Η Νο 1 δεξιότητα των παιδιών με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη που παραμελούν οι γονείς τους, σύμφωνα με τους ειδικούς - Childit
Now Reading
Η Νο 1 δεξιότητα των παιδιών με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη που παραμελούν οι γονείς τους, σύμφωνα με τους ειδικούς

Η Νο 1 δεξιότητα των παιδιών με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη που παραμελούν οι γονείς τους, σύμφωνα με τους ειδικούς

Η Lauren Stauble και η Alyssa Blask Campbell, συν-συγγραφέας του «Tiny Humans, Big Emotions», τονίζει για άλλη μια φορά τον ρόλο της ενυναίσθησης

Η Lauren Stauble και η Alyssa Blask Campbell, συν-συγγραφέας του «Tiny Humans, Big Emotions», τονίζει για άλλη μια φορά τον ρόλο της ενυναίσθησης

Με τα χρόνια τους στην εκπαίδευση των γονέων, των δασκάλων και των φροντιστών σχετικά με την ανάπτυξη της πρώιμης παιδικής ηλικίας, η Lauren Stauble και η Alyssa Blask Campbell, συγγραφείς του «Tiny Humans, Big Emotions», έχουν λάβει πολλές ερωτήσεις σχετικά με το πώς πρέπει να μεγαλώνουν τα συναισθηματικά έξυπνα παιδιά.

Τα παιδιά με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη έχουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να πλοηγηθούν στα συναισθήματα και τις σχέσεις τους με έναν υγιή και ασφαλή τρόπο. Τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν την αυτογνωσία, την αυτορρύθμιση και το κίνητρο. Αλλά παραδόξως, το πιο παραγνωρισμένο είναι η ενσυναίσθηση.

Οι γονείς των πιο συναισθηματικά έξυπνων παιδιών δίνουν το παράδειγμα και διδάσκουν στα παιδιά τους τέσσερις δεξιότητες ενσυναίσθησης σε νεαρή ηλικία:

Πώς να αντιληφθείτε διαφορετικές προοπτικές

Η λήψη προοπτικής δεν σημαίνει να έχεις την ίδια εμπειρία με κάποιον άλλο ή να αποφασίσεις αν η εμπειρία του είναι πραγματική.

Όταν ένα παιδί τραβάει το πουκάμισό του και λέει: «Με γρατζουνάει, δεν μου αρέσει. Θέλω ένα διαφορετικό πουκάμισο», μπορούμε να διαμορφώσουμε την προοπτική πιστεύοντας ότι η εμπειρία του είναι αληθινή: «Αυτό το πουκάμισο σε κάνει να νιώθεις άβολα και θέλεις να το αλλάξεις».

Δεν είναι δουλειά των γονιών το να πείσουν το παιδί ότι το πουκάμισο είναι απόλυτα άνετο ή να του υπενθυμίσουν ότι το έχει φορέσει στο παρελθόν. Είναι δουλειά τους να βγουν έξω από τον εαυτό τους και να γίνουν μάρτυρες της εμπειρίας του παιδιού τους.

Πώς να αποφύγετε την κρίση

Αυτό σημαίνει να εξασκούμε την προσοχή των προκαταλήψεών μας και να αυτορυθμιζόμαστε, ώστε να μπορούμε να δούμε την εμπειρία του παιδιού χωρίς προκατειλημμένο βλέμμα.

Έτσι, αντί να απαντήσετε με το, «Δεν χρειάζεται να είσαι τόσο αναστατωμένο. Είναι απλά ένα πουκάμισο. Μπορούμε να το διορθώσουμε», η αποφυγή της κρίσης είναι απλώς να παρατηρήσετε τι συμβαίνει: «Είσαι πραγματικά αναστατωμένο που το νιώθεις τόσο άβολο».

Πώς να αναγνωρίσετε τα συναισθήματα

Η αναγνώριση των συναισθημάτων συνδέεται με αυτό που νιώθει το παιδί σας και όχι με το γιατί το νιώθει.

Έτσι, όταν το παιδί σας έρχεται σε εσάς αναστατωμένο, αφιερώστε λίγο χρόνο για να εκφράσετε δυνατά αυτό που νιώθει. «Πω πω, είσαι πολύ απογοητευμένο, βλέπω πόσο πραγματικά δύσκολο σου είναι».

