TOP

Οι μπάρες δημητριακών είναι μια θρεπτική επιλογή για όσους προσέχουν τη διατροφή και την υγεία τους. Επιπλέον, είναι ένα εύκολο και γρήγορο σνακ για τα παιδιά – γευστικό, θρεπτικό, το οποίο μπορείτε να φτιάξετε –και μαζί τους– και κυρίως με διαφορετικές επιλογές και συνδυασμούς κάθε φορά ώστε να έχουν ποικιλία… Για να μην τις βαρεθείτε ούτε εσείς ούτε τα παιδιά.

Το μυστικό επιτυχίας βρίσκεται στην ομογενοποίηση και τα συστατικά κλειδιά –που θα «ενώσουν» όλα τα συστατικά ώστε να απολαμβάνετε μια μπάρα δημητριακών κι όχι δημητριακά χωριστά– είναι κυρίως το μέλι, το ταχίνι και το φιστικοβούτυρο. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και τα τρία μαζί (ειδικά αν προσπαθείτε να πάρουν τα παιδιά σας κανένα γραμμάριο) – αλλά και ανά δύο.

Τα υπόλοιπα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι:

Δημητριακά: βρόμη, νιφάδες ρυζιού, νιφάδες καλαμποκιού, μούσλι

Σπόρους: Ηλιόσπορους, κολοκυθόσπορους, λιναρόσπορους, σουσάμι

Ξηρούς καρπούς: Αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια, φιστίκια, κάσιους, κουκουνάρι, ινδοκάρυδο (καβουρδισμένα ή μη)

Φρούτα: Αποξηραμένα (σταφίδες, κράνμπερι, δαμάσκηνα, σύκα) ή φρέσκα (μπανάνα, φράουλα, μήλο)

Σοκολάτα: Κουβερτούρα, υγείας, γάλακτος, λευκή, σκόνη κακάο

Μυρωδικά: Κανέλα, μοσχοκάρυδο, γαρίφαλο, βανίλια, ξύσμα πορτοκαλιού

Εναλλακτικά συστατικά: Βούτυρο, μαρμελάδα, καστανή ζάχαρη

Συνταγές θα βρείτε πολλές, εμείς σας παρουσιάζουμε μια «κλασική» του Άκη Πετρετζίκη, την οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως «μπούσουλα» για να φτιάξετε τις δικές σας:

Συστατικά: 450 γρ. ταχίνι, 200 γρ. μέλι, 200 γρ. κουβερτούρα Nestle Dessert, σε κομμάτια, 150 γρ. διάφορους ξηρούς καρπούς (φιστίκια Αιγίνης, καρύδια, φουντούκια), 150 γρ. δημητριακά, 200 γρ. βρόμη, 80 γρ. cranberries.

Εκτέλεση: Ζεσταίνουμε το μέλι στον φούρνο μικροκυμάτων για 30 δευτερόλεπτα. Ανακατεύουμε το ταχίνι με το μέλι σε ένα μεγάλο μπολ. Προσέχουμε να μην το ανακατέψουμε πολύ για να μη σφίξει πολύ το μείγμα. Λιώνουμε τη σοκολάτα σε ένα μπολ με μεμβράνη από πάνω, στα μικροκύματα στα 800 watt για 2 λεπτά ή σε μπεν μαρί. Ανακατεύουμε τη σοκολάτα στο μείγμα ταχινιού-μελιού. Τέλος, προσθέτουμε τη βρόμη, τους ξηρούς καρπούς και τα cranberries και ανακατεύουμε καλά με μία μαρίζ. Ρίχνουμε και τα δημητριακά και συνεχίζουμε το ανακάτεμα με το χέρι. Βάζουμε ένα μεγάλο κομμάτι μεμβράνης πάνω σε ένα ταψί 20×30 εκ. Απλώνουμε το μείγμα από πάνω, ρίχνουμε λίγα ακόμα δημητριακά από πάνω, καλύπτουμε με τη μεμβράνη και αφήνουμε στο ψυγείο για να σφίξει περίπου 3-4 ώρες. Για να σερβίρουμε, κόβουμε σε 20 ισομερείς μπάρες πάχους 5 εκ.

Μπορείτε να δείτε την παρασκευή εδώ: video

Το να φτιάχνετε εσείς οι ίδιες τις μπάρες δημητριακών στο σπίτι σάς δίνει τη δυνατότητα να προσθέτετε και να αφαιρείτε υλικά, αλλά κυρίως να έχετε εσείς την επιλογή των πρώτων υλών και να είστε απόλυτα σίγουρες για το τι θα φάνε τα παιδιά σας. Επίσης, εσείς αποφασίζετε για το αν θα έχουν ζάχαρη ή πόσο γλυκές θα είναι και πόσες θερμίδες θα έχουν. Αφήστε ελεύθερη τη φαντασία σας, λάβετε υπόψη σας διατροφικές προτιμήσεις και ενδεχόμενες αλλεργίες των παιδιών και τολμήστε να φτιάξετε τη δική σας συνταγή. Καλή σας επιτυχία!

Καταχώρησε Σχόλιο