TOP

Σχολικές κόντρες

Όχι όμως με τους συμμαθητές αλλά με τον δάσκαλο!

Είσαστε προετοιμασμένοι για προβλήματα επίδοσης, για καλούς και κακούς βαθμούς. Είστε ψυλλιασμένοι και ανήσυχοι για τυχόν κρούσματα σχολικού εκφοβισμού. Αλλά αυτό για το οποίο είστε ίσως λιγότερο προετοιμασμένοι είναι να έρθει μια μέρα από το σχολείο και να σας πει: «δεν συμπαθώ το δάσκαλό μου», «θέλω να αλλάξω δάσκαλο», «έχω πρόβλημα με τον δάσκαλό μου» και άλλα παρεμφερή. Ψυχραιμία. Δεν ήρθε η συντέλεια του κόσμου. Εδώ μερικές συμβουλές για το πώς να το αντιμετωπίσετε:

  • Μην του κάνετε κήρυγμα: Μην αρχίσετε τα «πρέπει» και «δεν πρέπει», «είναι σωστό», τα «τι θα πει ο κόσμος» και τα λοιπά. Καθίστε και συζητήστε μαζί του και μάθετε τι οδήγησε σε αυτή την αντιπάθεια ή την κακή αντίδραση.
  • Μην πάρετε θέση: Όχι αμέσως τουλάχιστον. Κρατήστε ουδετερότητα. Με ένα τσικ παραπάνω προς το μέρος του παιδιού. Πρέπει να ξέρει ότι έχει την αποδοχή και την κατανόησή σας.
  • Διεξάγετε έρευνα: Μιλήστε με συμμαθητές και τους γονείς του. Αν το παιδί σας αντιμετωπίζει μόνο αυτό πρόβλημα, πρέπει εσείς να βρείτε το λόγο. Αν το πρόβλημα είναι συνολικό, θα πρέπει να υπάρξει και πιο οργανωμένη και συνολική αντιμετώπιση.
  • Μιλήστε με τον δάσκαλο: Μη βγάλετε συμπεράσματα αν δεν ακούσετε την άλλη όψη του νομίσματος. Μην πάτε επικριτικοί ούτε έχοντας βγάλει καταδικαστική απόφαση. Να τον συναντήσετε όσο πιο νηφάλια γίνεται και να τον ακούσετε προσεχτικά.

  • Όπου υπάρχει καπνός δεν υπάρχει πάντα φωτιά: Όσο κι αν τραγικοποιεί τα πράγματα το παιδί ίσως να μην είναι τόσο σοβαρά τα πράγματα. Και μετά την κατ’ ιδίαν συνάντησή σας με τον δάσκαλο να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
  • Μάθημα χημείας: Μερικές φορές μπορεί να είναι απλώς θέμα χημείας. Για ανεξήγητο λόγο, ή για λόγους που μόνο οι δυο τους μπορούν να καταλάβουν, μπορεί να αντιπαθούν ο ένας τον άλλον. Να μην μπορούν να επικοινωνήσουν.
  • Τονώστε την αυτοπεποίθηση του παιδιού: Μάθετέ του να εστιάζει στα θετικά. Πρώτα να προσπαθήσει να ψάξει κάποια καλά στοιχεία στον ίδιο τον δάσκαλο. Μετά τη συνάντησή σας κάτι θα έχετε κι εσείς να πείτε πάνω σε αυτό. Στη συνέχεια τονίστε του πόσα πράγματα θα χάσει αν αλλάξει τάξη ή ακόμα και σχολείο. Τους φίλους, τους συμμαθητές, τους δασκάλους στα άλλα μαθήματα. Αξίζει πράγματι να τα στερηθεί όλα αυτά;
  • Υπό παρακολούθηση: Συνεχίστε να δείχνετε και να έχετε ενδιαφέρον. Κι επαφή και με τις δύο πλευρές.
  • Θετική ενδυνάμωση: Τονώστε του την αυτοπεποίθηση λέγοντας πόσο καλά και ώριμα χειρίστηκε το θέμα.
  • Μάθημα ζωής: Όποια κι αν είναι η έκβαση των πραγμάτων, σε περίπτωση που ομαλοποιηθεί η κατάσταση, αυτό που πρέπει να κρατήσει το παιδί από αυτή την ιστορία είναι να μην τα παρατάει εύκολα, να δίνει ευκαιρία στους ανθρώπους παρά την πρώτη εντύπωση, να υποχωρεί προς όφελός του – και το σημαντικότερο ότι έτσι συμβαίνει στη ζωή: δεν ταιριάζουμε πάντα με όλους, ούτε γίνεται να τα πηγαίνουμε με όλους καλά. Ωστόσο, προσπαθούμε, αποδεχόμαστε, κατανοούμε και μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να συμβιώνουμε και με ανθρώπους που δεν είμαστε 100% συμβατοί.

Καταχώρησε Σχόλιο