Στη συνέχεια, θυμηθείτε και μοιραστείτε μια στιγμή που αντιμετωπίσατε το συναίσθημα που εκφράζουν, ώστε να συνδεθείτε μαζί τους για το πώς νιώθουν.

Αυτό τους διδάσκει ότι αν ξέρουν πώς είναι η απογοήτευση, μπορούν να επιλέξουν να συμπάσχουν με αυτό το συναίσθημα, ανεξάρτητα από τον λόγο για τον οποίο το νιώθει κάποιος άλλος.

Πώς να επικοινωνήσετε την κατανόηση

Η επικοινωνία της κατανόησής μας σχετικά με τα συναισθήματα είναι όταν συμβαίνει η σύνδεση, όταν έχουμε την ευκαιρία να πούμε: «Σε βλέπω. Το καταλαβαίνω. Αυτό είναι τόσο δύσκολο. Ουφ, ναι, σε νιώθω».

Για παράδειγμα, λέτε στον καλύτερο φίλο σας: «Ήμουν τόσο κουρασμένος τις τελευταίες δύο νύχτες που η σκέψη ότι θα συναντηθούμε για δείπνο αύριο το βράδυ μοιάζει κι αυτή κουραστική. Αλλά ξέρω ότι δεν έχουμε δει ο ένας τον άλλον τόσο καιρό».

Η καλή επικοινωνία κατανόησης από τον φίλο σας μπορεί να μοιάζει με αυτό: «Καταλαβαίνω πόσο κουραστικό το βλέπεις. Ειδικά σήμερα κοιτάζοντας το αύριο». Αυτό είναι ωραίο γιατί δεν προσπαθεί να σας πείσει ή να ελαχιστοποιήσει την εμπειρία σας. Είναι παρών στο τι νιώθετε σας γιατί ακούει πραγματικά.

Όταν το παιδί σας βλέπει να το κάνετε αυτό για άτομα που σας ενδιαφέρουν, απορροφά το πολύτιμο μάθημα του πώς να γίνει καλύτερος φίλος και μέλος της κοινότητας.

See Also

Το μυστικό για τη διδασκαλία της ενσυναίσθησης είναι να το δείχνεις

Ακριβώς όπως χτίζουμε δεξιότητες αυτορρύθμισης συν-ρυθμίζοντας με ένα παιδί, διδάσκουμε τη συναισθηματική νοημοσύνη απαντώντας στα παιδιά με ενσυναίσθηση.

Συνδεθείτε με το παιδί σας και φανταστείτε ποιο μπορεί να είναι το μήνυμα κάτω από τη συμπεριφορά του. Εμπιστευτείτε το ότι είναι ευγενικά πλάσματα και αφήστε τα να κάνουν λάθη. Όταν το κάνετε αυτό, τους διδάσκετε ότι η αγάπη σας για εκείνα είναι άνευ όρων.

Και τέλος, θυμηθείτε να κάνετε μια παύση για να πείτε «σ’ αγαπώ». Είναι αδύνατο να κακομάθεις τα παιδιά με αγάπη. Υποσχόμαστε ότι δεν μπορείτε ποτέ να χρησιμοποιήσετε υπερβολικά αυτές τις λέξεις.

 

Η Alyssa Blask Campbell είναι ειδική σε θέματα γονικής μέριμνας και συναισθηματικής ανάπτυξης. Με μεταπτυχιακό στην προσχολική εκπαίδευση, ίδρυσε τη Seed & Sew, μια πλατφόρμα που προσφέρει μαθήματα συναισθηματικής νοημοσύνης. Είναι επίσης συγγραφέας του «Tiny Humans, Big Emotions». Ακολουθήστε την στο LinkedIn και στο Instagram.

Η Lauren Stauble είναι επίκουρη καθηγήτρια προσχολικής εκπαίδευσης στο Bunker Hill Community College και συν-συγγραφέας του «Tiny Humans, Big Emotions». Έχει 18 χρόνια εμπειρίας στην εκπαίδευση κατά της μεροληψίας, στον κοινοτικό ακτιβισμό, στην καλλιέργεια μαθημάτων χωρίς αποκλεισμούς, στη διαχείριση προγραμμάτων και στη διδασκαλία μαθημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Πηγή

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top