TOP

Για κάποιες πολύ νωρίς και κάπως απότομα. Για άλλες λίγο αργότερα, σταδιακά και με πρόγραμμα. Για όλες όμως με μια άλφα δυσκολία – άλλοτε μικρότερη κι άλλοτε μεγαλύτερη. Το να επιστρέψει μια μαμά στη δουλειά της –είτε γιατί τελείωσε η άδεια μητρότητας είτε γιατί αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να επιστρέψει– είναι πάντα ένα θέμα που χρειάζεται προσοχή. Μπορεί ωστόσο να γίνει λιγότερο επίπονο κι επώδυνο, λαμβάνοντας υπόψη μερικές συμβουλές:

  • Βάλτε το στο πρόγραμμα: Όταν έχετε ένα μωρό στο σπίτι η σκέψη της επιστροφής στη δουλειά μένει επίτηδες καταχωνιασμένη στο κάτω κάτω συρταράκι του μυαλού σας – και δεν σας αδικώ. Ωστόσο, αν ξέρετε το πότε πρέπει να επιστρέψετε, καλό είναι να αρχίσετε να το βγάζετε στην επιφάνεια του μυαλού σας. Πάνω απ’ όλα είναι σημαντικό να δώσετε χρόνο να συνηθίσετε τη σκέψη της επιστροφής και να νιώθετε μέσα σας καλά με αυτή την απόφαση. Μην ξεχνάτε ότι τα μωρά καταλαβαίνουν και αισθάνονται τα πάντα – ακόμα κι όσα δεν τολμάμε να επιτρέψουμε εμείς στον ίδιο μας τον εαυτό να αισθανθεί.
  • Εστιάστε στα θετικά: Αγαπάτε τη δουλειά σας. Είναι κάτι που έχετε σπουδάσει, επενδύσει, ονειρευτεί, διαθέσει χρόνο. Δεν ζούμε πια σε κοινωνίες και χρόνια όπου μητρότητα και επαγγελματική σταδιοδρομία είναι έννοιες ασυμβίβαστες. Θα γυρίσετε λοιπόν σε κάτι οικείο. Θα έχετε λείψει σε συναδέλφους. Μπορεί κι εσάς να σας έχει λείψει. Δεν είναι κακό. Είναι απόλυτα φυσιολογικό και υγιές.
  • Σχεδιάσετε το ποιος θα κρατήσει το μωρό/τα παιδιά: Είτε πρόκειται να το αναλάβουν για τους γονείς σας ή κάποιο άτομο εξειδικευμένο, ή στην περίπτωση που επιλέξετε να ξεκινήσει παιδικό σταθμό, προετοιμάστε μια ομαλή μετάβαση. Και τα δύο σενάρια καλό είναι να τα θέσετε σε εφαρμογή κάποιο διάστημα πριν ξεκινήσετε τη δουλειά για να έχετε χρόνο στη διάθεσή σας να προσαρμοστεί το παιδί και να διορθώσετε τυχόν καταστάσεις που δεν μπορείτε εξ αρχής να προβλέψετε. Ακόμα και στην περίπτωση που το αναλάβει κάποιο άτομο φύλαξης καλό είναι να αρχίσει να περνάει μαζί του λίγο χρόνο μαζί με εσάς και να έχετε χρόνο να γνωριστείτε ομαλά.
  • Προσοχή στις αλλαγές: Η επιστροφή στη δουλειά θα επιφέρει πολλές αλλαγές στη μέχρι τώρα παγιωμένη ρουτίνα σας. Με τις επιπλέον απαιτήσεις θα έχετε ένα λόγο παραπάνω να προσέχετε τη διατροφή σας – να είναι πλήρης και να σας προσφέρει όλες τις βιταμίνες και τα απαραίτητα συστατικά. Ειδικά να θηλάζετε ακόμα. Ακόμα κι αν έχετε σταματήσει το θηλασμό, προσέξτε η επιστροφή στη δουλειά να μη σημάνει και επιστροφή σε κακές συνήθεις: με μέτρο ο καφές, η ζάχαρη, το βιαστικό φαγητό, το αλκοόλ και ακόμα πιο πολύ το κάπνισμα.

  • Η ξεκούραση δεν πρέπει να διαγραφεί από το λεξιλόγιό σας: Τώρα θα πρέπει να σας φροντίζετε λίγο περισσότερο. Μην κόβετε χρόνο από τις ώρες του ύπνου σας. Όσο κι αν έχει προοδεύσει η επιστήμη, καλώς ή κακώς δεν έχει βρει συμπληρώματα ύπνου!
  • Εσύ και το παιδί: Η μεγαλύτερη έγνοια κι ανησυχία σας είναι αν θα προλαβαίνετε ξύπνιο το παιδί και αν θα έχετε χρόνο να κάνετε όσα θέλετε. Μην αγχώνεστε. Το παιδί μεγαλώνει και μαθαίνει να γίνεται κι αυτό ανεξάρτητο. Θα βρείτε τις ισορροπίες. Κερδίστε χρόνο κάνοντας μαζί τα ψώνια, δουλειές του σπιτιού, στα παιδιά αρέσει και να βοηθάνε και να παρακολουθούν. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από το σε τι ηλικία βρίσκονται. Η άλλη ιδέα είναι να κάνετε τις δουλειές αφού κοιμηθεί και όταν είστε και οι δύο ξύπνιοι να περνάτε δημιουργικό χρόνο μαζί. Να παίζετε, να του διαβάζετε βιβλία κ.ο.κ.
  • Ελεύθερος χρόνος: Ναι ξέρω θα μου πείτε ότι αστειεύομαι. Ωστόσο είναι μια ανάγκη που δεν πρέπει να αμελήσετε. Δεν είστε μόνο μαμά. Δεν είστε μόνο εργαζόμενη. Δεν είναι μόνο εργαζόμενη μητέρα! Χρειάζεστε ελεύθερο χρόνο και για εσάς και τον σύντροφό σας – αλλά και αποκλειστικό μόνο για εσάς. Ένα μάθημα γιόγκα, έναν καφέ με μια φίλη, το αγαπημένο σας σίριαλ. Ό,τι κι αν είναι αυτό που σας χαλαρώνει, καθιερώστε σαν ιεροτελεστία μικρές καθημερινές στιγμές ανάπαυσης και ηρεμίας. Είναι τα pauses που θα φορτίζουν της πηγές ενέργειάς σας. Μην το αμελήσετε.
  • Όχι τύψεις, παρακαλώ: Το άφησα για το τέλος, αλλά είναι το σημαντικότερο! Δεν πρέπει και δεν έχετε κανένα λόγο η επιστροφή στη δουλειά σας να συνοδεύεται από τύψεις. Αν πάλι νιώθετε στρες, και ψυχική φόρτιση που σας βαραίνει και σας δυσκολεύει που δεν βλέπετε να βελτιώνεται μετά το πρώτο διάστημα, καλό είναι να μιλήσετε με έναν σύμβουλο ψυχικής υγείας. Η ψυχική σας ισορροπία πρέπει να είναι πάντα προτεραιότητα.  

Όπως και στα περισσότερα που μας συμβαίνουν και αφορούν τη ζωή μας με το παιδί, να ακούτε το ένστικτό σας, να ακούτε το σώμα σας, και να φροντίζετε να έχετε συμμάχους. Όλα θα πάνε καλά!

Καταχώρησε Σχόλιο