TOP

Το SUP προκύπτει από τα αρχικά του StandUp Paddleboarding. Πρόκειται για μεγαλύτερες σανίδες surf, όπου η πλευστότητα υπερτερεί της ταχύτητας, ή της ευελιξίας μέσα στο νερό, πάνω στις οποίες ο σέρφερ στέκεται όρθιος, ή και γονατιστός (με προβολή τους ενός γονάτου), και κωπηλατεί βαστώντας ένα μονό κουπί που προσαρμόζετε στο ύψος του.

Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο μοιάζει

Για την ισορροπία που είναι το ζητούμενο, η επιβίβαση με κουπί μπορεί να φαίνεται απίστευτα τρομακτική. Όσο κι αν είναι διασκεδαστικό να πέφτει κανείς στη θάλασσα, κανείς δεν θέλει να περάσει περισσότερο χρόνο κάτω ή δίπλα από τη σανίδα – αλλά πάνω της!

Τα καλά νέα είναι ότι τα SUPs είναι πραγματικά αρκετά σταθερά. Το μεγάλο μέγεθος και η ευρύχωρη περιοχή τους βοηθούν να διατηρηθεί η επιφάνεια του σκάφους στο νερό.

Πρώτα, ξεκινήστε σε ήρεμη θάλασσα, ώστε να μην αγωνίζεστε με τα κύματα. Στη συνέχεια πάρτε το χρόνο σας. Δεν είναι υποχρεωτικό στην πρώτη επαφή να είστε όρθια. Μπορείτε να ξεκινήσετε καθιστή ή και γονατιστή μέχρι να νιώσετε άνετα να σηκωθείτε. Ξεκινήστε στα ρηχά, μέχρι να εξοικειωθείτε.

Μπορείτε να το πάρετε οπουδήποτε

Για το μεγάλο τους μέγεθος, τα SUPs είναι εξαιρετικά εύκολα στη μεταφορά. Τα Paddleboards δένονται εύκολα στην κορυφή οποιαδήποτε σχάρας οροφής. Οι φουσκωτές πλέον σανίδες κάνουν το σπορ ακόμα πιο προσιτό κι εύκολο στη μεταφορά του – χωράνε και μεταφέρονται σε μια τσάντα πλάτης… και πάνε παντού!

Γιατί να το κάνετε;

1) είναι μια σπουδαία γυμναστική που 2) γίνεται στην θάλασσα και 3) δεν απαιτεί τις γνώσεις και τον χρόνο που χρειάζονται άλλα θαλάσσια σπορ για να μπορείς να πεις ότι τα χαίρεσαι (εκπαίδευση στο windsurf και στο kite surf) ή έστω την τεχνική που χρειάζεται να έχεις στο wave surf για να καταφέρεις να «πάρεις» ένα κύμα.

Η όρθια σανιδοκωπηλασία είναι για όλους ανεξαρτήτου ηλικίας και φυσικής κατάστασης. Ανάλογα από την ένταση όπου θα κωπηλατήσει ο ασκούμενος, η άσκηση μπορεί εξίσου να γίνει αερόβια είτε αναερόβια. Στην προσπάθεια του ασκούμενου να σταθεί όρθιος στην σανίδα δουλεύει το σύνολο των μυϊκών ομάδων έτσι ώστε να ισορροπήσει το σώμα και να μην πέσει ο αθλούμενος στο νερό. Αυτός είναι ακριβώς και ο λόγος που η όρθια σανιδοκωπηλασία συστήνεται από τους φυσικοθεραπευτές και τους γιατρούς για την φάση ενδυνάμωσης των κάτω άκρων μετά από κάποιο χειρουργείο ή κάποιο τραυματισμό.

Το SUP είναι από τις ιδανικότερες μορφές γυμναστικής για την καύση του λίπους όπως και για τη μυϊκή ενδυνάμωση και τόνωση. Κάνοντας όρθια σανιδοκωπηλασία δεν ασκούνται επιβλαβείς κραδασμοί και επιβαρύνσεις όπως συμβαίνει με  άλλες κλασικές μορφές γυμναστικής όπως το τρέξιμο και η γυμναστική με βάρη και όλα αυτά χωρίς να καταλαβαίνει ο ασκούμενος ότι γυμνάζεται, αφού διασκεδάζει. Από μόνη της, η επαφή με τη θάλασσα είναι ευεργετική για τη σωματική και την ψυχική υγεία των περισσότερων.

Τι θα χρειαστείτε;

1) την σανίδα που σας ταιριάζει (ανάλογα την επιθυμητή χρήση και τα κιλά του), 2) ένα κουπί και προαιρετικά 3) μια στολή σε περίπτωση που θέλετε να SUPάρετε και τον χειμώνα. Ούτε γνώσεις, ούτε τεχνική, ούτε εμπειρία. Ένα κουπί και φύγατε.

Καταχώρησε Σχόλιο