«Πώς να στηρίξετε ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού τώρα που το σχολείο έχει ήδη ξεκινήσει» από μια μαμά που μαθαίνει κι αυτή - Childit
Now Reading
«Πώς να στηρίξετε ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού τώρα που το σχολείο έχει ήδη ξεκινήσει» από μια μαμά που μαθαίνει κι αυτή

«Πώς να στηρίξετε ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού τώρα που το σχολείο έχει ήδη ξεκινήσει» από μια μαμά που μαθαίνει κι αυτή

«Πώς να στηρίξετε ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού τώρα που το σχολείο έχει ήδη ξεκινήσει» από μια μαμά που μαθαίνει κι αυτή

Αν το παιδί σας είναι ήδη στην τάξη και νιώθετε πίσω ή αναστατωμένοι, πάρτε μια ανάσα και δείτε πώς να το διαχειριστείτε

Οι πρώτες μέρες και εβδομάδες του σχολείου έφεραν περισσότερες εκπλήξεις από ό,τι περίμενα — μερικές μικρές νίκες, μερικές δύσκολες πτώσεις. Αν το παιδί σας είναι ήδη στην τάξη και νιώθετε πίσω ή αναστατωμένοι, αναπνεύστε. Δεν είναι πολύ αργά για να κάνετε αλλαγές που το βοηθούν να αισθάνεται ασφαλές, να το βλέπουν και να το υποστηρίζουν.

Προσαρμογή ρουτινών στα μέσα της χρονιάς: Μικρές αλλαγές, μεγάλος αντίκτυπος

Αρχίσαμε να ενημερώνουμε τις ρουτίνες αφού παρατηρήσαμε τι λειτουργούσε και τι όχι. Προσθέστε σύντομες, προβλέψιμες τελετουργίες στο σπίτι που συνδέονται με τη σχολική ημέρα — ελέγξτε το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας πριν τον ύπνο, ετοιμάστε ένα αντικείμενο άνεσης κάθε βράδυ ή δημιουργήστε μια πεντάλεπτη ρουτίνα αποσυμπίεσης μετά το σχολείο. Οι μικροαλλαγές είναι καλύτερες από τις αναθεωρήσεις. επιλέξτε ένα πράγμα για να δοκιμάσετε για δύο εβδομάδες και δείτε πώς θα πάει.

Επανέναρξη της επικοινωνίας με το σχολείο: Ρωτήστε, μοιραστείτε, συνεργαστείτε

Αν δεν έχετε συναντηθεί ακόμη με τους δασκάλους φέτος, ζητήστε μια γρήγορη ενημέρωση. Έφερα μια ενημέρωση μιας σελίδας: τι ηρεμεί το παιδί μου τώρα, τι προκαλεί το άγχος και τυχόν νέες στρατηγικές που λειτούργησαν στο σπίτι. Μοιραστείτε πρόσφατα παραδείγματα – σύντομα βίντεο ή φωτογραφίες μπορούν να πουν περισσότερα από τα μεγάλα email. Προσφερθείτε να συναντηθείτε για μια σύντομη συνεδρία σχεδιασμού για να συμφωνήσετε σε άμεση υποστήριξη και απλές προσαρμογές.

«Πώς να στηρίξετε ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού τώρα που το σχολείο έχει ήδη ξεκινήσει» από μια μαμά που μαθαίνει κι αυτή

Δημιουργία ή Ενημέρωση ενός Αισθητηριακού Σχεδίου

Μετά από μερικές εβδομάδες στην τάξη, παρατηρήσαμε αισθητηριακή υπερφόρτωση κατά τη διάρκεια των μεταβάσεων. Ζητήσαμε από το σχολείο να επιτρέψει ακουστικά ακύρωσης θορύβου κατά τη διάρκεια των συγκεντρώσεων και να διατηρήσει ένα κιτ αισθητηριακών βοηθημάτων στο γραφείο. Εάν το σχολείο αντιστέκεται, προτείνετε να δοκιμάσετε μια προσαρμογή για ένα μήνα και να επανεξετάσετε τον αντίκτυπό της. Πρακτικές, προσωρινές δοκιμές κάνουν τους διευθυντές πιο ανοιχτούς.

Χειρισμός Συναισθημάτων: Αποδοχή για Ό,τι Έρχεται Σήμερα

Τα συναισθήματα αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου. Όταν εξακολουθούν να συμβαίνουν εκρήξεις στο σχολείο, σταμάτησα να στοχεύω στη «διόρθωση» των συναισθημάτων και άρχισα να τα επικυρώνω στη στιγμή: «Είσαι θυμωμένο – αυτό είναι δύσκολο». Διδάξτε γρήγορους ελέγχους συναισθημάτων: μια κάρτα συναισθημάτων στο σακίδιό τους ή μια μονολεκτική επαλήθευση κατά την παραλαβή. Η συνεπής ονομασία και μια ήρεμη απάντηση βοηθούν το παιδί σας να νιώθει ότι γίνεται κατανοητό, ακόμα και στα μέσα της χρονιάς.

Στρατηγικές Αποκλιμάκωσης που Λειτουργούν Αυτή τη στιγμή

Όταν το παιδί μου είχε μια κρίση στην τάξη, ο δάσκαλος χρησιμοποίησε ένα σύντομο σενάριο που εξασκήσαμε: «Είσαι ασφαλής. Μπορούμε να κάνουμε ένα διάλειμμα». Συμφωνήσαμε σε ένα σαφές σχέδιο για το ποιος το συνοδεύει και πού πηγαίνει. Έχοντας ένα έτοιμο, εξασκημένο σχέδιο αποτρέπει τη σύγχυση και επιταχύνει την αποσυμπίεση. Μοιραστείτε αυτά τα σενάρια με το προσωπικό και εξασκηθείτε στο σπίτι, ώστε οι λέξεις να είναι οικείες.

