Now Reading
Η μεγαλόφωνη ανάγνωση στο σπίτι δημιουργεί ανθεκτικότητα στα παιδιά και βοηθά όσα έχουν υποστεί κακομεταχείριση ή και κακοποίηση

Η μεγαλόφωνη ανάγνωση στο σπίτι δημιουργεί ανθεκτικότητα στα παιδιά και βοηθά όσα έχουν υποστεί κακομεταχείριση ή και κακοποίηση

Νέα έρευνα αναδεικνύει ότι η μεγαλόφωνη ανάγνωση μπορεί να τριπλασιάσει την ανθεκτικότητα των ευάλωτων παιδιών στο σχολείο

Τα οφέλη της ανάγνωσης στα παιδιά από μικρή ηλικία τονίζονται με κάθε ευκαιρία. Τώρα οι οικογένειες ενθαρρύνονται να διαβάζουν φωναχτά στα παιδιά τους στο σπίτι, καθώς νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας δείχνει ότι η μεγαλόφωνη ανάγνωση μπορεί να τριπλασιάσει την ανθεκτικότητα του παιδιού στο σχολείο, ιδιαίτερα για τα παιδιά που διατρέχουν κίνδυνο.

Εστιάζοντας σε παιδιά πρώιμης δημοτικής ηλικίας που είχαν υποστεί κακοποίηση ή παραμέληση, η μελέτη διερεύνησε παράγοντες που θα μπορούσαν να τροποποιήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δυσμενών συνθηκών της ζωής, διαπιστώνοντας ότι ένας από τους μεγαλύτερους προγνωστικούς παράγοντες ανθεκτικότητας τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες ήταν η μεγαλόφωνη ανάγνωση στο σπίτι.

Ενώ το διάβασμα στα παιδιά στο σπίτι έχει από καιρό συσχετιστεί με τη σχολική ετοιμότητα και τα σχολικά αποτελέσματα, αυτή είναι η πρώτη μελέτη που έδειξε τα οφέλη της μεγαλόφωνης ανάγνωσης για να μετριάσει ορισμένες από τις επιζήμιες επιπτώσεις της παιδικής κακοποίησης.

Στην Αυστραλία το 2021, σχεδόν 300.000 παιδιά ηλικίας 0-17 ετών είχαν μία ή περισσότερες ειδοποιήσεις παιδικής προστασίας με 105.000 αντικείμενο έρευνας και σχεδόν 50.000 αντικείμενο τεκμηριωμένης κακοποίησης ή παραμέλησης.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα θύματα παιδικής κακοποίησης είναι γενικά πιο ευάλωτα αναπτυξιακά από τους συνομηλίκους τους στην αρχή του σχολείου.

Η επικεφαλής της έρευνας, η καθηγήτρια Leonie Segal, λέει ότι υπάρχει έντονη ανάγκη να υποστηριχθούν αυτά τα παιδιά και οι οικογένειές τους, πριν τα παιδιά ξεκινήσουν το σχολείο, με τη φωναχτή ανάγνωση να είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας.

«Ένα καλό ξεκίνημα στο σχολείο είναι προγνωστικό για μετέπειτα αποτελέσματα, επομένως είναι ζωτικής σημασίας όχι μόνο να εντοπίζουμε όσους κινδυνεύουν νωρίς, αλλά και να βρούμε τρόπους να υποστηρίξουμε τη συναισθηματική, κοινωνική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, πριν ξεκινήσουν το σχολείο», εξηγεί η Segal.

«Η μεγαλόφωνη ανάγνωση μπορεί να δημιουργήσει πολλά θετικά αποτελέσματα για τα παιδιά. Ως κοινή εμπειρία μεταξύ γονέα και παιδιού, ενθαρρύνει τη σύνδεση, ενώ επίσης συμβάλλει άμεσα στην ανάπτυξη του παιδιού μέσω της έκθεσης σε λέξεις και ιστορίες.

Τα παιδιά σε οικογένειες που αγωνίζονται να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον φροντίδας θα ωφεληθούν ιδιαίτερα από το διάβασμα με έναν γονέα ή φροντιστή, βελτιώνοντας την ανθεκτικότητά τους και κρατώντας τα αναπτυξιακά σε πιο καλό δρόμο, παρά την έκθεσή τους στις αντιξοότητες».

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα που κάλυπταν 65.083 παιδιά που είχαν ολοκληρώσει την Πρώιμη Αυστραλιανή Απογραφή Ανάπτυξης (AEDC) σε ηλικία 5 έως 6 ετών, όταν ξεκινούσαν το δημοτικό σχολείο, εντοπίζοντας 3.414 παιδιά υψηλού κινδύνου που είχαν υποστεί κακομεταχείριση.

Τα αγόρια βρέθηκαν να είναι αναπτυξιακά πιο πίσω από τα κορίτσια, ιδιαίτερα εκείνα που είχαν εκτεθεί σε κακοποίηση ή παραμέληση.

Η Segal λέει ότι ο τομέας της εκπαίδευσης πρέπει να εξετάσει στρατηγικές για την καλύτερη υποστήριξη των αγοριών σε περιβάλλοντα πρώιμης μάθησης.

Δείτε Επίσης

«Η μελέτη μας διαπίστωσε ότι τα αγόρια είχαν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο να μείνουν αναπτυξιακά πίσω από τα κορίτσια, όπως και τα παιδιά που ζουν σε απομακρυσμένες ή αγροτικές περιοχές και εκείνα με σωματική, αισθητηριακή ή μαθησιακή αναπηρία. Όλες αυτές οι ομάδες χρειάζονται πολύ μεγαλύτερη υποστήριξη», τόνισε η Segal.

«Η ιδιαίτερη προσοχή στα αγόρια, ειδικά σε εκείνα που πέφτουν θύματα παιδικής κακοποίησης είναι κρίσιμη. Η ενθάρρυνση των γονέων να διαβάζουν στα αγόρια τους ενώ είναι πολύτιμη, δεν αρκεί, το βάρος πρέπει βαραίνει τον εκπαιδευτικό τομέα προκειμένου να εντοπίσει κι άλλους μηχανισμούς για την υποστήριξη των αγοριών. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη στρατολόγηση περισσότερων ανδρών εκπαιδευτικών σε περιβάλλοντα πρώιμης παιδικής ηλικίας και τη διασφάλιση ότι οι μαθησιακές προσεγγίσεις είναι ευαίσθητες στις συγκεκριμένες ανάγκες των αγοριών».

Οι άντρες αποτελούν σήμερα πολύ μικρότερο ποσοστό του εργατικού δυναμικού της προσχολικής εκπαίδευσης, με την παρουσία τους στα δημοτικά σχολεία επίσης να μειώνεται. Η ενίσχυση της ισορροπίας των φύλων μεταξύ των εκπαιδευτικών θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό βήμα για τη βοήθεια των αγοριών.

Η κατανόηση των ιδιοτήτων που μπορούν να βοηθήσουν τα μικρά παιδιά να είναι πιο ανθεκτικά – ή αντιστρόφως ποιοι παράγοντες μπορούν να τα θέσουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο – μπορεί να αποτελέσει τη βάση παρεμβάσεων για τα παιδιά θύματα κακομεταχείρισης για τη βελτίωση των επιπτώσεων της ζωής.

Κάθε παιδί αξίζει την ευκαιρία για ένα λαμπρό μέλλον. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε αυτούς που κινδυνεύουν περισσότερο.

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top