Μελέτη αποκαλύπτει ότι η συστολή μπορεί να επηρεάσει την απόδοση των μικρών παιδιών στα προφορικά τεστ
Η ντροπαλότητα μπορεί να επηρεάσει την απόδοση ενός παιδιού στις προφορικές αξιολογήσεις, ανάλογα με το επίπεδο κοινωνικής αλληλεπίδρασης που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός τεστ.
Μια πρόσφατη μελέτη από την ψυχολόγο του SMU Sarah Kucker στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα δείχνει ότι η συστολή μπορεί να επηρεάσει την απόδοση ενός παιδιού στις προφορικές αξιολογήσεις, ανάλογα με το επίπεδο κοινωνικής αλληλεπίδρασης που απαιτείται για την ολοκλήρωση του τεστ.
Τα ντροπαλά παιδιά τείνουν να είναι συγκρατημένα στην καθημερινή ζωή, συμπεριλαμβανομένης της επικοινωνίας με άλλους. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η συμπεριφορά μπορεί να καταστήσει την ακριβή αξιολόγηση των γλωσσικών ικανοτήτων ενός παιδιού πιο δυσχερή, καθώς τα ντροπαλά παιδιά δυσκολεύονται περισσότερο να εμπλακούν προφορικά με τους κλινικούς γιατρούς και τους δασκάλους παρά κατά τη διάρκεια των λιγότερο απαιτητικών κοινωνικά τεστ.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Speech, Language, and Hearing Research και περιελάμβανε 122 παιδιά διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας μεταξύ 17 και 42 μηνών. Κάθε παιδί υποβλήθηκε σε μια σειρά από τρεις γλωσσικές εργασίες που απαιτούσαν διαφορετικά επίπεδα κοινωνικής αλληλεπίδρασης: μια εργασία παρατήρησης, μια εργασία κατάδειξης και μια εργασία παραγωγής λόγου που απαιτούσε από τα παιδιά να πουν την απάντηση προφορικά. Σε κάθε μία, τα παιδιά κλήθηκαν να βρουν ένα γνωστό αντικείμενο από ένα σύνολο εικόνων. Η σειρά των εργασιών τυχαιοποιήθηκε για αμερόληπτα αποτελέσματα και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω του Zoom. Οι γονείς ανέφεραν την ντροπαλότητα του παιδιού τους χρησιμοποιώντας ένα ερωτηματολόγιο συμπεριφοράς πρώιμης παιδικής ηλικίας.
Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν σημαντικές διαφορές στην απόδοση των παιδιών σε όλες τις εργασίες ανάλογα με την ντροπαλότητα. Τα ντροπαλά παιδιά τα πήγαν χειρότερα στο έργο της παραγωγής λόγου από τα λιγότερο ντροπαλά παιδιά. Ωστόσο, όλα τα παιδιά είχαν καλή απόδοση στην εργασία κατάδειξης ανεξάρτητα από το επίπεδο ντροπαλότητάς τους. Η εργασία αναζήτησης έδωσε πιο διαφοροποιημένα αποτελέσματα, υποδεικνύοντας ότι τα πιο ντροπαλά παιδιά ήταν περιστασιακά πιο ακριβή αλλά λιγότερο πιθανό να ανταποκριθούν.
«Η ιδιοσυγκρασία ενός παιδιού, ειδικά η ντροπαλότητά του, θα μπορούσε να επηρεάσει έντονα τον τρόπο με τον οποίο θα τα καταφέρουν αργότερα στις γλωσσικές σχολικές εργασίες», δήλωσε η Kucker. «Όταν τα παιδιά αξιολογούνται ως προς τις γλωσσικές τους ικανότητες, οι κλινικοί γιατροί και οι δάσκαλοι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το επίπεδο ντροπαλότητας του παιδιού, ίσως χρησιμοποιώντας εργασίες που είναι λιγότερο επαχθείς για αυτά, όπως το να δείξουν κάτι αντί να το πουν».
Η Kucker πιστεύει ότι η αναγνώριση του αντίκτυπου της ντροπαλότητας θα βοηθήσει τους επαγγελματίες να διασφαλίσουν ότι οι γλωσσικές αξιολογήσεις είναι πιο αξιόπιστες και να παρέχουν μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση της γλωσσικής ανάπτυξης ενός παιδιού. Προχωρώντας προς τα εμπρός, αυτή και η ομάδα της σχεδιάζουν να διερευνήσουν την απόδοση ντροπαλών και λιγότερο ντροπαλών παιδιών σε τυποποιημένες γλωσσικές αξιολογήσεις.
Study reveals shyness could impact young children’s performance on language tests | ScienceDaily