7 tips που θα διευκολύνουν την επιστροφή σας στη δουλειά μετά τη γέννα
Αν αγχώνεστε με την ιδέα και μόνο ότι πλησιάζει το τέλος της άδειας μητρότητας, οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να κάνετε όσο το δυνατόν πιο ομαλή αυτή τη μετάβαση.
Ακόμα κι αν προσπαθείτε να δείτε τη θετική πλευρά της επιστροφής σας στο γραφείο (θα αλλάζετε παραστάσεις, θα κάνετε κάτι δημιουργικό για τον εαυτό σας, ίσως να αυξηθεί λίγο και το οικογενειακό εισόδημα), μια σειρά από ανησυχίες έχουν αρχίσει να σας κυριεύουν μερικές μέρες –ή και μερικές εβδομάδες– πριν από το τέλος της άδειας μητρότητας όπως: «Θα τα βγάζω πέρα με τις αυξημένες μου υποχρεώσεις ή θα καταρρεύσω από την κούραση;», «Πώς θα το πάρει το μωρό μου που θα αναγκαστεί να αποχωριστεί τη μαμά του;», «Είναι άξια εμπιστοσύνης η νταντά που επέλεξα;».
Σκεφτείτε τουλάχιστον ότι δεν είστε ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία που θα ζήσετε μια τέτοια μεγάλη αλλαγή. Ακολουθώντας μάλιστα τις παρακάτω συμβουλές, μπορεί να ανακαλύψετε ότι η επιστροφή στο γραφείο συνοδεύεται από οφέλη όχι μόνο για εσάς αλλά και για το παιδί σας.
1. Μην είστε αυστηρή με τον εαυτό σας. Ακόμα και αν στη διάρκεια της άδειάς σας είχατε καταφέρει να διατηρείτε το σπίτι σε άριστη κατάσταση, τώρα ήρθε η στιγμή να συμβιβαστείτε με… το χάος, που αναπόφευκτα θα προκύψει τις πιο πολυάσχολες μέρες. Όπως μια τεράστια στοίβα απλύτων, ένα παιδικό δωμάτιο διάσπαρτο με παιχνίδια ή το ξαναζεσταμένο φαγητό. Στο καινούριο σας πρόγραμμα, όπου θα καλείτε να συνδυάσετε επαγγελματικές και προσωπικές υποχρεώσεις, θα είναι ανέφικτο να επιδιώκετε την τελειότητα, αν δεν θέλετε να υποφέρετε διαρκώς από στρες και να κινδυνεύετε καθημερινά από υπερκόπωση.
2. Μη συνδυάσετε την επιστροφή στη δουλειά με άλλες μεγάλες αλλαγές. Τώρα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή, για παράδειγμα, για να κάνετε μια μετακόμιση ή να ξεκινήσετε καινούρια δίαιτα για να χάσετε τα κιλά της εγκυμοσύνης. Αναβάλετε οποιαδήποτε μεγάλη απόφαση για μερικές εβδομάδες αργότερα, όταν θα έχετε αρχίσει να προσαρμόζεστε, πρακτικά και ψυχολογικά, στο καινούριο σας πρόγραμμα.
3. Λύστε όσο το δυνατόν νωρίτερα το πρόβλημα της φύλαξης του παιδιού. Ξεκινήστε την αναζήτηση νταντάς αρκετές εβδομάδες πριν από την επιστροφή σας στη δουλειά ώστε να έχετε το περιθώριο όχι μόνο να κάνετε πολλές συνεντεύξεις με τις υποψήφιες αλλά και μερικές δοκιμαστικές ημέρες πριν από την επιστροφή στο γραφείο. Όταν γυρίσετε στη δουλειά θα θέλετε να είστε σίγουρες ότι κάνατε την καλύτερη επιλογή.
4. Καταγράψτε σε λίστες όλες τις εκκρεμότητές σας. Λίγο η αϋπνία, λίγο το αυξημένο στρες, λίγο οι υποχρεώσεις που έχουν πολλαπλασιαστεί, λίγο οι ορμονικές μεταβολές, μπορεί αυτή την περίοδο να πιάσετε τον εαυτό σας να ξεχνάει ακόμα και σημαντικά πράγματα όπως μια επίσκεψη στον παιδίατρο. Μη διστάσετε λοιπόν, αν δεν το κάνατε μέχρι τώρα, να αρχίσετε να καταγράφετε σε λίστες και ατζέντες όλες τις υποχρεώσεις σας, για να μην ανακαλύψετε ξαφνικά ότι ξεμείνατε από πάνες στις δώδεκα η ώρα το βράδυ ή πως παραλείψατε να κάνετε εκείνο το τηλεφώνημα στο σημαντικό συνεργάτη.
5. Βρείτε το θήλαστρο που σας βολεύει. Αν σκοπεύετε να συνεχίσετε να θηλάζετε και μετά την επιστροφή σας στη δουλειά, μερικές εβδομάδες πριν κάντε μια έρευνα αγοράς ανάμεσα στα ηλεκτρικά και χειροκίνητα θήλαστρα. Δοκιμάστε αυτό που θα επιλέξετε τουλάχιστον μερικές μέρες προτού γυρίσετε στο γραφείο, για να βεβαιωθείτε ότι σας βολεύει η χρήση του.
6. Ζητήστε από την νταντά να σας στέλνει φωτογραφίες του μωρού στη διάρκεια της μέρας. Ειδικά τον πρώτο καιρό, είναι αναπόφευκτο να σας λείπει το παιδί σας τις ώρες που βρίσκεστε στο γραφείο, ιδιαίτερα αν επιστρέψατε σε πλήρες ωράριο μετά από ένα χρόνο απουσίας. Μη διστάσετε λοιπόν να ζητήσετε από την νταντά να σας στέλνει μηνύματα και φωτογραφίες του μωρού, όχι για την ελέγχετε αλλά για να νιώθετε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας σχεδόν σαν να βρίσκεστε κοντά του.
7. Φροντίστε να έχετε κρατήσει μερικές μέρες άδειας. Αποφύγετε να εξαντλήσετε ολόκληρη την άδειά σας μέχρι την επιστροφή σας στο γραφείο. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι κάποιες από αυτές θα σας φανούν χρήσιμες, είτε γιατί μια μέρα αρρώστησε το παιδί είτε επειδή η νταντά χρειάστηκε να απουσιάσει για προσωπικούς λόγους.