TOP

Παρόλο που η μόνη «έξοδος» που έχει μείνει αυτές τις μέρες είναι το να «πεταχτούμε» (έστω με την ειδική άδεια) για τις απαραίτητες προμήθειες, κυρίως σε τρόφιμα – καλό είναι ακόμα κι αυτή τη μετακίνηση να την αποφεύγετε όσο γίνεται.

Όσο λιγότερο έρχεστε σε επαφή με άλλους ανθρώπους τόσο λιγότερο κινδυνεύετε εσείς να εκτεθείτε στον ιό και άλλο τόσο λιγότερο θα κινδυνεύουν τα μέλη της οικογένειάς σας να το κολλήσουν από εσάς.

Με την ίδια λογική αν μπορείτε να παραγγείλετε τα ψώνια σας θα ήταν ακόμα καλύτερο. Αν τελικά το τολμήσετε και πάτε για ψώνια, φροντίστε να τηρήσετε σχολαστικά όλα τα μέτρα προφύλαξης. Αυτό σημαίνει ότι ψωνίζετε με χέρια καθαρά, αγγίζετε μόνο ό,τι είναι απολύτως απαραίτητο, απολυμαίνετε τα χέρια σας με το πού τελειώσετε τα ψώνια. Χρησιμοποιείται δική σας υφασμάτινη σακούλα που μετά την πλένετε. Καλού κακού καθαρίζετε ό,τι έχετε αγοράσει που είναι συσκευασμένο με απολυμαντικά μαντιλάκια πριν τα τοποθετήσετε στο ντουλάπι. Τα φρούτα τα καθαρίζετε και την φλούδα την πετάτε – πλένετε τα χέρια κι ύστερα τα τρώτε. Τα υπόλοιπα τρόφιμα με το μαγείρεμα δεν έχουν πιθανότητες να μεταφέρουν τον ιό.

Ακολουθεί ένας κατάλογος καλών επιλογών για τις προμήθειες τροφίμων έκτακτης ανάγκης:

Κονσέρβες ψαριών, όπως ο τόνος, ο σολομός ή οι σαρδέλες. Ο τόνος και ο σολομός είναι επίσης διαθέσιμοι σε θήκες σταθερές στο ράφι.

Βόειο κρέας ή ψάρι

Αποξηραμένα ή κονσερβοποιημένα φρούτα

Αφυδατωμένα ή κονσερβοποιημένα λαχανικά

Κονσερβοποιημένα φασόλια

Ξηροί καρποί και σπόροι

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Μπάρες πρωτεΐνης και / ή ενέργειας

Γάλα μακράς διαρκείας

Γάλα σε σκόνη

Ποπ κορν (σε σπόρους καλαμποκιού – ένα εύκολο σνακ για τα παιδιά)

Σκόνη για ζελέ (άλλο μία εύκολη πρόταση για γλυκάκι)

Οι σφραγισμένες συσκευασίες από τον κατασκευαστή προστατεύονται καλύτερα από τον αέρα, την υγρασία και τη μόλυνση και είναι λιγότερο πιθανό να χαλάσουν.
Τι γίνεται με τα φρέσκα και άλλα τυποποιημένα τρόφιμα
1. Κρέας. Αν εμφανιστούν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι πρώτες ελλείψεις που θα προκύψουν θα είναι στα νωπά εδώδιμα. Συνεπώς, κάντε προμήθειες σε κρέατα: Λευκά και κόκκινα (μοσχάρι, χοιρινό, κοτόπουλο – σε κιμά ή σε κομμάτια).  Είναι οι καλύτερες πηγές βιταμινών και αμινοξέων.  Το ίδιο ισχύει και για τα ψάρια.

2. Κατεψυγμένα λαχανικά. Η εναλλακτική λύση στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά τώρα που σταμάτησαν και οι λαϊκές αγορές. Τα λαχανικά που καταψύχονται χωρίς να υποφέρουν είναι τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα μπρόκολα, τα κουνουπίδια – και ύστερα, σπανάκι, αρακάς, φασολάκια. (ανάλογα με τη χωρητικότητα της κατάψυξής σας).

3. Αβγά. Υποτίθεται ότι αντέχουν στο ψυγείο μερικές εβδομάδες, αλλά για την ακρίβεια μπορεί να κρατήσουν αρκετούς μήνες. Πώς να καταλάβετε αν το αβγό έχει χαλάσει: αν επιπλέουν στο νερό έχουν μπαγιατέψει. Είναι μια τροφή που αξίζει το χαρακτηρισμό της υπερτροφής.

4. Ζυμαρικά/ρύζι/ όσπρια. Μπορεί να μην είναι η καλύτερη και η πιο υγιεινή επιλογή από διατροφική άποψη, αλλά διατηρούνται αρκετά, μαγειρεύονται εύκολα και με πολλούς τρόπους – και αν έχετε παιδιά στο σπίτι είναι μια λύση με την οποία δεν θα σας γκρινιάξουν. Επίσης, καστανό ρύζι, κινόα. Αν δεν έχετε εντερικές ευαισθησίες και τα όσπρια είναι μια πολύ καλή επιλογή και σημαντική πηγή πρωτεΐνης.

5. Σοκολάτες (το πιο αγχολυτικό σνακ ενέργειας με ψυχοθεραπευτικές ιδιότητες) – επίσης ιδανικό αν υπάρχουν παιδιά στο σπίτι – κι επίσης είναι μια απόλαυση που σε δύσκολους καιρούς θα κάνει καλό στην ψυχική σας υγεια!

6. Τα σκληρά τυριά, όπως η παρμεζάνα ή το πεκορίνο, διαρκούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Καταχώρησε Σχόλιο