TOP

Συμβουλές υγιεινής διατροφής για μητέρες που θηλάζουν

Καθώς αυτή τη στιγμή ο οργανισμός σας έχει περισσότερες ανάγκες

Αυτό που τρώτε όταν θηλάζετε μπορεί να επηρεάσει το σώμα σας και το αναπτυσσόμενο μωρό σας. Ακόμα κι αν το μητρικό σας γάλα συνεχίζει να είναι καλό ακόμα κι αν η διατροφή σας δεν είναι, είναι σημαντικό να τρώτε καλά. Το να τρώτε υγιεινά τρόφιμα, βοηθά στην αντικατάσταση των θρεπτικών ουσιών που χάνει το σώμα σας μέσω του θηλασμού και διασφαλίζει ότι το μητρικό σας γάλα είναι τόσο θρεπτικό όσο χρειάζεται για το παιδί σας.

 

Συμβουλές διατροφής για θηλάζουσες μητέρες

Δεν είναι πάντα εύκολο να απολαμβάνετε όλη την ισορροπημένη διατροφή που χρειάζεστε. Όταν είσαι μαμά, είτε έχεις νεογέννητο είτε μικρό παιδί, είστε μονίμως απασχολημένη και συχνά κουρασμένη. Επιπλέον, εάν δεν έχετε πολλή βοήθεια, μπορεί να είναι δύσκολο να φροντίσετε όλα όσα πρέπει να κάνετε σε μια μέρα.

Η σκέψη μαγειρέματος υγιεινών γευμάτων και φροντίδας του εαυτού σας μπορεί εύκολα να πέσει στο πλάι. Είναι κατανοητό. Αλλά η φροντίδα του εαυτού σας είναι σημαντική.

Αν αφιερώσετε χρόνο για να φάτε καλά και να φροντίσετε τον εαυτό σας, θα νιώσετε πιο υγιείς και πιο δυνατοί. Αυτό είναι καλύτερο για εσάς και το μωρό σας. Λοιπόν, εδώ είναι μερικές υγιεινές συμβουλές διατροφής για τις μητέρες που θηλάζουν.

 

Διατηρήστε μια ισορροπημένη διατροφή

Προσπαθήστε να διατηρήσετε μια ισορροπημένη διατροφή. Εάν μπορείτε, τρώτε τουλάχιστον τρία πλήρη γεύματα μαζί με μια ποικιλία από υγιεινά τρόφιμα και σνακ κάθε μέρα. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι η κατανάλωση έξι μικρότερων γευμάτων λειτουργεί καλύτερα για εσάς.

Προσπαθήστε να φάτε μια ποικιλία από φρούτα και λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες και δημητριακά ολικής αλέσεως, περιορίζοντας παράλληλα τα κενά σνακ θερμίδων. Διατηρήστε εύκολα υγιεινά σνακ, φρούτα και ήδη κομμένα λαχανικά, ώστε να είναι πιο πιθανό να τα αρπάξετε ως σνακ αντί για μπισκότο.

 

Προσθέστε ψάρια στη διατροφή σας

Προσθέστε λίγο ψάρι στα εβδομαδιαία προγράμματα γεύματος. Εάν σας αρέσει να τρώτε ψάρια, τα θαλασσινά είναι μια υγιής πηγή πρωτεΐνης που σας παρέχει επίσης απαραίτητα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Μπορείτε να απολαύσετε με ασφάλεια διαφορετικούς τύπους θαλασσινών με χαμηλό υδράργυρο όπως σολομό, ελαφρύ κονσέρβα τόνου, γατόψαρο, τιλάπια, μπακαλιάρο, γαρίδες, καβούρια, καλαμάρια και μαλάκια δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα.

