Ποιους βασικούς κανόνες «ασφάλειας σώματος» πρέπει να διδάξετε στα παιδιά για να κρατάτε ασφαλή - Childit
Now Reading
Ποιους βασικούς κανόνες «ασφάλειας σώματος» πρέπει να διδάξετε στα παιδιά για να κρατάτε ασφαλή

Ποιους βασικούς κανόνες «ασφάλειας σώματος» πρέπει να διδάξετε στα παιδιά για να κρατάτε ασφαλή

Πάνω απ’ όλα, εξηγήστε στο παιδί σας σε ποιον πρέπει να μιλήσει εάν αισθάνεται ανασφάλεια

Πάνω απ’ όλα, εξηγήστε στο παιδί σας σε ποιον πρέπει να μιλήσει εάν αισθάνεται ανασφάλεια

Όπως λένε, η γνώση είναι δύναμη, σωστά; Και ως γονείς, διδάσκουμε στα παιδιά μας την ασφάλεια στο νερό και την οδική ασφάλεια – φροντίζουμε να φορούν τα σωσίβια τους ή να ξέρουν ότι πρέπει να μας κρατούν από το χέρι στον δρόμο και να κοιτούν αμφίδρομα πριν τον διασχίσουν ή να μην αγγίζουν ποτέ μια καυτή σόμπα.

Αφιερώνουμε όμως χρόνο για να ενσωματώσουμε την ασφάλεια του σώματος στις γονεϊκές μας συζητήσεις; Καταλαβαίνω, είναι ένα τρομακτικό θέμα για συζήτηση. Τι πρέπει να πω; Πώς να το πω; Δεν μπορώ καν να φανταστώ οτιδήποτε κακό να συμβαίνει στο παιδί μου – είναι πολύ τρομακτικό να το σκέφτομαι κ.λπ. Αλλά η αποφυγή του δεν θα κάνει καλό σε κανέναν. Η διατήρηση μιας ανοιχτής γραμμής επικοινωνίας μπορεί να κάνει τη διαφορά στη ζωή ενός παιδιού.

Οι ακόλουθες δεξιότητες ασφάλειας σώματος μπορούν να διδαχθούν σε όλη τη ζωή του παιδιού σας και μπορούν να συμπεριληφθούν ως μέρος των καθημερινών συνομιλιών.

Κανόνες ασφάλειας σώματος για παιδιά

Διδάξτε στα παιδιά σας τα σωστά ονόματα των μελών του σώματός τους

Μόλις το παιδί σας αρχίσει να μιλάει, ονομάστε σωστά κάθε μέρος του σώματος, συμπεριλαμβανομένων των γεννητικών οργάνων, δηλαδή το πέος, τον κόλπο, το αιδοίο, τους γλουτούς, το στήθος και τις θηλές. Εξηγήστε στο παιδί σας ότι τα «ιδιωτικά του μέρη» είναι τα μέρη κάτω από το μαγιό του. Σημείωση: το στόμα ενός παιδιού είναι επίσης γνωστό ως «ιδιωτική ζώνη». Αποφύγετε τη χρήση ονομάτων κατοικίδιων ζώων ή χαϊδευτικών για την περιγραφή των γεννητικών οργάνων. Με αυτόν τον τρόπο, εάν ένα παιδί αγγιχθεί με ακατάλληλο τρόπο, μπορεί να δηλώσει ξεκάθαρα πού το άγγιξαν.

Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει σαφής κατανόηση της λέξης «ιδιωτικό»

Εξηγήστε τους όρους «ιδιωτικό» και «δημόσιο» – δηλαδή, «ιδιωτικό» σημαίνει μόνο για εσάς. Μιλήστε για την τουαλέτα ως ιδιωτικό χώρο, αλλά η κουζίνα, για παράδειγμα, είναι δημόσιος χώρος επειδή είναι κοινόχρηστος. Συσχετίστε αυτούς τους όρους τόσο με τους χώρους όσο και με τα μέρη του σώματος.

Εξηγήστε στο παιδί σας σε ποιον πρέπει να μιλήσει εάν αισθάνεται ανασφάλεια

Διδάξτε στο παιδί σας ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αγγίξει ή να ζητήσει να δει τα ιδιωτικά του μέρη, και αν κάποιος το κάνει, πρέπει να το πει αμέσως σε έναν έμπιστο ενήλικα. Διδάξτε στο παιδί σας ότι εάν κάποιος (δηλαδή ο δράστης) του ζητήσει να αγγίξει τα δικά του ιδιωτικά μέρη, δείξει τα ιδιωτικά του μέρη στο παιδί ή του δείξει εικόνες ιδιωτικών μερών, είναι εξίσου λάθος.

