Αν το παιδί σας έχει αυτή την κορυφαία δεξιότητα, έχει ήδη σημαντικό πλεονέκτημα, επισημαίνει η ειδικός Ana Homayoun και «Δεν είναι το IQ» - Childit
Now Reading
Αν το παιδί σας έχει αυτή την κορυφαία δεξιότητα, έχει ήδη σημαντικό πλεονέκτημα, επισημαίνει η ειδικός Ana Homayoun και «Δεν είναι το IQ»

Αν το παιδί σας έχει αυτή την κορυφαία δεξιότητα, έχει ήδη σημαντικό πλεονέκτημα, επισημαίνει η ειδικός Ana Homayoun και «Δεν είναι το IQ»

Αν το παιδί σας έχει αυτή την κορυφαία δεξιότητα, έχει ήδη σημαντικό πλεονέκτημα, επισημαίνει η ειδικός Ana Homayoun και «Δεν είναι το IQ»

Οι εκτελεστικές λειτουργικές δεξιότητες, ένα σύνολο γνωστικών δεξιοτήτων που μας βοηθούν να συγκεντρωθούμε, να οργανώσουμε και να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ως ακαδημαϊκός σύμβουλος, η Ana Homayoun έχει συνεργαστεί με χιλιάδες μαθητές γυμνασίου, λυκείου και πανεπιστημίου. Έχει δει τι διαχωρίζει εκείνους που δυσκολεύονται από εκείνους που ευδοκιμούν. Δεν είναι η βαθμολογία IQ, ο μέσος όρος βαθμολογίας ή ακόμα και οι εισαγωγές σε πανεπιστήμια υψηλού κύρους.

Ο πραγματικός παράγοντας πρόβλεψης; Οι εκτελεστικές λειτουργικές δεξιότητες, ένα σύνολο γνωστικών δεξιοτήτων που μας βοηθούν να συγκεντρωθούμε, να οργανώσουμε και να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας. Όταν μαθαίνετε αυτές τις δεξιότητες νωρίς, θα είστε καλύτεροι στο να χειρίζεστε ευθύνες και να δημιουργείτε ουσιαστικές συνδέσεις.

Η ιεράρχηση των βαθμών, των βαθμολογιών των τεστ και των εισαγωγών στο πανεπιστήμιο ως τα κύρια μέτρα επιτυχίας συχνά υπονομεύει το μέλλον των νέων και επιβαρύνει τις σχέσεις γονέα-παιδιού. Αλλά όταν παρέχετε στα παιδιά δομή και υποστήριξη, μπορούν να ευδοκιμήσουν και μετά το σχολείο.

Ακολουθούν πέντε τρόποι για να ξεκινήσετε.

Αν το παιδί σας έχει αυτή την κορυφαία δεξιότητα, έχει ήδη σημαντικό πλεονέκτημα, επισημαίνει η ειδικός Ana Homayoun και «Δεν είναι το IQ»

1. Βοηθήστε τα να δημιουργήσουν συστήματα που λειτουργούν

Πολλοί μαθητές δυσκολεύονται με τη διαχείριση των εργασιών, την παρακολούθηση των προθεσμιών και την οργάνωση του υλικού. Αυτό μπορεί να προκαλέσει περιττό άγχος και υπερφόρτωση.

Η Ana Homayoun ενθαρρύνει τους μαθητές να αυτοαξιολογούν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό και την προσαρμογή όταν αλλάζουν τα σχέδια. Ο στόχος είναι να βρεθεί ένα σύστημα που τους ταιριάζει καλύτερα.

Για παράδειγμα, πολλοί μαθητές λειτουργούν καλύτερα με χάρτινους σχεδιαστές, ενώ άλλοι μπορεί να προτιμούν ψηφιακά ημερολόγια. Κάποιοι μπορεί να προτιμούν την οπτική χρωματική κωδικοποίηση και άλλοι μπορεί να χρειάζονται ειδοποιήσεις και ξυπνητήρια ως υπενθυμίσεις.

Ένας γρήγορος τρόπος για να ελέγξετε την αποτελεσματικότητα των συστημάτων που έχετε δημιουργήσει μαζί είναι να ρωτήσετε το παιδί σας αν μπορεί να βρει ένα έγγραφο ή αρχείο που χρειάζεται σε λιγότερο από ένα λεπτό. Εάν δυσκολεύεται να το εντοπίσει, μιλήστε για το τι μπορείτε να κάνετε για να κάνετε τα συστήματά του να λειτουργούν καλύτερα για αυτό.

2. Παρέχετε προληπτική δομή και υποστήριξη

Οι σημερινές απαιτήσεις –εξισορρόπηση σχολείου, δραστηριοτήτων, οικογένειας και υπερφόρτωσης πληροφοριών– συχνά υπερβαίνουν το σημείο όπου βρίσκονται οι εγκέφαλοι των παιδιών μας αναπτυξιακά.

Η καθιέρωση απλών καθημερινών συνηθειών και εβδομαδιαίων ρουτινών βοηθά τα παιδιά να οικοδομήσουν ανεξαρτησία στην επίλυση προβλημάτων και την αυτορρύθμιση. Για παράδειγμα, το να αφιερώνουν χρόνο για να σχεδιάζουν την εβδομάδα και να αναθεωρούν επερχόμενα γεγονότα δημιουργεί τον χώρο για τη διαχείριση εργασιών παράλληλα με άλλες δεσμεύσεις.

Μερικές φορές, τα παιδιά χρειάζονται απλώς την υπευθυνότητα κάποιου κοντά τους για να τα παρακινήσει να ξεκινήσουν ή να ολοκληρώσουν δύσκολες εργασίες.

