Το διάβασμα για ευχαρίστηση νωρίς στην παιδική ηλικία συνδέεται με καλύτερες γνωστικές επιδόσεις και ψυχική ευεξία στην εφηβεία - Childit
Now Reading
Το διάβασμα για ευχαρίστηση νωρίς στην παιδική ηλικία συνδέεται με καλύτερες γνωστικές επιδόσεις και ψυχική ευεξία στην εφηβεία

Το διάβασμα για ευχαρίστηση νωρίς στην παιδική ηλικία συνδέεται με καλύτερες γνωστικές επιδόσεις και ψυχική ευεξία στην εφηβεία

Τα παιδιά που αρχίζουν να διαβάζουν για ευχαρίστηση νωρίς στη ζωή τους τείνουν να έχουν καλύτερες επιδόσεις στα γνωστικά τεστ και να έχουν καλύτερη ψυχική υγεία όταν μπαίνουν στην εφηβεία, σύμφωνα με μελέτη σε περισσότερους από 10.000 νέους εφήβους στις ΗΠΑ.

Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Psychological Medicine, ερευνητές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Κίνα διαπίστωσαν ότι οι 12 ώρες την εβδομάδα ήταν η βέλτιστη ποσότητα ανάγνωσης και ότι αυτό συνδέεται με βελτιωμένη δομή του εγκεφάλου, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην εξήγηση των ευρημάτων.

Το διάβασμα για ευχαρίστηση μπορεί να είναι μια σημαντική και ευχάριστη παιδική δραστηριότητα. Σε αντίθεση με την ακρόαση και τον προφορικό λόγο, που αναπτύσσονται γρήγορα και εύκολα στα μικρά παιδιά, η ανάγνωση είναι μια δεξιότητα που διδάσκεται και αποκτάται και αναπτύσσεται μέσω της ρητής μάθησης με την πάροδο του χρόνου.

Κατά τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, ο εγκέφαλός μας αναπτύσσεται, καθιστώντας αυτή μια σημαντική περίοδο για την καθιέρωση συμπεριφορών που υποστηρίζουν τη γνωστική μας ανάπτυξη και προάγουν την καλή υγεία του εγκεφάλου. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν ήταν σαφές τι αντίκτυπο –αν υπάρχει– θα έχει η ενθάρρυνση των παιδιών να διαβάζουν από μικρή ηλικία στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, τη γνωστική τους ικανότητα και την ψυχική τους υγεία αργότερα στη ζωή τους.

Για να το διερευνήσουν αυτό, ερευνητές από τα πανεπιστήμια του Cambridge και του Warwick στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Πανεπιστήμιο Fudan στην Κίνα εξέτασαν δεδομένα από την ομάδα Εφηβικών Εγκεφάλων και Γνωστικής Ανάπτυξης – Adolescent Brain and Cognitive Development (ABCD) στις ΗΠΑ, η οποία στρατολόγησε περισσότερους από 10.000 νέους εφήβους.

Η ομάδα ανέλυσε ένα ευρύ φάσμα δεδομένων, όπως από κλινικές συνεντεύξεις, γνωστικά τεστ, νοητικές και συμπεριφορικές αξιολογήσεις και σαρώσεις εγκεφάλου, συγκρίνοντας νέους που άρχισαν να διαβάζουν για ευχαρίστηση σε σχετικά μικρή ηλικία (μεταξύ δύο και εννέα ετών) με αυτούς που άρχισαν να διαβάζουν αργότερα ή καθόλου. Οι αναλύσεις έλεγξαν πολλούς σημαντικούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης.

Από τους 10.243 συμμετέχοντες που μελετήθηκαν, λίγο λιγότεροι από τους μισούς (48%) είχαν μικρή εμπειρία στο διάβασμα για ευχαρίστηση ή δεν άρχισαν να το κάνουν παρά αργότερα στην παιδική τους ηλικία. Οι υπόλοιποι μισοί είχαν περάσει από τρία έως δέκα χρόνια διαβάζοντας για ευχαρίστηση.

Η ομάδα βρήκε μια ισχυρή σχέση μεταξύ της ανάγνωσης για ευχαρίστηση σε νεαρή ηλικία και της θετικής επίδοσης στην εφηβεία σε γνωστικά τεστ που μέτρησαν παράγοντες όπως η λεκτική μάθηση, η μνήμη και η ανάπτυξη του λόγου και τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα στο σχολείο.

