TOP

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όλοι οι γονείς, ανησυχούνε για τις ιώσεις που μπορεί κυκλοφορούν, ενώ αρρωσταίνουν με την ιδέα, να κολλήσει το δικό τους παιδί μια ίωση.

Έτσι, προσπαθούν με κάθε τρόπο, να προστατέψουν τους νεαρούς οργανισμούς!…

Ντύνουν καλά τα παιδιά, δεν τα αφήνουν να κυκλοφορoύν σε χώρους με πολύ κόσμο και γενικά φοβούνται την επαφή με άτομα που πιθανά έχουν μια ίωση.

Λόγω του ότι δεν έχουν ανεπτυγμένο το ανοσοποιητικό τους σύστημα, πολύ πιο εύκολα αλλά και πιο γρήγορα, θα κολλήσουν την ίωση που πιθανά κυκλοφορεί. Εκτός όμως από τα παραπάνω, θα πρέπει να προσέξουμε και τη διατροφή τους, γιατί αποδεδειγμένα, ένας άνθρωπος με καλή διατροφή, έχει ανεπτυγμένο το ανοσοποιητικό του σύστημα.

Τι μπορούμε να κάνουμε, (διατροφικά) για την πρόληψη των ιώσεων?

– Θα πρέπει όλο το χρόνο και ανεξάρτητα από την εποχή, να τηρούνται οι γενικοί κανόνες διατροφής. Καλή διατροφή λοιπόν, σε κάθε εποχή.

– Καλό πρωινό. Η καλή μέρα, από το πρωί φαίνεται. Έτσι και το γερό ανοσοποιητικό, θέλει καλό πρωινό.

– Μειώστε τροφές που είναι αυξημένες σε κορεσμένα λιπαρά αλλά και trans λιπαρά, όπως τα έτοιμα γεύματα(junk food),τα αλλαντικά, τα λιπαρά κρέατα, τα μπισκότα κλπ.

– Αυξήστε την ποσότητα σε ω3 κα ω6 λιπαρά. ¨όπως το ψάρι το ελαιόλαδο κλπ.

– Καταναλώστε τροφές με προβιοτικά αλλά και πρεβιοτικά, όπως τα ζωντανά γιαούρτια, ξινόγαλα, κεφίρ αλλά και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα με αυτά.

– Αυξήστε την κατανάλωση των βιταμινών, και κυρίως των βιταμινών A, D, C και Ε. Πλούσια τρόφιμα σε αυτές, είναι τα φρούτα και τα λαχανικά

– Καταναλώστε άφθονο νερό, που θα βοηθήσει τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών, αλλά και των υδατοδιαλυτών βιταμινών.

– Έρευνες καταλήγουν, πως έλλειψη σεληνίου, αλλά και ψευδαργύρου, μπορεί να ευθύνονται για μειωμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Οπότε μπορείτε να καταναλώσετε πουλερικά, ξηρούς καρπούς, αυγά και τυρί.

– Μειώστε την κατανάλωση ζάχαρης.

Αν πάλι το παιδί σας αρρώστησε και δεν το προλάβατε, ηρεμήστε!…

Καταρχήν καλέστε το γιατρό ή αν χρειαστεί επισκεφτείτε τον. Η διάρκεια μιας ίωσης, μπορεί να είναι από 1-2 μέρες, ως και 1-2 βδομάδες.

Αυτό το διάστημα:

– Μην πιέζετε το παιδί να καταναλώσει μεγάλες ποσότητες τροφής

– Ας καταναλώνει ότι εκείνο επιλέγει, έτσι ώστε να αισθάνεται καλά. Είναι μικρό το χρονικό διάστημα και θα περάσει, αρκεί να μην παραγίνει με επιλογές που βλάπτουν την υγεία του.

– Ενυδατώστε το πεσμένο ανοσοποιητικό του. Με την καλή ενυδάτωση (νερό-φρούτα- χυμούς), θα αναρρώσει πιο γρήγορα.

– Οι σούπες λαχανικών, αλλά και οι ζωμοί κρέατος-κοτόπουλου, είναι αρκετά ανεκτοί και για πολλές των ιώσεων. Στύψτε και λίγο λεμονάκι, που θα δώσει στη σούπα μια άλλη γεύση, ενώ θα την ενισχύσει σε βιταμίνη C.

– Το τσάι, ίσως και αυτό συμβάλλει με τη σειρά του. Δοκιμάστε το!α ενυδατώσει και θα τονώσει!

– Μια άλλη επιλογή για γρήγορη ανάρρωση, είναι το ζωντανό γιαούρτι και κυρίως για παιδιά που παίρνουν αντιβίωση.

– Αποφύγετε να δώσετε τηγανητά αλλά και μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, που θα δημιουργήσουν διάφορα προβλήματα, ακόμα και στη χώνευση.

Όταν φύγει η ίωση, θα δείτε πως το παιδί σταδιακά αποκτά και πάλι την όρεξή του. Οπότε, κάντε λίγη υπομονή αν δε δέχεται μεγάλες ποσότητες τροφής. Το βάρος του παιδιού, ίσως έχει πέσει, παρακολουθήστε πως μέσα σε 5-6 μέρες, θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα. Πολύ συχνό φαινόμενο, που μέσα σε νορμάλ πλαίσια δεν θα πρέπει να μας απασχολεί.

Κάποτε το χειμώνα, πριν πάνε στο σχολείο τα παιδιά, έβαζαν στην τσάντα τους για κολατσιό ξερά φρούτα και ξηρούς καρπούς. Μια σωστή επιλογή, για την προστασία των ιώσεων. Τα ω3 και τα ω6 που περιέχονται στα φρούτα, σε συνδυασμό με όλες τις βιταμίνες, δίνουν ενέργεια και προστασία, σε κάθε οργανισμό

 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Διαιτολόγος – διατροφολόγος

Καταχώρησε Σχόλιο