Τα παιδιά με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη χρησιμοποιούν αυτές τις 6 φράσεις - Childit
Now Reading
Τα παιδιά με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη χρησιμοποιούν αυτές τις 6 φράσεις

Τα παιδιά με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη χρησιμοποιούν αυτές τις 6 φράσεις

Η ψυχολόγος Kelsey Mora έχει δουλέψει με περισσότερα από 1.000 παιδιά κι αυτά είναι τα συμπεράσματά της

Η δουλειά ενός γονέα δεν είναι να προστατεύει το παιδί του από τις προκλήσεις της ζωής, αλλά να το καθοδηγεί – προσφέροντας υποστήριξη και εργαλεία για να το βοηθήσει να ευδοκιμήσει σε δύσκολες στιγμές.

Ως ειδικός και θεραπευτής στη ζωή των παιδιών, η Kelsey Mora έχει εργαστεί με χιλιάδες παιδιά και οικογένειες που αντιμετωπίζουν ασθένειες, τραύματα, θλίψη και απώλεια. Έχει παρατηρήσει τα λόγια και τις πράξεις που αποκαλύπτουν ότι ένα παιδί μαθαίνει να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις αναπόφευκτες δυσκολίες της ζωής.

Δεν είναι το να παραμείνετε ήρεμοι ή να αποφύγετε τα δάκρυα. Πρόκειται για τη χρήση στρατηγικών και δεξιοτήτων για τη διαχείριση, την ανοχή και τη μείωση του άγχους όταν αυτό προκύπτει. Γι’ αυτό τα παιδιά που τα καταφέρνουν καλά τείνουν να έχουν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη. Είναι ικανά στο να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να χρησιμοποιούν θετικές στρατηγικές για να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους.

Κι αυτά τα έξι πράγματα μπορεί να τα ακούσετε παιδιά με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη:

1. «Είναι εντάξει να είσαι λυπημένο»

Τα παιδιά με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη πιθανότατα έχουν εμπιστευτεί ενήλικες που τα έχουν μάθει ότι είναι εντάξει να κλαίνε και ότι όλα τα συναισθήματα είναι εντάξει.

Γνωρίζουν ότι είναι φυσικό να νιώθουν θλίψη, θυμό, απογοήτευση ή ανησυχία ως απάντηση σε δύσκολες καταστάσεις. Με την ίδια λογική, έχουν μάθει ότι είναι εντάξει να έχουν χαρούμενες, ανάλαφρες ή παιχνιδιάρικες στιγμές ακόμα και σε δύσκολες περιόδους.

2. «Χρειάζομαι λίγο χώρο»

Τα παιδιά με υγιείς δεξιότητες αντιμετώπισης μπορούν να αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους. Γνωρίζουν τα προειδοποιητικά σημάδια –γρήγορες σκέψεις, γρήγορους παλμούς της καρδιάς, τεντωμένους μυς ή κόμπο στο στομάχι τους– και νιώθουν άνετα να ζητούν αυτό που χρειάζονται.

Μπορεί να κατευθυνθούν στη «γωνιά αντιμετώπισης» τους για να δώσουν στον εαυτό τους χρόνο και χώρο για να χρησιμοποιήσουν τα προσχεδιασμένα εργαλεία τους. Για παράδειγμα, μπορεί να σηκώσουν μετρήσουν ανάσες ή να φυσήξουν φυσαλίδες για να τους βοηθήσουν να αναπνεύσουν βαθιά.

Πιθανότατα έμαθαν αυτές τις δεξιότητες βλέποντας τους γονείς τους να διαμορφώνουν την αυτορρύθμιση και την ανοιχτή επικοινωνία.

3. «Είσαι καλά;»

Τα συναισθηματικά έξυπνα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα και στους άλλους. Καταλαβαίνουν ότι τόσο οι ενήλικες όσο και τα παιδιά μπορεί να έχουν μεγάλα συναισθήματα σε δύσκολες στιγμές και ότι ο καθένας τα αντιμετωπίζει διαφορετικά.

Ίσως είναι οι πρώτοι που θα αναγνωρίσουν ότι όταν ο φίλος τους είναι στενοχωρημένος, μπορεί να χρειάζεται χώρο ή μια αγκαλιά και ότι είναι εντάξει.

