Φιλίες Προσχολικής Ηλικίας: Πώς τα παιδιά δημιουργούν δεσμούς στο νηπιαγωγείο και γιατί είναι σημαντικό - Childit
Now Reading
Φιλίες Προσχολικής Ηλικίας: Πώς τα παιδιά δημιουργούν δεσμούς στο νηπιαγωγείο και γιατί είναι σημαντικό

Φιλίες Προσχολικής Ηλικίας: Πώς τα παιδιά δημιουργούν δεσμούς στο νηπιαγωγείο και γιατί είναι σημαντικό

Φιλίες Προσχολικής Ηλικίας: Πώς τα παιδιά δημιουργούν δεσμούς στο νηπιαγωγείο και γιατί είναι σημαντικό

Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να κάνει και να διατηρεί φιλίες

Οι γονείς του Γιάννη τελείωσαν το καλοκαίρι τους σε ένα μπάρμπεκιου για όλη τη γειτονιά, στο οποίο παρευρέθηκαν αρκετοί γονείς φίλων του Σαμ. Η συζήτηση τελικά κατέληξε στο ποιο παιδί ανυπομονούσε να δει ποιον μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. Υπήρξε κάποια, αλλά όχι ομόφωνη, συναίνεση ότι τα αγόρια ανυπομονούσαν να δουν τα αγόρια και τα κορίτσια, τα κορίτσια.

Στο δρόμο για το σπίτι, η μαμά του Γιάννη ρώτησε σκεπτικά τον σύζυγό της αν πίστευε ότι ο γιος τους «έκανε καλές φιλίες». Είναι μια ερώτηση, που τίθεται από αμέτρητους γονείς για τα παιδιά τους.

Τι κάνει τις καλές φιλίες προσχολικής ηλικίας; Ευνοϊκές συνθήκες για να ριζώσουν οι φιλίες περιλαμβάνουν:

Κοινός χώρος. Τα παιδιά πρέπει να είναι μαζί με φυσική παρουσία σε αρκετά τακτική βάση για να αναπτυχθεί η φιλία μεταξύ τους. Το να προέρχονται από την ίδια γειτονιά βοηθάει, όπως και το να βρίσκονται στην ίδια διαδρομή με αυτοκίνητο, λεωφορείο ή μετά το σχολείο. Το να κάθονται τακτικά δίπλα ή κοντά το ένα στο άλλο στο σχολείο συμβάλλει επίσης στην ανάπτυξη φιλικού δεσμού. Οι γονείς μπορεί να έχουν ή να μην έχουν ρόλο στη διαμόρφωση τέτοιων ευκαιριών.

Φιλίες Προσχολικής Ηλικίας: Πώς τα παιδιά δημιουργούν δεσμούς στο νηπιαγωγείο και γιατί είναι σημαντικό

Κοινές δραστηριότητες παιχνιδιού. Το παιχνίδι είναι ο κύριος μοχλός των φιλιών στην προσχολική ηλικία. Τα παιδιά που επιλέγουν τα ίδια ή παρόμοια περιβάλλοντα παιχνιδιού, ρουτίνες ή δραστηριότητες θα εξασκηθούν πολύ στο να είναι μαζί, να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιράζονται, να κερδίζουν και να χάνουν – όλα αυτά διδάσκουν βασικά κοινωνικά μαθήματα.

Η δύναμη του φύλου. Η μαμά του Γιάννη: «Όσο κι αν προσπαθούμε, δεν μπορούμε να κάνουμε τον Γιάννη να παίξει με το υπέροχο κοριτσάκι της διπλανής πόρτας. Αγαπάμε την οικογένειά της». Το παιχνίδι μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου είναι μια αξιόπιστη τροχιά για την ανάπτυξη φιλιών προσχολικής ηλικίας, ανεξάρτητα από τις επιθυμίες ενός γονέα. Αυτό είναι προσωρινό, όπως όλοι γνωρίζουμε.