Αυτά τα παιδιά είχαν επίσης καλύτερη ψυχική ευεξία, όπως αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας μια σειρά από κλινικές βαθμολογίες και αναφορές από γονείς και δασκάλους, εμφανίζοντας λιγότερα σημάδια άγχους και κατάθλιψης, καθώς και βελτιωμένη προσοχή και λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς, όπως επιθετικότητα και παραβίαση κανόνων.

Τα παιδιά που άρχισαν να διαβάζουν για ευχαρίστηση νωρίτερα έτειναν επίσης να περνούν λιγότερο χρόνο στην οθόνη –για παράδειγμα βλέποντας τηλεόραση ή χρησιμοποιώντας το smartphone ή το tablet τους– κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και τα Σαββατοκύριακα στην εφηβεία τους, και επίσης έτειναν να κοιμούνται περισσότερο.

Όταν οι ερευνητές εξέτασαν σαρώσεις εγκεφάλου από την εφηβική ομάδα, διαπίστωσαν ότι εκείνοι οι συμμετέχοντες που είχαν αρχίσει να διαβάζουν για ευχαρίστηση σε νεαρή ηλικία έδειξαν μετρίως μεγαλύτερες συνολικές περιοχές και όγκους εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένων συγκεκριμένων περιοχών του εγκεφάλου που παίζουν κρίσιμους ρόλους στις γνωστικές λειτουργίες. Άλλες περιοχές του εγκεφάλου που ήταν διαφορετικές μεταξύ αυτής της ομάδας ήταν αυτές που είχαν προηγουμένως αποδειχθεί ότι σχετίζονται με βελτιωμένη ψυχική υγεία, συμπεριφορά και προσοχή.

See Also

Η καθηγήτρια Barbara Sahakian από το Τμήμα Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ είπε: «Το διάβασμα δεν είναι απλώς μια ευχάριστη εμπειρία – είναι ευρέως αποδεκτό ότι εμπνέει σκέψη και δημιουργικότητα, αυξάνει την ενσυναίσθηση και μειώνει το άγχος. Αλλά πέρα ​​από αυτό, βρήκαμε σημαντικές ενδείξεις ότι συνδέεται με σημαντικούς αναπτυξιακούς παράγοντες στα παιδιά, βελτιώνοντας τη γνωστική τους ικανότητα, την ψυχική υγεία και τη δομή του εγκεφάλου τους, που αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους για τη μελλοντική μάθηση και ευημερία».

Η βέλτιστη ποσότητα ανάγνωσης για ευχαρίστηση ως μικρό παιδί ήταν περίπου 12 ώρες την εβδομάδα. Πέρα από αυτό, δεν φάνηκε να υπάρχουν πρόσθετα οφέλη. Στην πραγματικότητα, υπήρξε μια σταδιακή μείωση στη γνωστική λειτουργία, κάτι που οι ερευνητές λένε ότι μπορεί να οφείλεται στο ότι υποδηλώνει ότι περνούν περισσότερο χρόνο καθιστική ζωή και λιγότερο χρόνο σε άλλες δραστηριότητες που θα μπορούσαν να εμπλουτίσουν γνωστικά, συμπεριλαμβανομένων των αθλητικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων.

Ο καθηγητής Jianfeng Feng από το Πανεπιστήμιο Fudan στη Σαγκάη της Κίνας και το Πανεπιστήμιο του Warwick στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε: «Ενθαρρύνουμε τους γονείς να κάνουν ό,τι μπορούν για να ξυπνήσουν τη χαρά της ανάγνωσης στα παιδιά τους σε νεαρή ηλικία. Αν γίνει σωστά, αυτό όχι μόνο θα τους δώσει ευχαρίστηση και απόλαυση, αλλά θα βοηθήσει επίσης στην ανάπτυξή τους και θα ενθαρρύνει μακροχρόνιες συνήθειες ανάγνωσης, οι οποίες μπορεί επίσης να αποδειχθούν ωφέλιμες στην ενήλικη ζωή».

Πηγή

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top