Γιατί οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τους εφήβους τους να παίζουν περισσότερο - Childit
Now Reading
Γιατί οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τους εφήβους τους να παίζουν περισσότερο

Γιατί οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τους εφήβους τους να παίζουν περισσότερο

Το παιχνίδι βοηθά τους εφήβους να καταλάβουν την ταυτότητα, τα πάθη και τα ενδιαφέροντά τους – και προστατεύει την ψυχική τους υγεία

Το παιχνίδι βοηθά τους εφήβους να καταλάβουν την ταυτότητα, τα πάθη και τα ενδιαφέροντά τους – και προστατεύει την ψυχική τους υγεία

Οι γονείς γνωρίζουν γενικά τη σημασία του παιχνιδιού για τα μικρότερα παιδιά. Αλλά όταν τα παιδιά φτάνουν στην εφηβεία, μπορεί να μην αναγνωρίζουμε πώς μοιάζει το παιχνίδι, επειδή τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν συμμετέχουν στο «παιχνίδι» όπως τα μικρότερα παιδιά. Παρόλο που το παιχνίδι αλλάζει καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, οι άνθρωποι όλων των ηλικιών επωφελούνται από το παιχνίδι, συμπεριλαμβανομένων και ιδιαίτερα των εφήβων.

Η Hilary Conklin, Ph.D., ερευνήτρια και καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης Δασκάλων στο Πανεπιστήμιο DePaul στο Σικάγο, λέει ότι το παιχνίδι για εφήβους μπορεί να είναι τόσο διαφορετικό όσο και παρόμοιο με αυτό των μικρότερων παιδιών.

«Συχνά ορίζεται από κάτι όπου έχεις επιλογή σε αυτό που κάνεις, και καθοδηγείς τη δουλειά σου, καθοδηγείς τις δραστηριότητές σου», λέει. Επιπλέον, λέει ότι το παιχνίδι για εφήβους συνήθως περιλαμβάνει κάποιου είδους δημιουργικό ή ευφάνταστο στοιχείο. Όταν ασχολούνται με το παιχνίδι, οι έφηβοι συνήθως αισθάνονται χαρούμενοι και αφοσιωμένοι.

Πώς αλλάζει το παιχνίδι στα εφηβικά χρόνια

Οι εγκέφαλοι των εφήβων αναπτύσσονται και αλλάζουν γρήγορα, εξηγεί ο Ken Ginsburg, M.D., MSEd, ιδρυτικός διευθυντής στο Κέντρο Επικοινωνίας Γονέων και Εφήβων και συγγραφέας του Congrats – You’re Having a Teen! Υποστηρίζει ότι η εφηβεία έχει να κάνει με τη θεμελιώδη ερώτηση, «ποιος είμαι;» και να απαντά σε άλλες ερωτήσεις όπως «είμαι φυσιολογικός;» και «πώς ταιριάζω;» Αυτή η ανάπτυξη του εγκεφάλου και η αυτοδιερεύνηση κάνουν το παιχνίδι ένα κρίσιμο εργαλείο κατά τη διάρκεια της εφηβικής ηλικίας.

Ενώ οι έφηβοι πιθανότατα δεν παίζουν πλέον νεράιδες ή πειρατές ή δεν ασχολούνται με κουζινικά ή τουβλάκια, η Δρ Conklin ισχυρίζεται ότι εξακολουθούν να υπάρχουν στοιχεία ντυσίματος και προσποίησης παιχνιδιού που λαχταρούν οι έφηβοι. Για παράδειγμα, οι έφηβοι απολαμβάνουν το Halloween και τα κοστούμια, και πολλά βιντεοπαιχνίδια ή παιχνίδια ρόλων, όπως το Dungeons and Dragons (D&D), περιλαμβάνουν περίτεχνα ευφάνταστα σενάρια παιχνιδιού που μπορεί να είναι πραγματικά ελκυστικά για αυτούς.

Πώς μοιάζει το παιχνίδι στα εφηβικά χρόνια;

Το παιχνίδι των εφήβων μπορεί να είναι επίσημο ή άτυπο, κατευθυνόμενο ή αυτο-σκηνοθετημένο, μέσα ή έξω από την τάξη. Μερικά παραδείγματα εφηβικού παιχνιδιού περιλαμβάνουν:

Ομαδικά ή ψυχαγωγικά αθλήματα

Δραστηριότητες γυμναστικής όπως μαθήματα γιόγκα, τρέξιμο ή περιστροφές

Δραστηριότητες περιπέτειας όπως skateboard, ορεινή ποδηλασία, αναρρίχηση δέντρων και σκι

Κατασκευή αντικειμένων με ξύλο ή άλλα υλικά

Έργα τέχνης και χειροτεχνίας

Βιντεοπαιχνίδια

Παιχνίδια ρόλων, όπως D&D

Επιτραπέζια παιχνίδια

Σχεδιασμός ιστοσελίδας

Δημιουργία μουσικού βίντεο ή TikTok

Κάνοντας μια ταινία μικρού μήκους

Κηπουρική

Ζαχαροπλαστική

Δημιουργία νέας συνταγής

Δημιουργικό γράψιμο

Χορός

Πεζοπορία

Κατασκήνωση

Πάρκα ψυχαγωγίας ή περιπέτειας

Καραόκε

Ο Δρ Ginsburg τονίζει ότι οι έφηβοι επωφελούνται από οργανωμένες δραστηριότητες που καθοδηγούνται από ενήλικες και χρειάζονται επίσης ελεύθερο χρόνο για να γεμίσουν με πράγματα που τους αρέσει να κάνουν ή θέματα που θέλουν να εξερευνήσουν. «Εάν συμμετέχουν μόνο σε δραστηριότητες που απευθύνονται σε ενήλικες, είτε στο σχολείο είτε στον αγωνιστικό χώρο ή σε δραστηριότητες, μπορεί να χάσουν την ευκαιρία να καταλάβουν πώς θέλουν να συνεισφέρουν στον κόσμο», εξηγεί.

