Το καλύτερο δώρο που έκανα στο παιδί μου ήταν όταν του είπα ότι δεν με ένοιαζαν οι βαθμοί του σχολείου του… - Childit
Now Reading
Το καλύτερο δώρο που έκανα στο παιδί μου ήταν όταν του είπα ότι δεν με ένοιαζαν οι βαθμοί του σχολείου του…

Το καλύτερο δώρο που έκανα στο παιδί μου ήταν όταν του είπα ότι δεν με ένοιαζαν οι βαθμοί του σχολείου του…

…ή τα αποτελέσματα των σχολικών εξετάσεων – και πώς αυτό τον έκανε καλύτερο μαθητή

Μπορεί άλλη μια σχολική χρονιά να φτάνει αισίως στο τέλος της, αλλά δεν είναι ποτέ νωρίς ή αργά για να απαλλάξετε τα παιδιά σας από ένα περιττό και βάναυσο άγχος και να τα ωθήσετε προς μια πιο υγιή σχέση με τη μελέτη και τις σχολικές επιδόσεις.

Η ανατροφή των παιδιών είναι ένα αινιγματικό ταξίδι γεμάτο με αμέτρητες στιγμές όπου σκέφτεσαι: «Το κάνω σωστά;» Τώρα, επιτρέψτε μου να σας πω ένα μικρό μυστικό: το μεγαλύτερο δώρο που έκανα στο παιδί μου δεν ήταν το πιο πρόσφατο τεχνολογικό gadget ή το νεότερο παιχνίδι στην αγορά. Όχι, ήταν μια απλή αλλά βαθιά δήλωση: «Δεν με ενδιαφέρουν οι βαθμοί του σχολείου σου ή τα αποτελέσματα των εξετάσεών σου».

Ώπα, τι; Περιμένετε, προτού κρίνετε, κουνήστε το κεφάλι σας σε ένδειξη αποδοκιμασίας και ελέγξτε τα διαπιστευτήρια της λογικής μου, ακούστε με. Αυτό δεν αφορούσε το γεγονός ότι ήμουν αμελής ή απορριπτικός για την εκπαίδευσή του. Το αντίθετο μάλιστα. Εδώ είναι η χιουμοριστική και εγκάρδια ιστορία του πώς αυτή η απροσδόκητη δήλωση αποδείχθηκε η καλύτερη απόφαση για το ακαδημαϊκό ταξίδι και την ψυχική ευημερία του παιδιού μου.

Το σημείο καμπής

Φανταστείτε αυτό: Είναι ένα τυπικό βράδυ στο σπίτι μας. Ο γιος μου, ένας έξυπνος 13χρονος, προετοιμάζεται για τα μαθηματικά του – και πάλι. Το πρόσωπό του είναι τσακισμένο σαν μια τσαλακωμένη χάρτινη μπάλα και υπάρχει μια ορατή αύρα άγχους που καλύπτει την τραπεζαρία.

Εκείνη τη στιγμή, είχα μια επιφοίτηση. Το άγχος, τα δάκρυα, οι άγρυπνες νύχτες – ήταν πραγματικά αυτό που έπρεπε να είναι η παιδική ηλικία; Η πίεση της απόκτησης κορυφαίων βαθμών μετέτρεψε το χαρούμενο παιδί μου σε μια μίνι εκδοχή ενός ταλαιπωρημένου ενήλικα. Κάτι έπρεπε να αλλάξει. Δραστικά.

Αλλάζοντας την οπτική

Έτσι, πήρα μια βαθιά ανάσα, σηκώθηκα, κάθισα δίπλα του και είπα: «Φίλε, έχω κάτι σημαντικό να σου πω». Σήκωσε το βλέμμα του, περιμένοντας πιθανώς μια διάλεξη για τη σημασία των συνηθειών επιμελούς μελέτης. Αντίθετα, έριξα τη βόμβα: «Δεν με ενδιαφέρουν οι βαθμοί του σχολείου σου ή τα αποτελέσματα των σχολικών εξετάσεων».

Φαντάζεστε την έκπληκτη σιωπή. Για μια στιγμή, αναρωτήθηκα αν νόμιζε ότι όντως έχασα τα μυαλά μου.

«Μα, μπαμπά, πάντα λες ότι η εκπαίδευση είναι σημαντική!» κατάφερε τελικά να τραυλίσει, με τα μάτια του ανοιχτά.

«Ναι, και είναι», απάντησα. «Αλλά η αξία σου, η λαμπρότητά σου και οι δυνατότητές σου δεν μετρώνται με βαθμούς σε έναν απλό έλεγχο τετραμήνου. Με νοιάζει να μαθαίνεις, να μεγαλώνεις και να είσαι περίεργος. Οι βαθμοί είναι μόνο ένα μικρό μέρος αυτού».

