνάζει για την καθημερινή του Pastéis de Nata, πορτογαλική τάρτα με κρέμα, τις οποίες προμηθεύεται στον πλακόστρωτο δρόμο από τη σημερινή μας βάση στο Martinhal Chiado. Αφιερώνω τη στιγμή της σχετικής ησυχίας για να ελέγξω τον αυτόματο τηλεφωνητή μου, και ακούω τη συνηθισμένη επίπληξη: «Το παιδί σας έχει μια αδικαιολόγητη απουσία. Τα παιδιά που λείπουν από το σχολείο χάνουν! Υστερούν στο διάβασμα, στα μαθηματικά…»

Το διαγράφω πριν τελειώσει. Έχω ακούσει αυτό το ηχογραφημένο φωνητικό μήνυμα δεκάδες φορές από τότε που ο μεγαλύτερος γιος μου ξεκίνησε το δημόσιο σχολείο: Είναι φυγόπονος, οι συχνές απουσίες του παρακολουθούνται, πρέπει να προγραμματίσω άλλη μια συνάντηση με τον σύμβουλο παρακολούθησης… όλα αυτά είναι άσχημα . Και ακόμη.

Το παιδί μου, παιδί ενός περιοδεύοντος μουσικού και μια ταξιδιωτικής συντάκτριας που καλύπτει τα ταξίδια, βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του. Στην πραγματικότητα, αν τα τυποποιημένα αποτελέσματα δοκιμών πρέπει να είναι αξιόπιστα (κάτι που είναι συζητήσιμο), είναι ένα από τα πιο έξυπνα 8χρονα παιδιά στις ΗΠΑ. Και ακόμα κι αν δεν ήταν, θα υπήρχαν ακόμα τόσοι πολλοί απίστευτα έγκυροι λόγοι για τους οποίους θα έπρεπε να του επιτραπεί να χάσει το σχολείο.

Έχουμε καλύψει τον πιο σημαντικό από αυτούς τους πολλούς έγκυρους λόγους στο παρελθόν: Οι μαθητές δημοσίων σχολείων δεν θα πρέπει να τιμωρούνται για ημέρες ψυχικής υγείας ή για χρόνια ιατρική πάθηση που απαιτεί πολλαπλές απουσίες. Ούτε θα πρέπει να πιέζονται οι γονείς να πιέζουν τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο ενώ είναι άρρωστα, απλώς με την ελπίδα να επιτύχουν αυτό το περιζήτητο, εντελώς αυθαίρετο βραβείο τέλειας παρακολούθησης. Όλοι αυτοί είναι κρίσιμοι λόγοι για το εκπαιδευτικό μας σύστημα –και τις πηγές χρηματοδότησής του– να επανεξετάσει τις πιέσεις και τις ανταμοιβές γύρω από τη συμμετοχή. Και θα ήθελα να προσθέσω ένα ακόμη επιχείρημα σε αυτήν τη λίστα: Οι διαθέσιμες ευκαιρίες μάθησης εκτός σχολικών τειχών θα πρέπει επίσης να θεωρούνται δικαιολογημένες.

Είμαι παιδί δημοσίων σχολείων. Τρέφω βαθύ σεβασμό και αξία για τη δική μου εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο, καθώς και για τα παιδιά μου. Αλλά σε αντίθεση με τον παιδικό μου εαυτό, τα παιδιά μου έχουν πρόσβαση σε κάτι που δεν είχα ποτέ: τον κόσμο.

Έφυγα από τις ΗΠΑ για πρώτη φορά ως ενήλικας. Το 8χρονο παιδί μου έχει πάει σε τέσσερις ηπείρους. Όταν λαμβάνει μηνύματα επίπληξης από το σχολείο, δεν είναι επειδή χαλαρώνει και μένει πίσω στην ενότητα κοινωνικών σπουδών του. Είναι επειδή μαθαίνει για αρχαίους πολιτισμούς στο ελληνικό νησί της Πάρου ή στους ναούς των Μάγια της Μπελίζ. Ή βοηθά να μαγειρέψει μερικές παραδοσιακές συνταγές στο Μαρακές, ή δοκιμάζει ζυμωμένο καρχαρία (πρωτεΐνη!) στο Ρέικιαβικ. Ή γυρίζει με ένα τουριστικό λεωφορείο με το ροκ συγκρότημα του μπαμπά του και βοηθάει να μεταφέρει όργανα στα παρασκήνια στις ακτές του Μεξικού.