Αν το παιδί σας έχει αυτή την κορυφαία δεξιότητα, έχει ήδη σημαντικό πλεονέκτημα, επισημαίνει η ειδικός Ana Homayoun και «Δεν είναι το IQ»

3. Εστίαση σε λύσεις

Είναι εύκολο να απογοητευτείτε από την αντιληπτή έλλειψη οργάνωσης ή κινήτρου ενός παιδιού, αλλά αυτό που συχνά ονομάζουμε «αναβλητικότητα» είναι στην πραγματικότητα η αποφυγή εργασιών – ένα ζήτημα έναρξης εργασιών, όχι πρόβλημα κινήτρου.

Αντί να γκρινιάζετε ή να παρουσιάζετε τα λάθη ως αποτυχίες, δημιουργήστε τελετουργίες έναρξης που ωθούν τον εγκέφαλο να μεταβεί σε λειτουργία εργασίας. Βήματα όπως η εκκαθάριση ενός χώρου εργασίας μαζί ή η καταγραφή όλων των πιεστικών εργασιών μπορούν να κάνουν το πρώτο βήμα γελοία μικρό και να δημιουργήσουν φυσικά ορμή.

Το κλειδί, όπως επισημαίνει η  Ana Homayoun, είναι να βρείτε διασκεδαστικούς και διαχειρίσιμους τρόπους για να κάνετε τη μετάβαση του εγκεφάλου από τη σκέψη της εργασίας στην πραγματική εκτέλεση της εργασίας.

4. Δώστε προτεραιότητα στον ύπνο και τη διαχείριση του στρες

Η ικανότητα όλων να ξεκινούν και να ολοκληρώνουν εργασίες επηρεάζεται σοβαρά όταν είναι κουρασμένοι ή αισθάνονται άγχος. Η συναισθηματική ρύθμιση υποφέρει επίσης.

Έρευνες δείχνουν ότι οι έφηβοι χρειάζονται οκτώ έως δέκα ώρες ύπνου τη νύχτα για υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου και του σώματος, και αυτές είναι επίσης κρίσιμες για τις εκτελεστικές μας λειτουργίες.

Δείτε Επίσης
7 συμβουλές για το πώς να εφαρμόσετε τη σύνδεση ως αποτελεσματική μέθοδος πειθαρχίας για τα παιδιά

Για τη διαχείριση του στρες, η Ana Homayoun ενθαρρύνει τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα «συναισθηματικό σύνολο εργαλείων» εντοπίζοντας τρεις έως πέντε τρόπους με τους οποίους μπορούν να διαχειριστούν το στρες. Τα παιδιά συχνά επιλέγουν να ακούν μουσική, να ζωγραφίζουν, να παίζουν σε εξωτερικούς χώρους, να περνούν χρόνο με ένα κατοικίδιο ζώο ή να κάνουν μπάνιο.

Αν το παιδί σας έχει αυτή την κορυφαία δεξιότητα, έχει ήδη σημαντικό πλεονέκτημα, επισημαίνει η ειδικός Ana Homayoun και «Δεν είναι το IQ»

5. Δώστε το παράδειγμα της προσαρμοστικότητας και της ευλυγισίας στη ζωή σας

Συχνά δίνεται έμφαση στην ανθεκτικότητα ή στην ικανότητα να ανακάμπτουν από απογοητεύσεις και προκλήσεις, ειδικά σε περιόδους μετάβασης ή αλλαγής.

Η Ana Homayoun ενθαρρύνει τους μαθητές της να σκεφτούν μια σχετική έννοια: την ευλυγισία. Αυτό σημαίνει μείωση του χρόνου και της ενέργειας που απαιτείται για την επεξεργασία της απογοήτευσης, μαθαίνοντας να προσαρμόζονται όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως έχει προγραμματιστεί.

Δυστυχώς, πολλοί ενήλικες δυσκολεύονται με αυτήν την δεξιότητα. Ωστόσο, η Ana Homayoun έχει διαπιστώσει ότι τα παιδιά επωφελούνται βλέποντας τους γονείς τους να αποτελούν παράδειγμα προσαρμοστικότητας, προκειμένου να την αναπτύξουν τα ίδια. Αυτό υπογραμμίζει ένα κρίσιμο σημείο: ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αναπτύξουν τα παιδιά εκτελεστικές λειτουργικές δεξιότητες είναι παρακολουθώντας τους γονείς και τους φροντιστές τους να δείχνουν συνεχώς αυτές τις ίδιες δεξιότητες.

Τα παιδιά παρακολουθούν πώς χειριζόμαστε το στρες, πώς διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας και πώς προσαρμοζόμαστε όταν αλλάζουν τα σχέδια. Βεβαιωθείτε ότι τους δείχνετε πώς μοιάζει στην πραγματικότητα η επιτυχία.

Η Ana Homayoun είναι ακαδημαϊκή σύμβουλος και ιδρύτρια της Green Ivy Educational Consulting, μιας εταιρείας με έδρα τη Silicon Valley που υποστηρίζει μαθητές και οικογένειες. Ίδρυσε επίσης την Luminaria Learning Solutions, μια μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία που φέρνει το πρόγραμμα σπουδών για δεξιότητες εκτελεστικής λειτουργίας στα σχολεία. Είναι η συγγραφέας του βιβλίου “Erasing the Finish Line: The New Blueprint for Success Beyond Grades and College Admissions”. Ακολουθήστε την στο Instagram.

Διαβάστε ακόμα

Οι 3 δεξιότητες που χρειάζεται το παιδί σας για μια επιτυχημένη σχολική χρονιά, σύμφωνα με έναν ειδικό στην εκπαίδευση – Childit

Scroll To Top