Η άμεση αντίδραση

Μπορείτε να φανταστείτε την αντίδρασή του – σύγχυση, δυσπιστία και μια υπόνοια καχυποψίας. Άλλωστε, είχε εξαρτηθεί να πιστεύει ότι οι βαθμοί ήταν η τελική επικύρωση. Αλλά σιγά-σιγά, οι λέξεις βυθίστηκαν μέσα του. Η ανακούφιση στο πρόσωπό του ήταν αισθητή: ήταν σαν να είχε σηκωθεί το βάρος του κόσμου από τους νεαρούς ώμους του.

Ένας καλύτερος μαθητής μετά απ’ αυτό

Καθώς οι μέρες μετατράπηκαν σε εβδομάδες, έγινε μια αξιοσημείωτη μεταμόρφωση. Χωρίς να επιβαρύνεται πια από τον ακρωτηριαστικό φόβο της αποτυχίας, ο γιος μου άρχισε να απολαμβάνει ξανά τη μάθηση. Άρχισε να κάνει ερωτήσεις που ξεπερνούσαν το πεδίο των σχολικών του βιβλίων, εξερευνώντας θέματα από καθαρή περιέργεια. Ο ενθουσιασμός του για το σχολείο αναζωπυρώθηκε.

Χωρίς το παραλυτικό άγχος, άρχισε στην πραγματικότητα να έχει καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις. Οι βαθμοί του βελτιώθηκαν – όχι επειδή μελετούσε γι’ αυτούς, αλλά επειδή ήταν αληθινά αφοσιωμένος στη μάθηση. Προσέγγισε τις εξετάσεις του με τη σιγουριά ότι τα λάθη του δεν θα ήταν το τέλος του κόσμου, αλλά μάλλον ένα σκαλοπάτι για καλύτερη κατανόηση.

See Also

Προώθηση μιας νοοτροπίας ανάπτυξης

Λέγοντας στον γιο μου ότι οι βαθμοί δεν ήταν το μόνο καλό ή ο σκοπός, ενίσχυσα άθελά μου μια νοοτροπία ανάπτυξης. Έμαθε ότι η προσπάθεια και η επιμονή είχαν μεγαλύτερη σημασία από το τέλειο αποτέλεσμα. Κατάλαβε ότι η μάθηση είναι ένα ταξίδι και ότι οι αποτυχίες είναι μόνο ένα μέρος της μεγάλης περιπέτειας.

Τα παράπλευρα οφέλη

Επιπλέον, ο αντίκτυπος αυτής της προοπτικής επεκτάθηκε πέρα ​​από το ακαδημαϊκό πεδίο. Η σχέση μας έγινε πιο δυνατή. Ένιωθε ότι τον εκτιμούσαν όχι για τα επιτεύγματά του αλλά για αυτό που ήταν. Τα οικογενειακά δείπνα είχαν λιγότερα «Τι πήρες στο τεστ στα μαθηματικά;» ανακρίσεις και παρόμοιου τύπου συζητήσεις «Τι ενδιαφέρον πράγμα έμαθες σήμερα;». Το σπίτι μας έγινε καταφύγιο ενθάρρυνσης παρά κέντρο προετοιμασίας για εξετάσεις.

Τι να θυμάστε

Κοιτάζοντας πίσω, συνειδητοποιώ πόσο ζωτικής σημασίας ήταν εκείνη η στιγμή. Η εκπαίδευση είναι σημαντική, αναμφισβήτητα. Αλλά ο τρόπος που την προσεγγίζουμε κάνει τη διαφορά. Δίνοντας προτεραιότητα στην ψυχική υγεία, την περιέργεια και τη γνήσια μάθηση έναντι της επιδίωξης τέλειων βαθμών, δίνουμε στα παιδιά μας την ελευθερία να ευδοκιμήσουν.

Λοιπόν, συνάδελφοι γονείς, την επόμενη φορά που θα δείτε το παιδί σας να πνίγεται από το άγχος για τους σχολικούς βαθμούς, σκεφτείτε το εξής: το πιο βαθύ δώρο που μπορείτε να του κάνετε μπορεί να είναι απλώς η ελευθερία από τα δεσμά των τέλειων βαθμολογιών. Ενημερώστε το ότι η αξία του δεν καθορίζεται από έναν έλεγχο αλλά από τον χαρακτήρα, την προσπάθεια και τη διάθεσή του για μάθηση. Μπορεί απλώς να διαπιστώσετε ότι γίνονται καλύτεροι μαθητές – και το πιο σημαντικό, πιο ευτυχισμένα άτομα.

Αγκαλιάστε το ταξίδι, γιορτάστε την περιέργεια και παρακολουθήστε τα παιδιά σας να πετούν στα ύψη!

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top