Εργασία για το Σπίτι και Μελέτη στο Μέσο του Χρόνου: Επαναφορά Προσδοκιών

Εάν η εργασία για το σπίτι έχει γίνει μάχη, επαναφέρετε την προσέγγιση. Χωρίστε τις εργασίες των 10-15 λεπτών, προσθέστε χρονόμετρα και επιτρέψτε διαλείμματα κίνησης. Συζητήστε με τον δάσκαλο για την προσαρμογή του όγκου ή της διάρκειας των εργασιών. Σκεφτείτε να μεταβείτε σε ασκήσεις «μελέτης στο σπίτι» που επικεντρώνονται σε δεξιότητες, όχι μόνο σε εργασίες, και ρωτήστε για επεκτάσεις ή εναλλακτικές μορφές όταν χρειάζεται.

Κοινωνική Ζωή: Επιδιόρθωση και Δημιουργία Συνδέσεων

Εάν εμφανιστούν κοινωνικές προκλήσεις στην αρχή του έτους, ξεκινήστε μικρές επιδιορθώσεις – οργανώστε ατομικές συναντήσεις παιχνιδιού με έναν συμμαθητή ή προσκαλέστε έναν συμμαθητή σε μια δραστηριότητα κοινού ενδιαφέροντος. Προετοιμάστε τον συμμαθητή και το παιδί με απλά σενάρια και αναμενόμενες μεταβάσεις. Εγγραφείτε σε μια δραστηριότητα που ξεκινά στα μέσα της σεζόν (μάθημα τέχνης, αθλητική κλινική) για να χτίσετε αυτοπεποίθηση μέσω νέων δομημένων αλληλεπιδράσεων.

«Πώς να στηρίξετε ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού τώρα που το σχολείο έχει ήδη ξεκινήσει» από μια μαμά που μαθαίνει κι αυτή

Φροντίδα Αυτοεξυπηρέτησης Τώρα: Βρείτε Άμεσες, Μικρές Υποστηρίξεις

Όταν η χρονιά είναι ήδη φορτωμένη, δημιουργήστε μικρές συνήθειες αυτοφροντίδας—10 λεπτά ησυχίας πριν την παραλαβή, ή μια σύντομη εβδομαδιαία επίσκεψη σε έναν σύμβουλο. Αυτές οι μικρές υποστηρίξεις σας κρατούν σταθερούς και σας κρατούν σε καλύτερη θέση να υπερασπίζεστε το παιδί σας.

Συνεργασία με Επαγγελματίες: Βοήθεια με τις Ανασκοπήσεις στα Μέσα της Χρονιάς

Ζητήστε μια συνάντηση στα μέσα της χρονιάς με θεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς ή την ομάδα του σχολείου. Μοιραστείτε βραχυπρόθεσμους στόχους: ομαλότερες πρωινές μεταβάσεις, λιγότερες εκρήξεις άγχους ή βελτιωμένη γραφή. Ζητήστε πρακτικές στρατηγικές που μπορείτε να εφαρμόσετε αμέσως και ορίστε μια παρακολούθηση για να ελέγξετε την πρόοδο.

Δείτε Επίσης

Διδασκαλία Αυτο-Υπεράσπισης Τώρα

Ακόμα και στα μέσα της χρονιάς, μπορείτε να διδάξετε απλά εργαλεία αυτο-υπεράσπισης: μια κάρτα «διαλείμματος», ένα κουμπί που μπορούν να πατήσουν για να ζητήσουν βοήθεια ή σενάρια μιας γραμμής. Εξασκηθείτε στο σπίτι, ώστε να αισθάνονται σίγουροι χρησιμοποιώντας τα στο σχολείο. Γιορτάστε κάθε φορά που ζητούν υποστήριξη – αυτό είναι πρόοδος.

Αντιμετώπιση παρεξηγήσεων: Γρήγορες απαντήσεις που προστατεύουν την αξιοπρέπεια

Θα συναντήσετε ακόμα ανθρώπους που δεν την καταλαβαίνουν. Να έχετε έτοιμη μια σύντομη, σαφή απάντηση: «Έχει αυτισμό. Αυτό το βοηθά να μαθαίνει». Κρατήστε τις εξηγήσεις σύντομες και ανακατευθύνετε πίσω στην άνεση και τη μάθηση του παιδιού σας. Προστατέψτε πρώτα την αξιοπρέπειά του.

Συλλέξτε τις μικρές νίκες για να συνεχίσετε

Κρατήστε μια λίστα με μικρές νίκες – έφτασες στην ώρα σου, χρησιμοποίησες ακουστικά κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης, ολοκλήρωσες ένα σύντομο μπλοκ εργασιών. Αυτές οι στιγμές συσσωρεύονται. Όταν η πρόοδος φαίνεται αόρατη, κοιτάξτε πίσω στη λίστα και θυμηθείτε πόσο μακριά έχετε φτάσει.

Να θυμάστε

Η χρονιά ξεκίνησε, αλλά η πορεία προς τα εμπρός είναι ακόμα δική σας για να διαμορφώσετε. Με μικρές προσαρμογές, σαφή επικοινωνία, αισθητηριακή υποστήριξη και σταθερή υποστήριξη, το παιδί σας μπορεί να βρει σταθερότητα και ανάπτυξη ακόμα και τώρα. Εμπιστευτείτε το ένστικτό σας, ζητήστε ό,τι χρειάζεται και γιορτάστε κάθε βήμα. Εσείς και το παιδί σας είστε πιο δυνατοί από ό,τι νομίζετε.

Scroll To Top