Παρ’ όλα αυτά, οι δραστηριότητες που απευθύνονται σε ενήλικες είναι ένας υγιής τρόπος για να μοντελοποιηθούν κανόνες και όρια, έτσι ώστε οι έφηβοι να έχουν ένα υγιές πλαίσιο από το οποίο μπορούν να αναπτύξουν τη διασκέδαση που καθοδηγείται ανεξάρτητα.

See Also

Οφέλη του παιχνιδιού για εφήβους

Δεδομένου ότι η εφηβεία είναι μια περίοδος ταχείας ανάπτυξης του εγκεφάλου και αυτοδιερεύνησης, το παιχνίδι μπορεί να βοηθήσει τους εφήβους να αναπτυχθούν και να ανακαλύψουν πράγματα για τον εαυτό τους. «Είναι μια εποχή όπου οι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν ποιοι είναι και έχουν την ευκαιρία να ξεδιπλωθούν προς διαφορετικές κατευθύνσεις που αναπτύσσουν πραγματικά τη νοημοσύνη», λέει ο Δρ Ginsburg. Προσθέτει ότι το παιχνίδι δεν εξαφανίζεται στην παιδική ηλικία – η δημιουργικότητα είναι εξίσου σημαντική στην εφηβεία και στην ενήλικη ζωή.

Επιπλέον, το παιχνίδι επιτρέπει στους ανθρώπους να αποτυχαίνουν και να προσπαθούν εκ νέου και να μάθουν πώς να τα πηγαίνουν καλύτερα την επόμενη φορά, λέει ο Δρ Ginsburg. «Μας επιτρέπει να χρησιμοποιήσουμε τη φαντασία μας για να δημιουργήσουμε λύσεις. Όλα αυτά τα πράγματα είναι πραγματικά μεγάλα οφέλη», σημειώνει.

Η ψυχική υγεία είναι ένα άλλο όφελος του παιχνιδιού για τους εφήβους. Ένα άρθρο του 2011 στο American Journal of Play αξιολόγησε την πτώση του παιχνιδιού και την αύξηση των προβλημάτων ψυχικής υγείας στους εφήβους. Σημείωσε ότι καθώς το παιχνίδι μειώθηκε, οι περιπτώσεις κατάθλιψης, άγχους, αυτοκτονίας, ανικανότητας και ναρκισσισμού αυξήθηκαν.

Το παιχνίδι προωθεί την ψυχική υγεία

Έρευνα διαπίστωσε ότι το παιχνίδι μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των παιδιών βοηθώντας τα να:

Αναπτύξουν ενδιαφέροντα και ικανότητες

Μαθαίνουν να παίρνουν αποφάσεις, να λύνουν προβλήματα, να επιδεικνύουν αυτοέλεγχο και να ακολουθούν κανόνες

Μαθαίνουν να ρυθμίζουν τα συναισθήματα

Κάνουν φίλους και τα πηγαίνουν καλά με τους άλλους

Απολαμβάνουν τη χαρά

Πώς να ενθαρρύνετε το παιχνίδι στους εφήβους

Οι έφηβοι αισθάνονται την ένταση που τους τραβούν προς την ενηλικίωση, ενώ θέλουν επίσης να οπισθοχωρήσουν προς την παιδική ηλικία, έτσι η Δρ. Conklin λέει ότι ένα πράγμα που μπορούν να κάνουν οι ενήλικες είναι να μοντελοποιήσουν την ευαλωτότητα και την παιχνιδιάρικη διάθεση. «Νομίζω ότι μερικές φορές είναι σαν να χρειάζονται άδεια για να είναι ξανά αστείοι ή χαλαροί», λέει. Όταν οι γονείς είναι πρόθυμοι να ασχοληθούν με τους εφήβους στο παιχνίδι—είτε πρόκειται για να φτιάξουν μαζί ένα γλυκό ή άλλα καλλιτεχνικά πράγματα—μπορεί να βοηθήσει πολύ στην ενθάρρυνση της αμοιβαίας δημιουργικότητας και επαφής με τους εφήβους.

Επιπλέον, οι γονείς μπορούν να προσφέρουν πρώτες ύλες και χρόνο και χώρο για να τις χρησιμοποιήσουν. «Πιστεύω ότι ένα από τα πράγματα που συμβαίνει τόσο πολύ αυτές τις μέρες σε ένα οικονομικά προνομιούχο σύνολο γονέων, υπάρχουν τόσα πολλά παιδιά που είναι τόσο προγραμματισμένα με πολλές δραστηριότητες και συχνά αυτό που πραγματικά χρειάζονται τα παιδιά είναι λίγο παραπάνω ελεύθερο χρόνο», λέει η Δρ. Κόνκλιν.

Στο τέλος της ημέρας, το παιχνίδι θα φαίνεται διαφορετικό από έφηβο σε έφηβο. Αυτό συμβαίνει επειδή οι έφηβοι εξελίσσονται σε μοναδικά άτομα με ποικίλα ενδιαφέροντα. Λοιπόν, τώρα είναι μια καλή στιγμή για να πειραματιστούν με νέα πράγματα και να προσφέρουμε ευκαιρίες που καλύπτουν τα αναπτυσσόμενα πάθη τους.

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top