Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να μάθουν να παίζουν μόνα τους - Childit
Now Reading
Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να μάθουν να παίζουν μόνα τους

Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να μάθουν να παίζουν μόνα τους

Πώς να βρείτε τη χρυσή τομή ανάμεσα στα παιδιά που απολαμβάνουν μόνο το μοναχικό παιχνίδι κι εκείνα που δεν θέλουν καθόλου να μένουν μόνα τους

Υπάρχουν πολλές συμβουλές εκεί έξω που ενθαρρύνουν τους γονείς να προωθήσουν το μη δομημένο παιχνίδι για τα παιδιά τους. Ο ελεύθερος χρόνος επιτρέπει στα παιδιά να νιώσουν πώς είναι να βαριέσαι, τους δίνει την ευκαιρία να λύσουν τις διαφορές τους με τα αδέρφια τους και τα αφήνει να λύσουν τα προβλήματά τους χωρίς κάποιον ενήλικα. Ο ελεύθερος χρόνος ενθαρρύνει επίσης την ανεξαρτησία, αυξάνει τις κοινωνικές δεξιότητες και ενισχύει την ανθεκτικότητα.

Αν και αυτό ισχύει για τα παιδιά που είναι έτοιμα να είναι ανεξάρτητα, έχουν ήδη μια σταθερή κατανόηση του κοινωνικού τους κόσμου και μπορούν να εμπιστεύονται ότι δεν κινδυνεύουν όταν κάτι πάει στραβά, ο ελεύθερος χρόνος μπορεί να είναι δύσκολος για παιδιά με λιγότερο ανεπτυγμένη εκτελεστική λειτουργία και ασθενέστερες κοινωνικές δεξιότητες ή άγχος.

Τα παιδιά που παίζουν μόνο μόνα τους

Μερικά παιδιά προτιμούν να παίζουν μόνα τους. Ίσως αυτό να είναι απλώς θέμα της ιδιοσυγκρασίας τους. Επιπλέον, πολλά παιδιά που ταυτίζονται με μια διαταραχή του φάσματος του αυτισμού ή με διάγνωση δυσπραξίας (προβλήματα με την κίνηση), το μοναχικό παιχνίδι συχνά φαίνεται σαν το πιο ασφαλές είδος παιχνιδιού. Κανείς δεν μπαίνει στο χώρο του, κανείς δεν απορρίπτει το σχέδιό του και, αν του επιτρέπεται, δεν χρειάζεται ποτέ να απομακρυνθεί από αυτό το χαρούμενο παιχνίδι για να κάνει «βαρετά» πράγματα όπως να χρησιμοποιήσει το μπάνιο ή να φάει ένα σνακ.

Επίσης, πολλά παιδιά στο φάσμα του αυτισμού έχουν υπέροχες αναμνήσεις από τηλεοπτικές εκπομπές που μπορούν να εντάξουν στο παιχνίδι τους, καθώς και αυξημένα ενδιαφέροντα και μια ικανότητα υπερ-εστίασης που τους επιτρέπει να απολαμβάνουν το μοναχικό παιχνίδι τους.

Ενώ οι γονείς του μοναχικού παίκτη μπορεί να είναι ευγνώμονες γιατί μπορούν να ετοιμάσουν δείπνο ή να μιλήσουν στο τηλέφωνο, την ίδια στιγμή έχουν συχνά την αίσθηση ότι πάρα πολύ από αυτό το παιχνίδι μπορεί να περιορίσει τις κοινωνικές ευκαιρίες και τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού τους.

Το παιδί που δεν σας αφήνει ποτέ μόνους σας

Εάν το παιδί σας ανήκει σε αυτή την κατηγορία, κουνάτε ήδη το κεφάλι σας. Αυτά είναι τα παιδιά που είτε είναι πολύ ανήσυχα για να παίξουν μόνα τους, είτε αποσπάται πολύ εύκολα η προσοχή τους για να εγκατασταθούν στο παιχνίδι είτε λένε ότι βαριούνται πολύ για να παίξουν μόνα τους. Ως εκ τούτου, αναζητούν επίμονα την προσοχή από τους γονείς που νιώθουν ότι πρέπει να βρίσκονται στο ίδιο δωμάτιο ή να διασκεδάζουν συνεχώς το παιδί.

