Κι όμως: οι on-line μαμάδες είναι πιο σίγουρες για τον εαυτό τους
Ο «πόλεμος των μαμάδων» έχει και θετικά αποτελέσματα
Πριν από όχι και τόσο πολλά χρόνια, οι μαμάδες αναζητούσαν συμβουλές και υποστήριξη στους συγγενείς, τις φίλες και τις γειτόνισσές τους για να ξεπεράσουν καθημερινά εμπόδια ή προβληματισμούς για το μεγάλωμα των παιδιών.
Στην εποχή μας, όπου ο κάθε άνθρωπος, άρα και μία μαμά, μπορεί να μετατρέψει τη σελίδα της στο facebook σε προσωπικό ημερολόγιο ή μπλογκ, η κοινότητα που μπορεί να υποστηρίξει μία μαμά στο ταξίδι της μητρότητας έγινε χάρη στο διαδίκτυο όλος ο κόσμος.
Πολλοί ειδικοί εκτιμούν, ωστόσο, ότι η άνοδος της κουλτούρας των «μαμάδων στο διαδίκτυο» δεν προκύπτει από την ανάγκη υποστήριξης και αλληλεγγύης αλλά οφείλεται στην ανασφάλεια και τον ανταγωνισμό, για παράδειγμα για δηλώσεις τύπου «εμένα το παιδί μου περπάτησε στους 6 μήνες ενώ το δικό σου ακόμα μπουσουλάει».
Μία νέα έρευνα όμως του Pew Research Center υποστηρίζει ότι οι μαμάδες τη σήμερον ημέρα νιώθουν αρκετά καλά με τον εαυτό τους, δεδομένων των συνθηκών, και ίσως αυτό έχει να κάνει με την δραστηριότητά τους στο διαδίκτυο.
Η έρευνα, που έγινε σε δείγμα σχεδόν 2000 ανθρώπων στις ΗΠΑ που είναι γονείς παιδιών κάτω των 18 ετών, έδειξε ότι:
- Το 92%% των μαμάδων και των μπαμπάδων δηλώνει ότι κάνει πολύ καλή ή καλή δουλειά με την ανατροφή των παιδιών και μόνο ένα 8% εκτιμά ότι είναι μέτριοι ή κακοί γονείς.
- Οι νεότεροι γονείς, ηλικίας από 18 έως 29, βαθμολογούν υψηλότερα τους εαυτούς τους σε σχέση με τους πιο μεγάλους γονείς. Οι μαμάδες της νέας χιλιετίας, που απέκτησαν δηλαδή παιδί τα τελευταία 16 χρόνια, σε ποσοστό 57% δηλώνουν ότι κάνουν πολύ καλή δουλειά, ενώ αντίστοιχη γνώμη έχει μόνο το 48% των μαμάδων της δεκαετίας του ’90 και το 41% της δεκαετίας του ‘80.
Παρόλο που και οι μαμάδες και οι μπαμπάδες της νέας χιλιετίας δηλώνουν ότι στηρίζονται περισσότερο στους συντρόφους τους για συμβουλές στο θέμα της ανατροφής των παιδιών, το 43% των μαμάδων υποστηρίζει ότι αναζητά συμβουλές και σε βιβλία για γονείς, περιοδικά και ιστοσελίδες, ενώ το ίδιο κάνει μόλις το 23% των μπαμπάδων.
Οι νέες μαμάδες είναι επίσης πιο πιθανό να αναζητήσουν συμβουλές και υποστήριξη σε κοινωνικά δίκτυα και fora στο διαδίκτυο, ενώ το ίδιο κάνει μόλις το 7% των νέων μπαμπάδων και το 17% των μαμάδων της προηγούμενης γενιάς.
Συμπέρασμα: οι μαμάδες της νέας χιλιετίας νιώθουν πιο σίγουρες για τον τρόπο που μεγαλώνουν τα παιδιά τους και είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν συμβουλές στο διαδίκτυο. Αυτό υποδηλώνει ότι ο κόσμος των «μαμάδων του διαδικτύου» δεν είναι ο βούρκος της κριτικής που μπορεί να θεωρούν πολλοί. Οι μακροσκελείς συζητήσεις σε ποστ του facebook για το αν πρέπει να θηλάζεις ή όχι, να μάθεις στο παιδί να κοιμάται μόνο του ή να κοιμάσαι μαζί του, το πότε πρέπει να βγάλει την πάνα, κλπ, είναι μέρος ενός τεράστιου και αναπτυσσόμενου συστήματος υποστήριξης.
Κι αν πολλοί τις απορρίπτουν ως «πόλεμο των μαμάδων», όπου σχηματίζονται αντίπαλα στρατόπεδα που εμπλέκονται σε ατέρμονες διαμάχες για τα οφέλη, για παράδειγμα, του θηλασμού και των εμβολίων, αυτές οι ανταλλαγές απόψεων φαίνεται ότι βοηθούν τις νέες μητέρες να είναι πιο σίγουρες για τον εαυτό τους.
Με πληροφορίες από slate.com