TOP

Τι να κάνω όταν το παιδί μου ζητάει συνέχεια γλυκό; 

5 συμβουλές για να το αντιμετωπίσω 

Το γλυκό δεν χρειάζεται να είναι ούτε απαγορευμένο, ούτε κάτι κρυφό ή δυσεύρετο. Η ισορροπημένη διατροφή διαθέτει γλυκές επιλογές που συνδυάζουν την υγεία με την απόλαυση. Μαθαίνοντας στα παιδιά από νωρίς να τρέφονται σωστά και να έχουν υγιεινές συνήθειες, ακόμα και η επιθυμία για γλυκό δεν θα είναι κάτι που θα σας προβληματίζει. Ακολουθούν πέντε τρόποι που θα κάνουν αυτή σας την προσπάθεια πιο εύκολη.

Γίνομαι το πρότυπό του: Όπως θα γνωρίζετε μέχρι τώρα, τα παιδιά έχουν ένα μοναδικό φυσικό ταλέντο: τη μίμηση! Δώστε τους λοιπόν εσείς το καλό παράδειγμα με το να θέσετε τις σωστές διατροφικές βάσεις μέσα στο σπίτι, ξεκινώντας από τον εαυτό σας. Αν υπάρχουν στιγμές που αντί για γλυκό σας δει να τρώτε κάτι υγιεινό και καλό για το σώμα, τότε να είστε βέβαιοι πως θα ζητήσει κάποια στιγμή το ίδιο. Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι όσο πιο νωρίς μπαίνουν καλά θεμέλια στη διατροφή τους από την παιδική ηλικία, τόσο οι καλές αυτές συνήθειες συνεχίζονται και στην ενήλικη ζωή. Αν σας βλέπει να τρώτε με ευχαρίστηση πολλά φρούτα, ωμά λαχανικά και ξηρούς καρπούς στην καθημερινότητά σας, θα του είναι κάτι φυσικό να υιοθετήσει κι εκείνο υγιεινές συνήθειες.

Εκπαίδευση υγείας και σώματος: Είναι σημαντικό, από τα πρώτα στάδια της ανάπτυξής του, το παιδί να κατανοήσει την έννοια της φροντίδας του σώματος. Πως ότι δηλαδή μπαίνει στο σώμα επηρεάζει τη διάθεση, την ενέργεια αλλά και την υγεία του. Η ζάχαρη δεν πρέπει να συνδέεται πάντα με ευτυχισμένες στιγμές, γνωρίζοντας μάλιστα τι δημιουργεί η απότομη αυξομείωση του ζαχάρου στο αίμα αλλά και το ότι μπορεί να γίνει εύκολα εθιστική, καλό είναι να προσέχετε να μην υπάρχει στο καθημερινό διαιτολόγιό τους. Αν εξηγήσετε τα οφέλη της κάθε τροφής και τη σούπερ δύναμη που προσφέρει στο σώμα, τότε να είστε σίγουροι πως τα παιδιά θα κάνουν τη σύνδεση και η επιλογή των τροφών κάθε φορά θα γίνεται όλο και πιο συνειδητή καθώς θα μεγαλώνουν. Μιλήστε στα παιδιά για τις βιταμίνες, τα θρεπτικά συστατικά κάθε τροφής. Φτιάξτε τη δική σας διατροφική πυραμίδα, εξηγώντας τους ποια τρόφιμα πρέπει να τρώνε κάθε μέρα, ποια αρκετά συχνά και ποια πιο σπάνια. Χρησιμοποιήστε φράσεις που θα τους υπενθυμίσουν την δύναμη που μόλις απέκτησαν με την κάθε τροφή όπως: “Τώρα που έφαγες ταχίνι, θα τρέχεις με σούπερ ταχύτητα” και αφήστε τα να κατανοήσουν από νωρίς τη σημασία του να τρώνε υγιεινά.

Μαγειρεύουμε μαζί: Εξίσου απολαυστικό -ίσως και περισσότερο- με το να φάτε ένα γλυκό είναι το να το φτιάξετε μαζί με τα παιδιά σας, έτσι έχετε πλήρως τον έλεγχο του τι θα περιέχει και θα ξέρετε με ποιον τρόπο κάνει καλό στον οργανισμό τους. Όταν βάζετε και τα παιδιά να συμμετέχουν στην ετοιμασία μαζί σας ενός φαγητού ή γλυκού, τότε μπαίνουν και στη διαδικασία του να επιλέξουν τι επιθυμούν να βάλουν μέσα στο σώμα τους και συνεπώς να έχουν λόγο στην υγιεινή τους διατροφή. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας βοηθήσουν στην προετοιμασία εναλλακτικών γλυκών, με βάση φυσικά συστατικά, χωρίς να χρειαστεί να στερηθούν καμία απόλαυση. Πώς όμως θα βρείτε λύσεις για «υγιεινά» γλυκά που θα ξετρελάνουν σε γεύση και τους πιο απαιτητικούς και ειλικρινείς κριτές που είναι τα παιδιά;

Σας δίνουμε κάποιες ιδέες για να σας τρέξουν τα σάλια:

Επειδή τα παιδιά πεινάνε συνέχεια και μία από τις συνηθισμένες τους ερωτήσεις είναι το «μαμά τι να φάω», σας δίνουμε μερικές ιδέες για υγιεινά σνακ που ετοιμάζονται εύκολα και που μπορείτε να έχετε στη διάθεσή σας για ώρα ανάγκης ή που θα επιλέξετε να φτιάξετε μαζί για να γιορτάσετε μια ειδική περίσταση ή απλώς για να περάσετε νόστιμο και δημιουργικό χρόνο μαζί!