Αυτά τα ταξίδια είναι όλα ένα απίστευτο προνόμιο. Ένα προνόμιο που οφείλεται στην τύχη της γέννησης του γιου μου και των επαγγελματικών πορειών που επέλεξαν οι γονείς του — καθώς και στην απόλυτη θέληση των προτεραιοτήτων της οικογένειάς μας. (Πουλήσαμε αυτοκίνητο για να κλείσουμε ένα ταξίδι; Ίσως.) Είναι όμως η ευκαιρία να αποκτήσουμε πρόσβαση στην παγκόσμια εκπαίδευση – κάτι που θα έπρεπε να απορρίψουμε απλώς για να τηρήσουμε τους κανόνες παρακολούθησης του σχολείου;

Στο τρέχον ταξίδι μας στην Πορτογαλία, η μάθηση ξεκίνησε μόλις απογειωθήκαμε. Πετάξαμε με TAP (Transportes Aéreos Portugals) Air Portugal, η οποία προσφέρει μια ποικιλία εκπαιδευτικών προγραμμάτων μεταξύ της ψυχαγωγίας της κατά τη διάρκεια της πτήσης καθ’ όλη τη διάρκεια των έξι και πλέον ωρών απευθείας από τη Βοστώνη στη Λισαβόνα. Τα παιδιά μου έκαναν streaming πορτογαλικής μουσικής, παρακολούθησαν όμορφα πλάνα της γεωγραφίας της χώρας και ακολούθησαν ένα εκπληκτικά εύκολο μάθημα βίντεο 101 στην Πορτογαλική γλώσσα. Την ώρα που προσγειωθήκαμε στη Λισαβόνα, ο γιος μου φώναζε “olá” (γεια σου) και “estou com fome” (είμαι πεινασμένος) σαν να σπούδαζε για μήνες. Η πτήση του TAP έδωσε και στα δύο παιδιά μου τις πρώτες τους γεύσεις πορτογαλικού φαγητού, προετοιμάζοντάς τα για επιτυχία, βουτώντας στις πιο ασυνήθιστες επιλογές μέχρι το πρώτο δείπνο μετά την προσγείωση (βλ. παραπάνω: μπακαλιάρος).

Από εκεί, τα παιδιά μου έτρεξαν σε αυτό το πορτογαλικό έδαφος – με πολύ λιγότερα αιτήματα για κινούμενα σχέδια από ό,τι σε μια τυπική σχολική μέρα, όταν ο μεγαλύτερος γιος μου γυρίζει σπίτι στραγγισμένος από ακαδημαϊκούς στόχους και θέλει απλώς να χαλαρώσει με τις Ninja χελώνες. Εδώ, αντίθετα, αυτός και ο αδελφός του μαθαίνουν για την ιστορία του σεισμού του 1755 που κατέστρεψε τη Λισαβόνα και πώς το κτίριο που στεγάζει το αγαπημένο μας εστιατόριο, το Bar 1855, χτίστηκε το 1855 κατά τη διάρκεια της ανοικοδόμησης και της αναγέννησης της πόλης.

Κάνουμε μια περιήγηση με tuktuk (auto-rickshaw) γύρω από το ιστορικό κέντρο της πόλης και ο γιος μου κάνει ατελείωτες ερωτήσεις στον οδηγό του για τις δύο μικρές επιχειρήσεις που διευθύνει, τόσο τις εκδρομές όσο και έναν εκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό στη γειτονική πόλη Carcavelos. Τα παιδιά μου περνούν τα χέρια τους πάνω από αμέτρητα πλακάκια azulejo, το λαμπερό μπλε τσίγκινο λούστρο που είναι αδύνατο να μην το αγγίξετε. Κυνηγούν τρόλεϊ, κλωτσούν μπάλες με παιδιά από την Πορτογαλία και κοιτάζουν πάνω από την πόλη από το Miradouro da Senhora do Monte, σημειώνοντας ότι είναι «ακόμη πιο πολύχρωμο από το Σαν Φρανσίσκο».

