Η Barbie και τα όνειρα των κοριτσιών κατακτούν το διάστημα
Η αστροναύτης Samantha Cristoforetti μαζί με την κούκλα που της αφιέρωσε η Barbie καταργεί τη βαρύτητα και μαζί απογειώνει την κοριτσίστικη και γυναικεία ενδυνάμωση
Την Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 4-10 Οκωβρίου με θέμα «Γυναίκες στο Διάστημα», η Barbie συνεργάζεται με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) θέλοντας να εμπνεύσει τα κορίτσια να ακολουθήσουν καριέρες στις Επιστήμες της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών. Η κούκλα της Samantha θα πραγματοποιήσει μια πτήση σε μηδενική βαρύτητα διαθέτοντας παράλληλα εκπαιδευτικό υλικό για τους γονείς και τους δασκάλους. Μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις της κούκλας Samantha Cristoforetti, η οποία διατίθεται σε όλη την Ευρώπη, θα δοθεί στην οργάνωση Women In Aerospace δημιουργώντας μια υποτροφία «Barbie» για φοιτητές με Διδακτορικό Δίπλωμα.
Για να γιορτάσει αυτή την παγκόσμια «διαστημική» εβδομάδα, η κούκλα της Samantha θα αναχωρήσει από τη βάση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) στη Γερμανία και θα ταξιδέψει σε μια πτήση μηδενικής βαρύτητας παρουσιάζοντας την προετοιμασία και την εμπειρία μιας πραγματικής αστροναύτη.
Η Samantha Cristoforetti, 44 ετών από την Ιταλία – είναι αεροπόρος, μηχανικός, αστροναύτης και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εκπαίδευση, ενόψει της επόμενης αποστολής της στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό τον Απρίλιο του 2022. Κατά τη διάρκεια της εξάμηνης περιοδείας της, θα αναλάβει το ρόλο του Επικεφαλής και σχεδιάζει να πάρει μαζί στην αποστολή την κούκλα της για να συνεχίσει να εμπνέει κορίτσια.
Η Samantha δηλώνει: «Μερικές φορές μικρά πράγματα μπορεί να αποτελέσουν έμπνευση για μεγάλα όνειρα. Ποιος ξέρει; Ίσως οι εικόνες και τα βίντεο της κούκλας μου που ταξιδεύει σε ένα περιβάλλον με μηδενική βαρύτητα να πυροδοτήσει τη φαντασία των παιδιών και να τους οδηγήσει να σκεφτούν μια καριέρα στις Επιστήμες της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών!»
Έρευνες δείχνουν*, πως οι γυναίκες εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται σε καριέρες των STEM (Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικών) και σε νεαρή ηλικία ακόμη, τα κορίτσια λένε ότι είναι λιγότερο σίγουρες για τις μαθηματικές τους ικανότητες στο σχολείο. Αυτό σημαίνει ότι χάνουν δυνητικά υψηλά αμειβόμενα επαγγέλματα στον κλάδο αυτό, στον οποίο ο ρυθμός αύξησης της απασχόλησης είναι τρεις φορές ταχύτερος από άλλα επαγγέλματα.
Επίσης, υπάρχει διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό για το διάστημα και τα επαγγέλματα γύρω από αυτό καθώς και το τι συμβαίνει σε μια πτήση μηδενικής βαρύτητας για παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολείου. Υλικά και βίντεο μπορείτε να τα κατεβάσετε εδώ: www.barbie.com/en-gb/Space
Η εκπρόσωπος Τύπου & Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Barbie, Isabel Ferrer EMEA, αναφέρει: «Με αφορμή τις Επιστήμες STEM που δεν εκπροσωπούνται δυναμικά από γυναίκες, η Barbie χρησιμοποιεί την Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος για να δείξει στα κορίτσια συναρπαστικούς και διαφορετικούς ρόλους και δραστηριότητες στο διάστημα βοηθώντας να δουν και να εξερευνήσουν τις απεριόριστες δυνατότητές που έχουν».
Από τότε που η πρώτη κούκλα Barbie Αστροναύτης «περπάτησε στο φεγγάρι» πριν από τον άνθρωπο, το 1965, η Barbie πέρασε περισσότερο από 55 χρόνια εμπνέοντας τα κορίτσια να ακολουθήσουν μια καριέρα στο διάστημα. Έχει υπάρξει Αστροφυσικός, Επιστήμονας του Διαστήματος και Αστροναύτης δημιουργώντας μοναδικές κούκλες από γυναίκες πρότυπα της πραγματικής ζωής · Οι αστροναύτες Sally Ride από τις ΗΠΑ, η Anna Kikina από τη Ρωσία και φυσικά η Samantha Cristoforetti της ESA.
Προβάλλοντας στα κορίτσια επαγγέλματα από τις επιστήμες STEM είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους η Barbie προσπαθεί να κλείσει το Dream Gap – την εποχή που τα κορίτσια σταματούν να πιστεύουν στον εαυτό τους. Έρευνες δείχνουν ότι από την ηλικία των 5 ετών, πολλά κορίτσια αναπτύσσουν περιορισμένες πεποιθήσεις και αρχίζουν να πιστεύουν ότι δεν είναι τόσο έξυπνα και ικανά όσο τα αγόρια. Σταματούν να πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν ή να γίνουν ό,τι ονειρεύονται. Η Barbie ξεκίνησε το Dream Gap Project το 2018, μια παγκόσμια πρωτοβουλία που δίνει στα κορίτσια τους πόρους και την υποστήριξη που χρειάζονται για να συνεχίσουν να πιστεύουν στον εαυτό τους.
Η συνεργασία της Barbie με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) δημιουργήθηκε μετά από έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο που πραγματοποιήθηκε το 2019* και έδειξε ότι τέσσερις στους δέκα γονείς πίστευαν ότι μπορεί να εμποδίζουν την κόρη τους να εισέλθει ή να μάθει για αυτόν τον τύπο καριέρας, λόγω της δικής τους έλλειψης ενημέρωσης. Το ένα τρίτο δεν πίστευε ότι υπάρχουν αρκετά θετικά πρότυπα για τα κορίτσια στους τομείς που σχετίζονται με τις Επιστήμες STEM και το διάστημα. Τέλος, το 70 % συμφώνησε ότι τα επιτεύγματα των γυναικών στο διάστημα έπρεπε να έχουν μεγαλύτερη ισότητα με αυτά των ανδρών.
Για λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο υποβολής αίτησης για την υποτροφία Barbie στον Οργανισμό Women in Aerospace επισκεφτείτε το https://www.wia-europe.org