Ο Νο. 1 τρόπος για να ακονίσετε τον εγκέφαλο του παιδιού σας και να το βοηθήσετε να πετύχει, σύμφωνα με ψυχολόγο εκπαιδευμένη στο Στάνφορντ - Childit
Now Reading
Ο Νο. 1 τρόπος για να ακονίσετε τον εγκέφαλο του παιδιού σας και να το βοηθήσετε να πετύχει, σύμφωνα με ψυχολόγο εκπαιδευμένη στο Στάνφορντ

Ο Νο. 1 τρόπος για να ακονίσετε τον εγκέφαλο του παιδιού σας και να το βοηθήσετε να πετύχει, σύμφωνα με ψυχολόγο εκπαιδευμένη στο Στάνφορντ

Βοηθήστε τα να υιοθετήσουν μια νοοτροπία ανάπτυξης όσο πιο συχνά γίνεται

Οι γονείς δεν είναι πάντα σίγουροι πώς να υποστηρίξουν αποτελεσματικότερα την ανάπτυξη των παιδιών τους και να τα βοηθήσουν να ακονίσουν το μυαλό τους. Τα καλά νέα είναι ότι πολλές καλές συμβουλές μπορούν να συνοψιστούν σε έναν μόνο στόχο: Βοηθήστε τα να υιοθετήσουν μια νοοτροπία ανάπτυξης όσο πιο συχνά γίνεται.

Όταν αγκαλιάζουμε την αναπτυξιακή μας νοοτροπία, πιστεύουμε ότι η ικανότητά μας να μαθαίνουμε είναι απεριόριστη. Στη σταθερή νοοτροπία μας, αντίθετα, πιστεύουμε ότι είτε γεννηθήκαμε με συγκεκριμένα ταλέντα και δυνάμεις είτε όχι, και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για αυτό.

Επειδή όλοι έχουμε και τις δύο νοοτροπίες και κινούμαστε μεταξύ τους ανάλογα την κατάσταση, ο Νο. 1 τρόπος για να βοηθήσετε τα παιδιά να πετύχουν είναι να τα ενθαρρύνετε να έχουν πρόσβαση στη νοοτροπία ανάπτυξής τους περισσότερες φορές. Η έρευνα δείχνει ότι μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη στάση, τη δέσμευση και την απόδοσή τους.

Ακολουθούν πέντε τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να αναπτύξει νοοτροπία ανάπτυξης:

Μοιραστείτε ιστορίες επιμονής

Μερικές φορές, τα παιδιά ντρέπονται από τις αποτυχίες ή τους αγώνες τους επειδή πιστεύουν ότι όλα έρχονται εύκολα στους ενήλικες. Δεδομένου ότι η αφήγηση είναι ένας από τους πιο ισχυρούς τρόπους για να μεταδώσετε μαθήματα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ιστορίες για να τους δείξετε ότι δεν συμβαίνει αυτό και να τους διδάξετε τη νοοτροπία ανάπτυξης.

Ένας από τους φίλους μου έχει ένα παιδί 8 ετών με τάσεις τελειομανίας. Αν δεν πάρει νέο υλικό στο σχολείο αμέσως, αποθαρρύνεται. Έτσι, η φίλη μου, που είναι συγγραφέας, μοιράστηκε με την κόρη της ότι πρέπει να περνά από πολλά προσχέδια για κάθε έργο, αναθεωρώντας και βελτιώνοντας συνεχώς τη δουλειά της. Η κόρη της έμεινε έκπληκτη και ανακουφισμένη όταν ανακάλυψε ότι και η μητέρα της πρέπει να δουλέψει σκληρά!

Αυτοί οι τύποι ιστοριών βοηθούν στην ομαλοποίηση και δείχνουν στα παιδιά ότι σχεδόν οτιδήποτε αξίζει να γίνει συνήθως περιλαμβάνει λίγο αγώνα, ειδικά στην αρχή.

Μιλήστε για τα αγαπημένα σας λάθη

Όταν υιοθετούμε την αναπτυξιακή μας νοοτροπία, δεν φοβόμαστε να κάνουμε λάθη επειδή δεν πιστεύουμε ότι αντανακλούν την εγγενή μας ικανότητα. Αντίθετα, βλέπουμε τα λάθη ως ευκαιρίες μάθησης.

Χάρηκα που είδα ένα εργαλείο που χρησιμοποίησε μια δασκάλα για να ενθαρρύνει τη νοοτροπία ανάπτυξης στην τάξη της. Σε μια μεγάλη οθόνη τοίχου με τίτλο «Τα αγαπημένα μου λάθη», κάθε μαθητής μοιράστηκε ένα λάθος που είχε κάνει, καθώς και πώς αυτό τον ώθησε στη μάθησή του.