Περίπου στα μισά του ταξιδιού μας, αφήνουμε τη Λισαβόνα για τη νότια ακτή του Αλγκάρβε. Είναι τρεις ώρες οδικώς, κάτι που δεν είναι μικρό κατόρθωμα με ένα μικρό παιδί και ένα μαθητή της δεύτερης δημοτικού. Αλλά οι ώρες περνούν καθώς ακούμε podcast για την ιστορία της περιοχής – podcast που σίγουρα δεν θα είχαν κρατήσει την προσοχή των παιδιών μου αν προσπαθήσαμε να τα ακούσουμε στο σπίτι και όχι ενώ οδηγούσαμε μέσα από τα χωράφια και τις βραχώδεις ακτές όπου αυτές οι ιστορικές μάχες είχαν πραγματοποιηθεί και όπου έγιναν οι ανακαλύψεις. Μέχρι να φτάσουμε στο Martinhal Sagres, το δεύτερο σπίτι μας-μακριά-από το σπίτι της εβδομάδας, τα παιδιά είναι έτοιμα για μια σοβαρή αναρρίχηση σε βράχο προτού φάνε ακόμη περισσότερα θαλασσινά. Ο σύντροφός μου και εγώ είμαστε έτοιμοι για το vinho verde.

Κάθε ξενοδοχείο στο οποίο μένουμε σε αυτό το ταξίδι έχει μια παιδική λέσχη που διευθύνεται από ντόπιους, και τα δύο παιδιά μου είναι ατρόμητοι παρευρισκόμενοι, μας κουνάνε το “tchau” για να περάσουν μερικές ώρες κάνοντας χειροτεχνίες και, φυσικά, εξασκώντας τα πορτογαλικά τους. Την τελευταία μας μέρα στο Αλγκάρβε, καταλήγουμε στο Cabo de São Vicente, το απόκρημνο σημείο έξω από το Sagres που είναι το πιο νοτιοδυτικό σημείο σε όλη την Ευρώπη.

«Αυτό είναι το τέλος του κόσμου», λέει ο γιος μου, επί της ουσίας. Συμφωνώ ότι φαίνεται έτσι. Είναι τόσο απομονωμένο. Όχι, εξηγεί, παλιά λεγόταν έτσι, στην πραγματικότητα. Έως ότου οι Ευρωπαίοι εξερευνητές του 14ου αιώνα άρχισαν να ταξιδεύουν πιο μακριά στον Ατλαντικό, αυτό ήταν το πιο απομακρυσμένο σημείο όπου είχαν πάει ποτέ. Ήταν γνωστό ως ακριβώς αυτό: Το τέλος του κόσμου. Το έμαθε αυτό στο σχολείο; Ρωτάω. Όχι, το έμαθε από έναν από τους υπαλλήλους του ξενοδοχείου με τον οποίο έγινε φίλος. Τόσο πολύ που υστερώ στις κοινωνικές σπουδές, γελάω.

Κλείνουμε το ταξίδι μας πίσω στη Λισαβόνα, περνώντας την τελευταία μας νύχτα στο σύγχρονο Martinhal Oriente, το οποίο είναι ένα ξενοδοχείο στην ανατολική άκρη της πόλης που λειτουργεί ως ζωντανή συλλογή σύγχρονης πορτογαλικής τέχνης. Ο γιος μου και εγώ συζητάμε για τα πλεονεκτήματα των αγαπημένων μας καλλιτεχνών που εκτίθενται—αγαπά το Bordallo II και τα “Big Trash Animals” του και δεν χορταίνω την Graça Paz. (Θα μπορούσε κάποιος από εμάς να είχε ονομάσει έναν Πορτογάλο καλλιτέχνη, δύο πριν από εβδομάδες; Μάλλον όχι.) Επίσης, δεν χορταίνω το φαγητό και το κρασί στο Terrace, το εστιατόριο του ξενοδοχείου, του οποίου το γκουρμέ μενού για παιδιά κερδίζει το βραβείο επειδή έκανε το επιλεκτικό παιδί μου να δοκιμάσει μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που έχει φάει ποτέ, συμπεριλαμβανομένης της τάρτας ντομάτας και ενός υπέροχα παράξενου επιδόρπιου από άνθη πορτοκαλιάς. Ο αδερφός τα τρώει όλα με όρεξη, ως συνήθως.