 

Λάβετε αρκετές θερμίδες

Λάβετε αρκετές θερμίδες κάθε μέρα. Ο θηλασμός και η παραγωγή μητρικού γάλακτος καταναλώνουν πολλή ενέργεια. Έτσι, ενώ θηλάζετε, θα πρέπει να λαμβάνετε περίπου 500 επιπλέον θερμίδες την ημέρα. Τώρα, τι είδους θερμίδες μιλάμε εδώ;

Προτιμήστε τρόφιμα που παράγουν γάλα

Τρώτε μερικές τροφές που παράγουν γάλα. Πολλά από τα υγιεινά τρόφιμα και σνακ που μπορείτε να επιλέξετε κατά τη διάρκεια της ημέρας προωθούν επίσης μια υγιή παροχή μητρικού γάλακτος. Τα πλιγούρι βρόμης, τα ρεβίθια, τα σκούρα πράσινα λαχανικά και τα αμύγδαλα έχουν όλες ιδιότητες που υποστηρίζουν την παραγωγή γάλακτος ενώ αποτελούν εξαιρετική προσθήκη στην υγιεινή διατροφή σας.

 

Περιορίστε ορισμένα τρόφιμα

Σκεφτείτε οποιοδήποτε ιστορικό αλλεργιών στην οικογένειά σας και περιορίστε ορισμένα τρόφιμα και ουσίες. Εάν υπάρχει ισχυρό ιστορικό τροφικών αλλεργιών, εκζέματος ή άσθματος στην οικογένειά σας, μιλήστε με το γιατρό σας ή έναν εγγεγραμμένο διαιτολόγο. Μπορεί να υπάρχουν ορισμένα είδη διατροφής, όπως γαλακτοκομικά προϊόντα, φιστίκια ή οστρακοειδή που πρέπει να αναβάλλετε για να αποφύγετε τη διάρροια, συμπτώματα που μοιάζουν με κολικούς, εξανθήματα και αλλεργικές αντιδράσεις στο μωρό σας.

 

Μείνετε ενυδατωμένες

Το μητρικό γάλα παρασκευάζεται κυρίως από νερό. Και, ο θηλασμός – ειδικά το αντανακλαστικό κούρασης – μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε δίψα. Έτσι, πρέπει να πίνετε πολλά υγρά. Πίνετε αρκετά για να ξεδιψάσετε και προσπαθήστε να πάρετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερό ή άλλα υγιεινά ποτά κάθε μέρα.

Αυτό πρέπει να είναι περίπου 8 έως 12 φορές την ημέρα, οπότε σίγουρα θα καλυφθείτε. Εάν δεν πάρετε αρκετά υγρά, μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση και δυσκοιλιότητα. Μπορεί επίσης να προκαλέσει μείωση της παροχής μητρικού γάλακτος.

Πάρτε τις βιταμίνες σας

Ενώ μια υγιεινή διατροφή θηλασμού περιέχει όλες τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε, μπορείτε να συνεχίσετε να λαμβάνετε την προγεννητική σας βιταμίνη. Ωστόσο, πρέπει να έχετε κατά νου ότι οι βιταμίνες δεν μπορούν να αντικαταστήσουν μια υγιεινή διατροφή, μπορούν να προσθέσουν μόνο σε αυτήν.

Από την άλλη πλευρά, οι βιταμίνες μπορεί να είναι απαραίτητες εάν έχετε ανεπάρκεια βιταμινών, θηλάζετε ενώ ακολουθείτε vegan ή vegetarian διατροφή ή έχετε υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση απώλειας βάρους. Ο γιατρός σας θα σας ενημερώσει ποιες επιπλέον βιταμίνες πρέπει να παίρνετε.

 

Να είστε προσεκτικές με τις δίαιτες

Εάν ανησυχείτε για την απώλεια βάρους μετά τη γέννηση του παιδιού σας, δεν είστε οι μόνες. Είναι μια κοινή ανησυχία μεταξύ των μητέρων. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα δίαιτας πολύ νωρίς εάν θηλάζετε.

Δεν είναι υγιές να ακολουθείτε μια αυστηρή δίαιτα μείωσης θερμίδων ή να λαμβάνετε χάπια διατροφής και βότανα απώλειας βάρους ενώ θηλάζετε. Αυτό μπορεί να είναι επιβλαβές για εσάς και το μωρό σας.

 

Το κύριο πράγμα που πρέπει να θυμάστε δεν χρειάζονται υπερβολές. Τρώτε ό, τι θέλετε από τα υγιεινά τρόφιμα, αλλά τρώτε τις λιχουδιές και τα όχι τόσο υγιεινά τρόφιμα απλώς με μέτρο.

Καταχώρησε Σχόλιο