Μπορείτε να κάνετε μια παρόμοια άσκηση στο τραπέζι του δείπνου. Ζητήστε από όλους να μοιραστούν ένα πρόσφατο λάθος, μαζί με το πώς τους έκανε να αισθάνονται και τι μαθαίνουν από αυτό. Αυτές μπορεί να είναι ελαφριές, διασκεδαστικές συζητήσεις όπου μπορούμε να γελάσουμε για τα λάθη μας («Σίγουρα δεν έπρεπε να φορέσω ένα λευκό πουκάμισο στη δουλειά γιατί κατέληξα να λερωθώ παντού!»), ή μια ευκαιρία να αφηγηθούμε πιο ευάλωτες στιγμές ( «Πλήγωσα άθελά μου τα συναισθήματα κάποιου σήμερα»).

Μέσα από αυτές τις συζητήσεις, μπορούμε να αποδεχτούμε τα λάθη μας και να αγκαλιάσουμε αυτά που έχουν να μας διδάξουν.

Υπενθυμίστε στα παιδιά σας πόσο μακριά έχουν φτάσει

Τα παιδιά συχνά υπερ-εστιάζουν στην αποτυχία ή στον αγώνα που βιώνουν την παρούσα στιγμή, χάνοντας από τα μάτια τους την επιτυχία που είχαν στο παρελθόν.

Εάν το παιδί σας αισθάνεται αποθαρρημένο, υπενθυμίστε του τον δρόμο που έχει ακολουθήσει και τα εμπόδια που έχει ξεπεράσει για να φτάσει εδώ που είναι τώρα. Για παράδειγμα: «Θυμάσαι όταν δυσκολευόσουν να μάθεις να διαβάζεις; Τώρα διαβάζεις ολόκληρα βιβλία μόνο σου!»

Μπορείτε να τραβήξετε μερικές παλιές εργασίες, φωτογραφίες ή βίντεο για να δείξετε πώς τα πράγματα που κάποτε ήταν προκλητικά για αυτούς είναι τώρα ένα μέρος των κατορθωμάτων τους.

See Also
Σε μια εποχή με υπερπληροφόρηση και υπερβολικά ερεθίσματα, η ιδιότητα της κριτικής σκέψης στα παιδιά είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη

Πολλά παιδιά –από νήπια έως έφηβους– λατρεύουν να τους θυμίζουν πώς ήταν όταν ήταν νεότερα και πώς αναπτύχθηκαν με την πάροδο του χρόνου. Αυτή η συνομιλία καταδεικνύει επίσης την εκτίμησή σας για αυτούς ως άτομα με τις δικές τους αναπτυξιακές τροχιές.

Ρωτήστε τα παιδιά σας πού χρειάζονται υποστήριξη

Η απλή πράξη του check-in με το παιδί σας σας βοηθά να ανακαλύψετε εάν υπάρχει μια περιοχή όπου χρειάζεται επιπλέον υποστήριξη ή βοήθεια, είτε πρόκειται για πρακτική βοήθεια με την εργασία στα μαθηματικά είτε για μια έντονη συζήτηση. Για παράδειγμα, ρωτήστε τα κάτι σαν, «Λοιπόν, ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζεις αυτή τη στιγμή;»

Παρατηρήστε ότι αυτή η γλώσσα κανονικοποιεί την ιδέα ότι σε κάθε δεδομένη στιγμή, ο καθένας μας παλεύει με κάτι. Θα μπορούσατε ακόμη και να ηγηθείτε μοιράζοντας κάτι με το οποίο παλεύετε και μετά να τα ρωτήσετε τι αντιμετωπίζουν.

Το να βοηθάς τα παιδιά να αξιοποιήσουν τη νοοτροπία ανάπτυξής τους δεν σημαίνει απλώς να τα ενθαρρύνεις να παραμείνουν εκεί ή να προσπαθήσουν περισσότερο. Έχει να κάνει με τη διασφάλιση ότι έχουν τους πόρους και την υποστήριξη που χρειάζονται για να είναι επιτυχημένα.

Κάντε το διασκεδαστικό

Η διαμόρφωση της νοοτροπίας της οικογένειάς σας είναι μια ομαδική προσπάθεια, αλλά δεν χρειάζεται να την νιώθετε σοβαρή ή βαριά. Για παράδειγμα, μια δραστηριότητα που μπορεί να είναι τόσο διασκεδαστική όσο και αποτελεσματική είναι να εμπλακεί όλη η οικογένεια στην εύρεση ενός σλόγκαν ή μάντρα, όπως «Αγαπάμε τη μάθηση!» ή «μας αρέσει να γινόμαστε καλύτεροι».

Όταν βλέπουμε τη μάθηση και την ανάπτυξη ως ευχάριστη, είναι πιο πιθανό να θέλουμε να κάνουμε τη δουλειά που χρειάζεται για να φτάσουμε εκεί.

Η Mary C. Murphy, PhD, είναι Καθηγήτρια Ψυχολογικών και Επιστημών του Εγκεφάλου στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα, ιδρυτική διευθύντρια του Θερινού Ινστιτούτου για τη Διαφορετικότητα στο Κέντρο Προηγμένων Μελετών στο Επιστήμες Συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Equity Accelerator, ενός ερευνητικού και συμβουλευτικού οργανισμού. Είναι επίσης συγγραφέας του “Cultures of Growth: How the New Science of Mindset Can Transform Individuals, Teams and Organisations”.

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top