«Συμπερίληψη Στην Τάξη Και Στην Πράξη»: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής που ενισχύει την κουλτούρα συμπερίληψης - Childit
Now Reading
«Συμπερίληψη Στην Τάξη Και Στην Πράξη»: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής που ενισχύει την κουλτούρα συμπερίληψης

«Συμπερίληψη Στην Τάξη Και Στην Πράξη»: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής που ενισχύει την κουλτούρα συμπερίληψης

«Συμπερίληψη Στην Τάξη Και Στην Πράξη»: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής που ενισχύει την κουλτούρα συμπερίληψης

Την έναρξη του εκπαιδευτικού προγράμματος «Συμπερίληψη στην Τάξη και στην Πράξη» ανακοινώνει το Παιδικό & Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας και απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής να δηλώσουν συμμετοχή.

Το Πρόγραμμα μπαίνει σε πλήρη εφαρμογή από τη νέα σχολική χρονιά και στοχεύει στην ενίσχυση της κουλτούρας συμπερίληψης από τη μικρή ηλικία, μέσα από τη σχολική κοινότητα. Μαθητές σχολείων γενικής και ειδικής αγωγής βιώνουν την εμπειρία της κοινής και συμπεριληπτικής κινηματογραφικής προβολής.

Το πρόγραμμα «Συμπερίληψη στην Τάξη και στην Πράξη», που υλοποιείται με τη δωρεά του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, φιλοξενείται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ενώ ο σχεδιασμός και η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με τους συμβούλους προσβασιμότητας και συμπερίληψης liminal και TheHappyAct.

Όλες οι ταινίες του προγράμματος -μικρού μήκους, ελληνικής και διεθνούς παραγωγής- είναι προσβάσιμες με υπότιτλους SDH, μεταγλώττιση στα ελληνικά, ένθεση διερμηνείας στην ΕΝΓ (Ελληνική Νοηματική Γλώσσα), ακουστική περιγραφή, αισθητηριακή επεξεργασία και κοινωνικές ιστορίες. Παράλληλα, έχει σχεδιαστεί υλικό για τους εκπαιδευτικούς με παρουσίαση των ταινιών και βασικές αρχές για το πώς μιλάμε στα παιδιά για την αναπηρία και τη συμπερίληψη χωρίς προκαταλήψεις.

Των προβολών προηγούνται εκπαιδευτικά εργαστήρια στην τάξη που προετοιμάζουν τα δύο διαφορετικά κοινά για την κινηματογραφική τους συνάντηση. Για τα σχολεία γενικής αγωγής και τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, μέσα από παιχνίδια και διαδραστικές ασκήσεις πάνω στη λειτουργία των αισθήσεων, οι μαθητές/τριες γνωρίζουν τα διάφορα εργαλεία προσβασιμότητας: ακουστική περιγραφή, κοινωνικές ιστορίες, διερμηνεία στην ΕΝΓ. Για τα σχολεία ειδική αγωγής, τα εκπαιδευτικά εργαστήρια εστιάζουν στη γνωριμία των μαθητών/μαθητριών με τον κινηματογράφο με ισότιμους όρους. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, μαθητές/τριες ειδικής και γενικής αγωγής συναντιούνται στην ίδια κινηματογραφική αίθουσα και παρακολουθούν τις ίδιες ταινίες μαζί!

Καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποίησής του, το Πρόγραμμα αξιολογείται από τις καθηγήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, κ. Μαρία Δημάκη – Ζώρα, Αναπλ. Καθηγήτρια Θεατρολογίας, κ. Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολικής Παιδαγωγικής και Πρακτικής Άσκησης και κ. Ελισάβετ Λαζαράκου, Επίκουρη Καθηγήτρια Αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας.Το Φεστιβάλ απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής, να δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα για την τάξη τους, συμπληρώνοντας τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

See Also
Σε μια εποχή με υπερπληροφόρηση και υπερβολικά ερεθίσματα, η ιδιότητα της κριτικής σκέψης στα παιδιά είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη

Παιδικό & Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας

www.athicff.com | FB: @athicff | Instagram @athicff_  T. +210 7256 579  E. info@athicff.com

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top