Αλλά για το 8χρονο παιδί μου, η #1 επιτυχία αυτής της συγκεκριμένης διαμονής είναι η τοποθεσία του στο τετράγωνο από το διάσημο Oceanário de Lisboa –το ενυδρείο της Λισαβόνας, το οποίο φιλοξενεί 8.000 θαλάσσια πλάσματα– και μάλιστα διοργανώνει υποθαλάσσιες συναυλίες για μωρά τα Σαββατοκύριακα. Και τα δύο παιδιά μου ξόδεψαν ώρες εξερευνώντας τους διάφορους ωκεάνιους βιότοπους, με τον μεγάλο αδερφό πάντα να πρωτοστατεί και συνήθως να εκπέμπει ατελείωτα στοιχεία για τα χέλια του κήπου.

Όταν όλα τελειώσουν και επιτέλους προσγειωθούμε στο σπίτι μας στο Τενεσί, ένα χαρούμενο αλλά τζετ-λαγκ χάος μετά από πτήσεις από τη Λισαβόνα και τη Βοστώνη, υπάρχει ένα γράμμα που περιμένει στο γραμματοκιβώτιο από τα δημόσια σχολεία του Metro Nashville. Ο γιος μου έχει περισσότερες από πέντε αδικαιολόγητες απουσίες και εμείς ως οικογένεια θα αντιμετωπίσουμε συνέπειες. Ευτυχώς, αυτό δεν είναι το πρώτο μου ροντέο απουσίας.

Δείτε Επίσης

Πηγαίνω στο δημοτικό σχολείο με τον γιο μου το επόμενο πρωί: εγώ με το γράμμα επίπληξης και το ραντεβού μου με τον σύμβουλο παρακολούθησης, εκείνος σφύζει από ενθουσιασμό, κρατώντας αναμνηστικά αζουλέζο. Ανυπομονεί να πει στους φίλους και στους δασκάλους του τα πάντα για τις περιπέτειές του στην Πορτογαλία.

Είχα αυτά τα ραντεβού στο παρελθόν και ελπίζω ότι και αυτό δεν θα καταλήξει σε κάτι πολύ σοβαρό. Αλλά δεν μπορώ να μην αισθάνομαι έναν πόνο ενοχής που τράβηξα ξανά το παιδί μου από το σχολείο για να το σύρω σε όλο τον κόσμο. Τα αδιάκοπα φωνητικά μηνύματα είχαν κάποια αλήθεια; Μήπως «χάνει» και «υστερεί»; Αν όχι στους ακαδημαϊκούς στόχους, τα ταξίδια μας επηρεάζουν, ας πούμε, τις φιλίες του πίσω στο σπίτι;

Φτάνουμε μπροστά στο σχολείο και καθώς κατευθύνομαι προς το γραφείο, ο γιος μου χαιρετίζεται αμέσως από μισή ντουζίνα φίλους. Έχει συμμαθητές από κάθε υπόβαθρο και απόχρωση δέρματος – το πραγματικό όφελος των δημόσιων σχολείων της πόλης. Ένα κορίτσι, που μετανάστευσε από τη Βραζιλία, τρέχει και φωνάζει «μου έλειψες!».

«Desculpe», απαντά ο γιος μου πονηρά. «Eu só falo Português». «Συγγνώμη; Μιλάω μόνο πορτογαλικά».

Το στόμα της μικρής μένει ανοιχτό. Ξεσπάει στα γέλια και ρίχνει τα χέρια της γύρω από τον γιο μου.

Νομίζω ότι και οι φιλίες του θα πάνε μια χαρά.

Πηγή

Φωτό: AMELIA EDELMAN

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top