Το LinkedIn προσθέτει επιτέλους το “Stay-at-Home Mom” ως τίτλο εργασίας
Καιρός να βάλουμε στο βιογραφικό την πιο σημαντική ιδιότητα (και προϋπηρεσία) μας
Οι γονείς που μένουν στο σπίτι γνωρίζουν ότι ο χρόνος τους από το εργατικό δυναμικό δεν ήταν τίποτα άλλο παρά «άδεια». Τώρα, οι πιθανοί εργοδότες στο LinkedIn θα το γνωρίζουν επίσης – αλλά με πιο επίσημη γνωστοποίηση. Το να είσαι γονιός πλήρους απασχόλησης (από το σπίτι) δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αυτοί οι φροντιστές διαχειρίζονται τα οικονομικά, μαγειρεύουν και σερβίρουν γεύματα, διδάσκουν στα παιδιά τους βασικές δεξιότητες ζωής, συντονίζονται στις συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών τους 24/7 – και η λίστα θα μπορούσε να συνεχιστεί. Δεν συμπλήρωσαν ένα απλό οκτάωρο ούτε πληρώθηκαν για το έργο που έχουν αναλάβει, αλλά δεν κάνουν κανένα λάθος: αντιθέτως έχουν μια σοβαρή δουλειά.
Όμως οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να βάλουν μέχρι τώρα το «γονέας πλήρους απασχόλησης» ως έναν επαγγελματικό τίτλο στο LinkedIn, καθιστώντας δύσκολη την εξήγηση των κενών (χρόνων) στο βιογραφικό τους – μέχρι τώρα. Το LinkedIn πρόσθεσε πρόσφατα τίτλους εργασίας «μαμά στο σπίτι» (stay-at-home mom), «μπαμπάς στο σπίτι» (“stay-at-home dad) και «γονέας διαμονής στο σπίτι» (stay-at-home parent), επιτρέποντας σε άτομα που φροντίζουν τα παιδιά τους και διαχειρίζονται το σπιτκό τους με πλήρη απασχόληση για να επισημάνουν το τι έκαναν ενώ δεν ήταν μέρος του αμειβόμενου εργατικού δυναμικού.
Οι αλλαγές ξεκίνησαν όταν το Fortune ζήτησε από το LinkedIn να σχολιάσει ένα άρθρο του Medium της Heather Bolen. Η Bolen έψαχνε έναν τρόπο να ενημερώσει τους εργοδότες αφού εργάστηκε ως μαμά στο σπίτι και βρήκε τις επιλογές της περιορισμένες στην πλατφόρμα δικτύωσης.
«Ήρθε η ώρα για τους εργοδότες να αποδεχτούν ότι η σταδιοδρομία είναι συχνά μη γραμμική και να παρέχουν βελτιωμένες πολιτικές για εξ αποστάσεως εργασία, ευελιξία και οικογενειακή/γονική άδεια», έγραψε η Bolen, πρώην εταιρικός υπάλληλος της Starbucks που ίδρυσε μια νεοσύστατη εταιρεία εκπαίδευσης. «Και ήρθε η ώρα για τους αιτούντες εργασία να μην αισθάνονται ότι πρέπει να καλύψουν τα κενά στην εργασία, για να μην μείνουν στον πάγκο».
Το LinkedIn συμφώνησε. «Συμφωνούμε ολόψυχα ότι πρέπει να ομαλοποιήσουμε τα κενά στην απασχόληση στο προφίλ για να βοηθήσουμε στην αναδιάρθρωση των προσλήψεων», δήλωσε ο Bef Ayenew, διευθυντής μηχανογραφικού στο LinkedIn. Ο Ayenew πρόσθεσε ότι η τρέχουσα λύση που επιτρέπει στους «γονείς πλήρους απασχόλησης» να προσθέσουν έναν τίτλο εργασίας είναι μια λύση «stop-gap» (που καλύπτει το κενό) ωστόσο η εταιρεία σχεδιάζει πιο ολοκληρωμένες αλλαγές.
Οι γονείς που μένουν στο σπίτι, ειδικά οι γυναίκες, αντιμετωπίζουν ήδη μια δύσκολη μάχη όταν προσπαθούν να επανέλθουν στο αμειβόμενο εργατικό δυναμικό. Όπως επισημαίνει η Bolen στο άρθρο της, μια πρόσφατη μελέτη του Harvard Business Review έδειξε ότι οι εργοδότες βλέπουν γενικά τις μητέρες που μένουν στο σπίτι ως «λιγότερο ικανές» και ως «λιγότερο αφοσιωμένες». Επιπλέον, οι μαμάδες στο σπίτι είχαν λιγότερες πιθανότητες να λάβουν μια κλήση ή πρόταση για συνέντευξη από ό,τι γονείς που απολύθηκαν για το ίδιο χρονικό διάστημα. Οι γυναίκες που μένουν στο σπίτι για τρία ή περισσότερα χρόνια χάνουν το 37% της κερδοσκοπικής τους δύναμης.
Η ομαλοποίηση και η νομιμοποίηση της παραμονής στο σπίτι των γονέων είναι ακόμη πιο σημαντική καθώς βιώνουμε μια παγκόσμια πανδημία και μια οικονομική κρίση. Πάνω από 2,3 εκατομμύρια γυναίκες έχουν εγκαταλείψει το εργατικό δυναμικό κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς τα σχολεία και τα παιδικά κέντρα φροντίδας έκλεισαν. Οι γυναίκες είχαν περίπου τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες από τους άνδρες να είναι εκτός εργασίας για λόγους που σχετίζονται με τη φροντίδα των παιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με μια έκθεση του Γραφείου Απογραφής των ΗΠΑ.
Η Bolen είναι ενθουσιασμένος για την αλλαγή. «Δεν πρέπει να ντρέπεσαι που προσπαθείς να πάρεις γονική άδεια και μετά να θέλεις να επιστρέψεις στη δουλειά σου», δήλωσε. «Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για την πανδημία και όλες τις γυναίκες που εγκαταλείπουν το εργατικό δυναμικό».