Φιλίες Προσχολικής Ηλικίας: Πώς τα παιδιά δημιουργούν δεσμούς στο νηπιαγωγείο και γιατί είναι σημαντικό

Χαρακτηριστικά προσωπικότητας. Τα ντροπαλά παιδιά έλκονται από άλλα ντροπαλά παιδιά, τα χαρούμενα παιδιά από τα χαρούμενα, τα δύσκολα και τα άσχημα προς τα δύσκολα και τα άσχημα. Οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα, αλλά όταν οι φιλίες μόλις σχηματίζονται, η ομοιομορφία είναι πιο άνετη και αξιόπιστη από την αντίθεση. Οι επιτυχημένες φιλίες, όπως είναι αναμενόμενο, βασίζονται στη συνεργασία και την καλοσύνη, πράγματα που οι γονείς εκτιμούν και μπορούν να διαμορφώσουν και να διαμορφώσουν.

Οι γονείς δεν μπορούν να βασίζονται σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα που θα δώσει μεγάλη σημασία στο πώς οι μικροί τους φίλοι μπορεί να τους δουν ως φίλους. Αυτό απαιτεί την κοινωνική κατανόηση ότι οι άλλοι άνθρωποι έχουν το δικό τους μυαλό και μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να επιλέξουν φίλους ανάλογα. Αυτό φτάνει αργότερα στον εγκέφαλο του νηπιαγωγείου με τις δικές του συνέπειες. Προς το παρόν, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας συμπαθούν άλλα παιδιά προσχολικής ηλικίας που τους αρέσει αυτό που τους αρέσει.

Φιλίες Προσχολικής Ηλικίας: Πώς τα παιδιά δημιουργούν δεσμούς στο νηπιαγωγείο και γιατί είναι σημαντικό

Διαχείριση φιλίας -Τι πρέπει να κάνει ένας γονέας για να βοηθήσει;

Υποστηρίξτε τις επιλογές που κάνει το παιδί σας. Τα παιχνίδια μπορούν να βοηθήσουν, αλλά από μόνα τους δεν δημιουργούν φιλίες. Κρατήστε τα μάτια και τα αυτιά σας ανοιχτά κατά την παραλαβή και την παράδοση του παιδιού από το νηπιαγωγείο και αξιοποιήστε τις παρατηρήσεις του δασκάλου σχετικά με τους συντρόφους που επιλέγει το παιδί σας στο σχολείο.

Δείτε Επίσης
Οδηγός υποστήριξης παιδιών με διαταραχή αισθητηριακής επεξεργασίας: συμβουλές για μια ομαλή επιστροφή στο σχολείο

Επίπεδο γονικής εμπλοκής

Οι πρώιμες φιλίες μπορεί να είναι υπέροχες να τις παρακολουθείς, αλλά σπάνια είναι άψογες. Αναδύονται αναπόφευκτα συγκρούσεις και οι γονείς πρέπει να σκεφτούν πότε να παρέμβουν. Η ήπια, ελάχιστη διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων ή η καθοδήγηση συνήθως λειτουργεί με παιδιά που θέλουν να συνεχίσουν να παίζουν μαζί.

Μπορεί να είναι δύσκολο να δαγκώσεις τη γλώσσα σου ενώ πληγώνουν αδέξια ο ένας τα συναισθήματα του άλλου, καταδικάζοντας φαινομενικά κάθε δρόμο προς την επίλυση. Αν λύσετε το πρόβλημα, το παιχνίδι μπορεί να ξαναρχίσει, αλλά χάνεται μια στιγμή που μπορεί να αφήσει ένα μάθημα. Οι έμμεσες παρεμβάσεις, όπως οι στρατηγικές προτάσεις για τη σειρά—τις οποίες εφαρμόζουν αυτοί, όχι εσείς—θα ενισχύσουν την πεποίθησή τους ότι μπορούν να βρουν λύση. Και αυτή είναι η μυστική συνταγή της φιλίας.

Διαβάστε ακόμα

Άγχος και Φιλίες: πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να κάνει φιλίες στη νέα σχολική χρονιά – Childit

Scroll To Top