Καθώς το παιδί σας μεγαλώνει (3+) βοηθήστε το να αναγνωρίσει τρεις έως πέντε έμπιστους ενήλικες στους οποίους θα μπορούσε να πει οτιδήποτε και μπορεί να τους εμπιστεύεται. Αυτά τα άτομα αποτελούν μέρος του Δικτύου Ασφάλειάς τους. Σημείωση: τουλάχιστον ένα άτομο δεν πρέπει να είναι μέλος της οικογένειας.

Μιλήστε στο παιδί σας για όλα τα διαφορετικά είδη συναισθημάτων

Την ίδια στιγμή που συζητάτε για ακατάλληλο άγγιγμα, μιλήστε για συναισθήματα. Συζητήστε πώς είναι να είσαι χαρούμενος, λυπημένος, θυμωμένος κ.λπ. Ενθαρρύνετε το παιδί σας σε καθημερινές δραστηριότητες να μιλήσει για τα συναισθήματά του, π.χ. «Ένιωσα πολύ λυπημένος όταν… με έσπρωξε». Με αυτόν τον τρόπο το παιδί σας θα είναι πιο ικανό να εκφράζει λεκτικά πώς αισθάνεται αν κάποιος το αγγίξει ακατάλληλα.

Βεβαιωθείτε ότι έχουν ξεκάθαρη κατανόηση του «ασφαλής» vs. «ανασφαλής»

Μιλήστε με το παιδί σας για πώς είναι να νιώθει «ασφαλές» και «ανασφαλές». Συζητήστε τις στιγμές που το παιδί σας μπορεί να αισθάνεται «ανασφαλές», π.χ. ή «ασφαλές», π.χ. στριμωγμένο στον καναπέ διαβάζοντας ένα βιβλίο μαζί σας. Είναι σημαντικό τα παιδιά να κατανοήσουν τα διαφορετικά συναισθήματα που προκύπτουν από το να νιώθουν «ασφαλή» και «ανασφαλή».

See Also

Συζητήστε πώς είναι να νιώθει ανασφάλεια

Συζητήστε τα πρώιμα προειδοποιητικά σημάδια του παιδιού σας όταν αισθάνεται ανασφαλές, π.χ. καρδιακούς παλμούς, αδιαθεσία στην κοιλιά, ιδρωμένες παλάμες κ.λπ. Αφήστε το να βρει κάποιες δικές του ιδέες. Πείτε στο παιδί σας ότι πρέπει να ενημερώσει εσάς ή κάποιο άτομο στο Δίκτυο Ασφάλειάς του εάν εμφανιστεί κάποιο από τα πρώιμα προειδοποιητικά σημάδια του. Ενισχύστε την αντίληψη ότι θα το πιστεύετε πάντα και ότι μπορεί να σας πει οτιδήποτε.

Διαχωρισμό «μυστικών»

Επιπλέον, μιλήστε για «χαρούμενες εκπλήξεις», όπως να μην πείτε στη γιαγιά για το πάρτι γενεθλίων έκπληξη. Συγκρίνετε αυτό με «μη ασφαλή» μυστικά όπως κάποιος που αγγίζει τα ιδιωτικά του μέρη. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας γνωρίζει ότι εάν κάποιος του ζητήσει να κρατήσει ένα μη ασφαλές μυστικό, πρέπει να το πει αμέσως σε κάποιον στο Δίκτυο Ασφάλειάς του.

Ενδυναμώστε το παιδί σας να μιλήσει αν κάτι δεν πάει καλά

Συζητήστε με το παιδί σας πότε είναι κατάλληλο για κάποιον να αγγίζει τα ιδιωτικά του μέρη, π.χ. ένας γιατρός όταν είναι άρρωστο (αλλά φροντίζοντας να ξέρει ότι πρέπει να είστε στο δωμάτιο). Εξηγήστε ότι αν κάποιος αγγίξει τα ιδιωτικά του μέρη (χωρίς εσάς εκεί), έχει το δικαίωμα να πει, «Όχι!» ή «Σταμάτα!» και να απλώσει το χέρι του.

Ενισχύστε στο παιδί σας ότι είναι το «αφεντικό του σώματός του» και ότι δεν χρειάζεται να φιλήσει ή να αγκαλιάσει ένα άτομο αν δεν το θέλει. Εξηγήστε ότι όλοι έχουμε ένα «όριο σώματος». Αυτός είναι ένας αόρατος χώρος που περιβάλλει το σώμα μας και κανείς δεν μπορεί να εισέλθει στα όρια του σώματος κάποιου άλλου αν δεν το επιτρέψει.

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top