Η ενσυναίσθηση προς τους άλλους έρχεται φυσικά για αυτούς και επιδεικνύουν ευκολία και άνεση ακούγοντας την οπτική του άλλου, σεβόμενοι τις ανάγκες τους και δουλεύουν μαζί.

Καταλαβαίνουν ότι ακόμη και όταν ο γονιός τους είναι συναισθηματικοί, μπορούν να δείχνουν αγάπη, να τους φροντίζουν και να τους κρατούν ασφαλείς.

4. «Δεν μου αρέσει…»

Τα παιδιά που έχουν εξασκηθεί να θέτουν όρια για το πώς θα ήθελαν να τους συμπεριφέρονται τείνουν να έχουν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη. Μπορούν να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα συναισθήματά τους ενώ είναι ευαίσθητοι στο άλλο άτομο.

Μπορεί να πουν, «Δεν μου αρέσει όταν χρησιμοποιείς τα πράγματά μου χωρίς να με ρωτάς» ή «Δεν μου αρέσει να μην ξέρω τι να περιμένω». Ή μπορεί να ακούσετε άλλες δηλώσεις που ξεκινούν με:

«Δεν είμαι εντάξει με…»

«Δεν θέλω να μιλήσω για…»

«Δεν νομίζω ότι είναι ωραίο/αστείο όταν…»

See Also

Σκέφτονται επίσης να σέβονται τις ανάγκες των συνομηλίκων και των αδελφών τους.

5. «Έκανα λάθος»

Αυτή η φράση υποδηλώνει ότι ένα παιδί είναι αυτο-στοχαστικό και απαλλαγμένο από ντροπή. Αντί να φοβούνται μήπως κάνουν ή παραδεχτούν λάθη, είναι σε θέση να μιλήσουν για αυτό και να λύσουν προβλήματα για να βελτιώσουν την κατάσταση ή την περίσταση.

Αναγνωρίζουν επίσης τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει καλύτερα ή διαφορετικά, επειδή γνωρίζουν ότι τα λάθη είναι ο τρόπος με τον οποίο μεγαλώνουμε, μαθαίνουμε και εξελισσόμαστε μέσα από προκλήσεις.

6. «Έχω μια ιδέα»

Η αυτοπεποίθηση και η δημιουργικότητα στην επίλυση προβλημάτων είναι σημάδια συναισθηματικής νοημοσύνης και υγιούς αντιμετώπισης. Τα παιδιά που έχουν αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις έχουν μάθει να συνεργάζονται με τους συνομηλίκους τους και με έμπιστους ενήλικες για να βρουν λογικές λύσεις ή μονοπάτια προς τα εμπρός.

Αισθάνονται σίγουροι όταν εκφράζουν τις απόψεις, τις ιδέες και τις ιδιότητές τους, ενώ παράλληλα ακούν και μαθαίνουν από τους άλλους.

Όταν τα παιδιά ξεπερνούν τα εμπόδια και τις συνέπειες σε ένα ασφαλές περιβάλλον, μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες λήψης αποφάσεων και ευελιξία, ενώ παράλληλα καλλιεργούν συναισθηματική επίγνωση και αυτοεκτίμηση.

Ξεκινά από εσάς

Εάν τα παιδιά σας δεν λένε ακόμη αυτά τα πράγματα, μην ανησυχείτε. Η συναισθηματική νοημοσύνη και οι δεξιότητες αντιμετώπισης χρειάζονται χρόνο για να αναπτυχθούν και συχνά ξεκινούν με την ανατροφή των παιδιών.

Απλώς ξεκινήστε λέγοντας αυτά τα πράγματα μόνοι σας. Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα από αυτό που έχει σχεδιαστεί για αυτά.

Η Kelsey Mora είναι Πιστοποιημένη Ειδικός Παιδικής Ζωής και Αδειούχος Κλινικός Επαγγελματίας Σύμβουλος που παρέχει προσαρμοσμένη υποστήριξη, καθοδήγηση και πόρους σε γονείς, οικογένειες και κοινότητες που επηρεάζονται από ιατρικές καταστάσεις, τραύμα, θλίψη και άγχος της καθημερινότητας. Είναι ιδιοκτήτρια ιδιωτικού ιατρείου, μαμά δύο παιδιών, δημιουργός και συγγραφέας του βιβλίου εργασίας The Method Workbooks, και Chief Clinical Officer του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Pickles Group.

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top