TOP

Ψυχραιμία. Είναι το πρώτο και βασικό που συστήνουν οι ειδικοί σε ό,τι αφορά την ανατροφή των παιδιών. Αν είστε μαμά, όμως, σίγουρα έχετε μάθει ότι κάποια πράγματά είναι πολύ πιο εύκολα στη θεωρία από ότι την πράξη.

Υπάρχουν φορές που η συμπεριφορά των παιδιών μπορεί να φέρει τη μαμά και το μπαμπά στα όρια, σε σημείο που να χάνουν τον έλεγχο του εαυτού τους και να ξεσπούν σε φωνές.

Τις περισσότερες φορές μπορεί να είναι απλά μία τυπική παιδική αντίδραση που προκαλεί το ξέσπασμα: δεν θέλει να πάει για ύπνο όταν πρέπει, αρνείται να φάει τα λαχανικά του, τσακώνεται με τον αδελφό του για το ποιος θα μπει πρώτος το αυτοκίνητο, κλπ. Ειδικά, αν παράλληλα είστε άυπνη, κουρασμένη, απασχολημένη, το να κρατήσετε την ψυχραιμία σας φαντάζει πραγματικός άθλος.

Σίγουρα όμως, δεν θέλετε να είστε μία μαμά που αντιδρά συνέχεια με φωνές στην παραμικρή σκανδαλιά ή λάθος των παιδιών, σε βαθμό, σε κάποιες περιπτώσεις, που τα παιδιά να φοβούνται τις αντιδράσεις σας.

Για αυτό αξίζει τον κόπο να προσπαθήσετε να κερδίσετε την ηρεμία και την ψυχραιμία στην καθημερινότητά σας και στη σχέση με τα παιδιά σας.

1.Αντιληφθείτε τι παράδειγμα δίνετε
Το κακό με τις φωνές δεν είναι η ένταση. Είναι ότι φωνάζετε στα παιδιά όταν αισθάνεστε θυμό, οργή, απογοήτευση, πικρία. Με τον τρόπο αυτό, όμως, τους μαθαίνετε ότι είναι εντάξει να χάνουν τον έλεγχο όταν θυμώνουν, κάτι που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με ότι προσπαθείτε να τους διδάξετε.

2. Αναγνωρίστε ότι οι φωνές ακυρώνουν το μήνυμα
Όταν ξεσπάτε σε φωνές στα παιδιά, στην ουσία προσπαθείτε να χειραγωγήσετε τα συναισθήματά τους για να κάνουν αυτό που θέλετε ή να τα μαλώσετε για κάτι. Το πρόβλημα είναι ότι με τις φωνές το νόημα χάνεται. Οι λέξεις έχουν δύναμη και όταν τις λέτε φωνάζοντας χάνουν τη δύναμή τους. Μιλήστε τους απλά και με ηρεμία και θα δείτε ότι θα λάβουν το μήνυμά σας πολύ πιο εύκολα.

3. Τελειώστε τη συζήτηση πριν εκτροχιαστεί
Κάποιες φορές το μυστικό είναι απλά να είστε ξεκάθαρη και σταθερή σε ό,τι λέτε. Όταν έχετε εξηγήσει στο παιδί τι θέλετε και του έχετε δώσει τη δυνατότητα να πει τις απορίες ή τους προβληματισμούς του, μπορείτε να τελειώσετε εκεί τη συζήτηση. Αν συνεχίσει τις ερωτήσεις και τα παρακάλια εξηγήστε του με ηρεμία ότι η συζήτηση τελείωσε. Συνεχίζοντας ένα διάλογο που μοιάζει μάταιος, είναι σαν να ανοίγετε την πόρτα στις φωνές και τα ξεσπάσματα. Για αυτό σταματήστε πριν χάσετε την ψυχραιμία σας.

4. Πάρτε ανάσα
Δοκιμάστε ασκήσεις ηρεμίας, με απλές εισπνοές και εκπνοές. Η ρύθμιση της αναπνοής μπορεί να έχει ηρεμιστικές ιδιότητες. Αλλιώς δοκιμάστε το κλασικό κόλπο μετρώντας μέχρι το 10.

5. Σκεφτείτε ένα plan B
Όταν νιώθετε ότι είστε έτοιμη να αρχίσετε τις φωνές, έχετε έτοιμο ένα εναλλακτικό σχέδιο. Κάντε μία βόλτα έστω και για 10 λεπτά. Αν είστε μόνη και δεν μπορείτε να φύγετε από το σπίτι, μπορείτε να «αποδράσετε» σε ένα άλλο δωμάτιο ή στο μπάνιο. Δώστε στον εαυτό σας μερικά λεπτά για να ηρεμήσει.

6.Χαλαρώστε με κάθε ευκαιρία
Όσο δύσκολο και να είναι, προσπαθήστε να βρείτε έστω και 5 λεπτά ηρεμίας στο τρελό πρόγραμμα της καθημερινότητας σας, για να ηρεμήσει το μυαλό σας.

Καταχώρησε Σχόλιο