Πώς να μάθουμε στα παιδιά τη δύναμη της ελπίδας
Πώς η ελπίδα μπορεί να γίνει ένας σημαντικός σύμμαχος της ψυχικής υγείας κι αντοχής
Η έρευνα δείχνει ότι τα υψηλότερα επίπεδα ελπίδας συνδέονται με καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις, βελτιωμένη ψυχική υγεία, λιγότερο άγχος, ανθεκτικότητα, καλύτερες κοινωνικές συνδέσεις και λιγότερη μοναξιά. Τα αισιόδοξα άτομα είναι επίσης πιο πιθανό να θέσουν και να επιδιώξουν στόχους, να αναλάβουν υγιείς κινδύνους και να ξεπεράσουν τα εμπόδια. Και ποια μαμά δεν το θέλει αυτό για τα παιδιά της;
5 τρόποι που οι γονείς μπορούν να διδάξουν στα παιδιά την ελπίδα
Υπάρχει ένας εύκολος τρόπος για να βοηθήσετε τους γονείς να ενισχύσουν την ελπίδα στα παιδιά τους: Ονομάζεται Five Keys to SHINE Hope και είναι ένα απλό μνημονικό που σημαίνει Stress Skills (δεξιότητες διαχείρισης άγχους), Happiness Habits (συνήθειες ευτυχίας), Inspired Actions (εμπνευσμένες πράξεις), Nourishing Networks (ωφέλιμα δίκτυα) και Elimining Challenges (ελέγχοντας τις προκλήσεις). Εδώ είναι μια γρήγορη ανάλυση. Ανέπτυξε επίσης έναν δωρεάν Οδηγό Γονέων για να βοηθήσει τους γονείς να διδάξουν στα παιδιά τους πώς να ελπίζουν στο σπίτι—επειδή πιστεύω ότι το να έχουν τις δεξιότητες για να μετακινούνται από την απελπισία στην ελπίδα είναι ανθρώπινο δικαίωμα.
Διδασκαλία δεξιοτήτων διαχείρισης άγχους
Πρόκειται για εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά για να διαχειριστούν και να χειριστούν στρεσογόνες καταστάσεις αντιμετωπίζοντας τη φυσική απόκριση του σώματός τους σε εξωτερικά ερεθίσματα. Μία από τις πολύτιμες Stress Skills που διδάσκουν στο πρόγραμμα Hopeful Minds είναι η Deep Belly Breathing, η οποία περιλαμβάνει αργές και βαθιές αναπνοές για τουλάχιστον 90 δευτερόλεπτα. Το να βοηθάμε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία αυτής της διάρκειας είναι ζωτικής σημασίας, καθώς είναι ο χρόνος που χρειάζεται το σώμα τους για να χαλαρώσει και να ανακτήσει την ψυχραιμία τους μετά από μια συναισθηματική πυροδότηση.
Υποστηρίζοντας τις συνήθειες της ευτυχίας
Τα θετικά συναισθήματα παίζουν ζωτικό ρόλο στην καλλιέργεια μιας ελπιδοφόρας νοοτροπίας και στην παρακίνηση των παιδιών να επιδιώξουν τους στόχους τους. Ως γονείς, μπορούμε να υποστηρίξουμε τα παιδιά μας στην καλλιέργεια αυτών των θετικών συναισθημάτων υιοθετώντας συνήθειες ευτυχίας, όπως έκφραση ευγνωμοσύνης, βόλτες σε εξωτερικούς χώρους, παιχνίδια και περνώντας ποιοτικό χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα. Η ενθάρρυνση δραστηριοτήτων που φέρνουν ευτυχία στην καρδιά του παιδιού σας μπορεί να συμβάλει στη μακροπρόθεσμη ευημερία και ικανοποίησή του.
Δίνοντας προτεραιότητα σε εμπνευσμένες ενέργειες
Οι εμπνευσμένες ενέργειες είναι σκόπιμα βήματα που γίνονται προς την επίτευξη στόχων, για να παρακινήσετε το παιδί σας να δημιουργήσει τις δικές του φιλοδοξίες. Διδάξτε τους ότι το να συναντούν εμπόδια στο δρόμο είναι φυσικό και μερικές φορές ο αρχικός στόχος μπορεί να χρειάζεται προσαρμογή, κάτι που είναι απολύτως εντάξει. Ενθαρρύνετέ τα να αγκαλιάσουν αυτές τις προκλήσεις, να προσαρμοστούν και να αναζητήσουν βοήθεια όταν χρειάζεται. Εάν ένας στόχος σας φαίνεται υπερβολικός, χωρίστε τον σε μικρότερες, διαχειρίσιμες εργασίες, χρησιμοποιώντας βήμα προς βήμα πρόοδο ή δημιουργώντας μικροσκοπικούς στόχους.
Δημιουργία θρεπτικών δικτύων
Το Nourishing Network αποτελείται από άτομα στα οποία το παιδί σας μπορεί να βασιστεί όταν αισθάνεται μοναξιά ή συγκλονισμένο, παρέχοντας ενθάρρυνση και υποστήριξη. Είναι ζωτικής σημασίας για το παιδί σας να μπορεί να αναγνωρίσει τουλάχιστον ένα άτομο στη ζωή του με το οποίο νιώθει ασφάλεια να ανοίγεται σε περιόδους στενοχώριας. Συνεργαστείτε με το παιδί σας για να εντοπίσετε αξιόπιστα άτομα τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι και σημειώστε τα ονόματά τους σε χαρτί ως υπενθύμιση ότι έχουν ένα σύστημα υποστήριξης και άτομα στα οποία πρέπει να απευθυνθούν όταν αισθάνονται απομονωμένα.
Εξάλειψη των προκλήσεων
Θέλουμε να συνεργαστούμε με τα παιδιά για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της ζωής και να καταλήξουμε σε σχέδια για να τις ξεπεράσουμε. Μια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι η αντιμετώπιση πραγμάτων πέρα από τον έλεγχό μας, κάτι που συχνά οδηγεί σε περιττό άγχος. Οι γονείς μπορούν να διδάξουν στα παιδιά να δίνουν προτεραιότητα σε αυτά που μπορούν να ελέγξουν και να αφήσουν τα υπόλοιπα, χρησιμοποιώντας τις δεξιότητες άγχους ως χρήσιμο εργαλείο για την απελευθέρωση του ελέγχου πάνω στο ανεξέλεγκτο.