-Κρέπες με Άλειμμα Φουντουκιού με Πρωτεΐνη & Κακάο χωρίς προσθήκη ζάχαρης, φράουλες, μύρτιλα και αμύγδαλα flakes

-Pancakes με High Protein Ταχίνι – Σησαμοβούτυρο  με μούρα, μύρτιλα και κόκκινα berries

-Σπιτικές μπάρες δημητριακών με High Protein Φιστικοβούτυρο

-Muffins ολικής με Άλειμμα Φουντουκιού με Πρωτεΐνη χωρίς προσθήκη ζάχαρης και κομματάκια φουντουκιού

-Κορμός με High Protein Ταχίνι – Σησαμοβούτυρο με Κακάο, μπισκότα digestive, φουντούκια και αποξηραμένα κόκκινα φρούτα

Δεν χρειάζεται λοιπόν να στερηθούν κανένα λαχταριστό γλυκό. Αντίθετα, με τις επιλογές υγιεινών υλικών που θα τους προσφέρετε, θα συνειδητοποιήσουν ότι η νοστιμιά μπορεί να συνυπάρξει με την υγιεινή διατροφή και αυτό εξαρτάται καθαρά από την κάθε τους επιλογή.

Σπίτι χωρίς ζάχαρη: Αποφύγετε να έχετε μέσα στο σπίτι έτοιμα γλυκά και λιχουδιές του εμπορίου. Στην πλειοψηφία των λιχουδιών ισχύει ότι είναι γεμάτες ζάχαρη, κι επομένως πρόκειται για κενές θερμίδες. Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης άλλωστε είναι εθιστική και μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία, κακή διατροφή και υπερκινητικότητα. Φυσικά μπορείτε να έχετε πάντα εναλλακτικές υγιεινές επιλογές, όπως φρούτα, σταφίδες, βρώμη, μπάρες δημητριακών, αλλά και υγιεινά αλείμματα φουντουκιού, ταχίνι ή φιστικοβούτυρο. Παράλληλα, είναι σημαντικό όταν ψωνίζετε να επιλέγετε προϊόντα που στα συστατικά τους δεν εμπεριέχουν φοινικέλαιο και παράγωγα σόγιας, αλλά να είναι όσο το δυνατόν προϊόντα με φυσικά και λειτουργικά συστατικά για μια καθαρή ετικέτα. Αν το παιδί σας κατανοήσει από μικρή ηλικία τη σημασία του να “κοιτάτε” την ετικέτα που αναγράφεται σε κάθε προϊόν με ανάλυση των συστατικών, να είστε βέβαιοι πως μεγαλώνοντας θα εφαρμόσει την ίδια τακτική και θα μάθει να ξεχωρίζει τα “κρυμμένα” μη υγιεινά υλικά σε κάθε συσκευασία.

Δώστε εναλλακτικές: Είναι σημαντικό να υπάρχουν μέσα στο σπίτι υγιεινές επιλογές, ώστε την επόμενη φορά που θα σας ζητήσει κάτι γλυκό, να προσφέρετε κάτι ωφέλιμο για εκείνο, που θα κάνει καλό στην υγεία αλλά και στην ανάπτυξή του. Προμηθευτείτε, λοιπόν, το Άλειμμα Φουντουκιού με Πρωτεΐνη ή αν προτιμάτε κάτι σοκολατένιο το Άλειμμα Φουντουκιού με Πρωτεΐνη και Κακάο, της Real&Honest.

Και τα δύο αποτελούνται από καλά και χωρίς τύψεις συστατικά και είναι φτιαγμένα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, με γλυκαντικά από το φυτό Στέβια δημιουργώντας ένα μοναδικό συνδυασμό απόλαυσης και υψηλής διατροφικής αξίας. Αποτελούν μια εξαιρετική διατροφική πρόταση κι ένα πρώτης τάξεως υλικό για νόστιμες, λαχταριστές, απολαυστικές και πάνω απ’ όλα υγιεινές συνταγές* για καταναλωτές κάθε ηλικίας, που ακολουθούν έναν υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο ζωής.

Η σωστή διατροφή στην παιδική ηλικία χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, με δεδομένο ότι οι διατροφικές επιλογές σε αυτή τη φάση έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην υγεία και στην ευεξία του παιδιού. Μέσα από επιστημονικές έρευνες κατανοούμε πώς η λανθασμένη διατροφή και η παιδική παχυσαρκία απειλούν τον ελληνικό πληθυσμό. Συνεπώς, είναι σημαντικό να εκπαιδεύσετε τα παιδιά σωστά, προκειμένου να τους καλλιεργήσετε από νωρίς την αντίληψη της υγιεινής διατροφής.

 

*Τα αλείμματα Φουντουκιού Real&Honest αποτελούνται από φρεσκοψημένα σε φούρνο φουντούκια σε υψηλή περιεκτικότητα, που αλέθονται και αναμειγνύονται με βέλτιστες πρωτεΐνες ορού γάλακτος, λειτουργικά φυτικά έλαια: σησαμέλαιο και έλαιο ρυζιού, χωρίς προσθήκη ζάχαρης με «καλές και αθώες» γλυκαντικές ουσίες από το φυτό Στέβια, άπαχο γάλα και φυσικό αντιοξειδωτικό από εκχύλισμα δενδρολίβανου. Η προσθήκη ρίζας κιχωρίου ενισχύει το προϊόν με λειτουργικούς υδατάνθρακες και πρεβιοτικές φυτικές ίνες που ενισχύουν την απορρόφηση της πρωτεΐνης από τον οργανισμό.

 

Καταχώρησε Σχόλιο