TOP

Η αναπνοή είναι η πιο σημαντική λειτουργία μας που όμως επειδή την κάνουμε ασυναίσθητα μερικές φορές περνάει στα ψηλά γράμματα. Και επιπλέον μερικές φορές δεν μαθαίνουμε να την κάνουμε σωστά. Το να μάθουμε από παιδιά να αναπνέουμε από το διάφραγμα ξεκουράζουμε και δυναμώνουμε τα πνευμόνια μας. Επίσης αξιοποιούμε την αναπνοή ως εργαλείο συγκέντρωσης και ηρεμίας.

Το να γνωρίζει κανείς πώς να διατηρήσει την ηρεμία και την ψυχραιμία του είναι μια σημαντική ικανότητα ζωής – τόσο για κάθε παιδί αλλά και για κάθε ενήλικας. Οι αναπνευστικές ασκήσεις είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν τόσο τα παιδιά όσο και τους ενήλικες να ηρεμούν και να παραμένουν ψύχραιμοι παρά τις διάφορες συναισθηματικές προκλήσεις ή όσα μπορούν να τους αναστατώσουν.

Mindfulness Meditation for Kids | BREATHING EXERCISE | Guided Meditation for Children

Πάρε μια βαθιά ανάσα

Μπορεί να θυμίζει λίγο τη στιγμή που ο γιατρός λέει ακριβώς την ίδια φράση όταν περιμένει με το στηθοσκόπιο για να σας ακροαστεί, αλλά το να λέτε το παιδί σας να «πάρει μια βαθιά ανάσα» στη μέση μιας δύσκολης στιγμής, όταν υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσει είναι απίθανο να λειτουργήσει, αυτές οι τεχνικές θα έχουν ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα όταν και οι δύο αισθάνεστε ήρεμοι. Είναι σημαντικό οι αναπνευστικές ασκήσεις να είναι διασκεδαστικές και συναφείς με τα παιδιά.

Δοκιμάστε αυτές τις απλές δραστηριότητες αναπνοής μαζί και βοηθήστε το παιδί σας να μάθει να ηρεμεί όταν αισθάνεται θυμωμένο, αναστατωμένο ή ανήσυχο.

Αναπνοή της κοιλιάς (με αρκουδάκια)

Η κοιλιακή αναπνοή καταπραΰνει το νευρικό σύστημα και είναι εύκολη να την επιτύχει κανείς. Ζητήστε από το παιδί σας να επιλέξει το αγαπημένο του αρκουδάκι και στη συνέχεια να βρεθεί σε μια θέση που να νιώθει άνετα με την πλάτη του. Ζητήστε του να τοποθετήσει το αρκουδάκι του στην κοιλιά του και να εισπνεύσει μέσα από τη μύτη του (όπως όταν μυρίζει ένα λουλούδι) και να βγάλει έξω από το στόμα του τον αέρα (όπως όταν φυσάει τα κεριά γενεθλίων). Αυτό θα μάθει τα παιδιά πώς να χρησιμοποιούν την κοιλιά τους για να πάρουν μεγάλες βαθιές αναπνοές.

Five Breathing Techniques for Kids

Να φυσήξουμε φυσαλίδες

Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παρακινήσετε το παιδί σας να αρχίσει να εξασκεί την ηρεμία με έναν μη απειλητικό, αλλά παιχνιδιάρικο τρόπο. Μπορείτε να το δοκιμάσετε αυτό σε εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους. Πείτε στο παιδί ότι αν εισπνεύσουν πρώτα (μέσω της μύτης) και γεμίσουν την κοιλιά τους με αέρα πριν εκπνεύσουν, θα φυσήξουν μεγαλύτερες φυσαλίδες. Διασκεδάστε με αυτό, μην ανησυχείτε υπερβολικά αν δεν το καταφέρετε -- η άσκηση αναπνοής είναι το κλειδί.

Να φυσήξουμε τον ανεμόμυλο

Χρησιμοποιώντας έναν ανεμόμυλο είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος να εξασκηθείτε στην αναπνοή – εισπνοή κι εκπνοή. Τα παιδιά μπορούν να φανταστούν ότι ο ανεμόμυλος είναι ένα λουλούδι (που το μυρίζουν καθώς αναπνέουν) και βλέποντάς το να κινείται καθώς εκπνέουν.

Μπζζζζζζζζ ας κάνουμε τις μελισσούλες

Αναπνεύστε και προσποιηθείτε ότι μυρίζετε ένα λουλούδι. Καθώς αναπνέετε, κάνετε έναν ήχο βουητό μελισσών.

The Listening Game | Cosmic Kids Zen Den - Mindfulness for kids

 

Ας μάθουμε τον συνδυασμό: 4-7-8

Πείτε στα παιδιά «αναπνεύστε και αφήστε το σώμα σας να χαλαρώσει. Κλείστε το στόμα σας και αναπνεύστε για να μετρήσετε 4, κρατήστε την αναπνοή για 7 και αναπνεύστε αργά για 8 δευτερόλεπτα». Ύστερα θα χρειάζεται απλώς να τους λέτε 4-7-8 και να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν για να νιώσουν καλύτερα.

Μέτρα μέχρι το δέκα

Ένα εισπνοή – 2 εκπνοή – 3 εισπνοή – 4 εκπνοή – 5 εισπνοή – 6 εκπνοή – 7 εισπνοή – 8 εκπνοή – 9 εισπνοή – 10 εκπνοή. Δέκα ήρεμες αναπνοές είναι αρκετές για να κάνουν το παιδί να επικεντρωθεί στον εαυτό, να ξεπεράσει ένα αρνητικό συναίσθημα ή να βγει από μια δυσάρεστη κατάσταση και να ηρεμήσει.

Οι ίδιες ασκήσεις κάνουν καλό και στους γονείς. Επίσης μπορείτε να κάνετε μαζί εξάσκηση, ως παιχνίδι, ή να τις εντάξετε στην καθημερινότητά σας ως μία πνευματική και ψυχική ιεροτελεστία.

Καταχώρησε Σχόλιο