Αυτά τα μοτίβα παιχνιδιού προέρχονται από πολλούς διαφορετικούς λόγους. Τα παιδιά που βιώνουν άγχος μπορεί να σας ακολουθούν στο σπίτι και να χρειάζονται υποστήριξη για να παίξουν μακριά σας. Τα παιδιά που αναπτύσσουν την εκτελεστική τους λειτουργία συχνά δυσκολεύονται να σχεδιάσουν και να ξεκινήσουν το παιχνίδι τους και να διατηρήσουν την προσοχή τους αρκετά για να παραμείνουν στο παιχνίδι τους. Οι ειδικοί δηλώνουν ότι οι δεξιότητες εκτελεστικής λειτουργίας αρχίζουν πραγματικά να αναπτύσσονται μεταξύ τριών και πέντε ετών, αλλά ότι είναι μια δεξιότητα πάνω στην οποία συνεχίζουν να εργάζονται πάντα τα παιδιά και οι έφηβοι.

Αυτό μπορεί να μοιάζει με ένα παιδί που παραπονιέται ότι βαριέται όταν του δίνετε πολλά πράγματα να κάνει ή το παιδί που χάνει γρήγορα το ενδιαφέρον του και δεν έχει τις δεξιότητες να βρει μια νέα ιδέα. Αν αναγκαστούν να μην ενοχλήσουν τους γονείς τους, αυτά τα παιδιά μπορεί να περιπλανηθούν και να μην καταπιαστούν ποτέ σε μια δραστηριότητα. Αν και είναι χαρακτηριστικό δύναμης που αυτά τα παιδιά συχνά ζητούν βοήθεια και ασχολούνται με τους γονείς τους, το να βασίζονται υπερβολικά στους γονείς μπορεί να περιορίσει τις ανεξάρτητες ευκαιρίες τους για επίλυση προβλημάτων, ιδιότητα που μπορεί να αυξήσει την ανθεκτικότητα.

Υποστηρίξτε τον ελεύθερο χρόνο του παιδιού σας φτιάχνοντας μια ρουτίνα που να το ενθαρρύνει

Η πιο σημαντική στρατηγική κατά τη διδασκαλία του ελεύθερου χρόνου είναι να τον προγραμματίσετε όπως θα κάνατε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Το να έχετε ένα γενικό καθημερινό πρόγραμμα μπορεί να είναι χρήσιμο. Βεβαιωθείτε ότι το χρονοδιάγραμμα δεν είναι πολύ λεπτομερές—αν είναι πολύ περίπλοκο και κάτι δεν πάει όπως είχε προγραμματιστεί, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα επιπλέον πρόβλημα ανελαστικότητας όταν αλλάξει το σχέδιο.

Συνήθως, κάτι σαν το παρακάτω, γραμμένο σε έναν πίνακα στην κουζίνα σας, είναι αρκετό:

Πρωινή λίστα (π.χ. ντύσιμο, βούρτσισμα δοντιών, τάισμα της γάτας)

Πρωινό γεύμα

πρωινή δραστηριότητα

Πρόχειρο φαγητό

Ώρα Ελεύθερης Επιλογής

Μεσημεριανό

Απογευματινή δραστηριότητα

Πρόχειρο φαγητό

Ώρα Ελεύθερης Επιλογής

Βραδινό

Λίστα νυχτερινών ωρών (π.χ. μπάνιο/ντους, βούρτσισμα δοντιών, ιστορίες κ.λπ.)

Το κόλπο είναι να κάνετε αυτή τη ρουτίνα με συνέπεια και στη συνέχεια να συνεχίσετε με πρωινές και απογευματινές δραστηριότητες—τις οποίες επιλέγει ο γονέας—και ώρα ελεύθερης επιλογής—που επιλέγεται από το παιδί.

See Also

Καθίστε με το παιδί σας και δημιουργήστε ένα μενού ελεύθερης επιλογής όπου θα μπορεί να εξασκηθεί σε πράγματα που του αρέσει να κάνει μόνο του, γνωρίζοντας ότι θα πρέπει να παίξει μόνο του για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Πώς αυτό βοηθάει τον μοναχικό παίκτη

Ο μοναχικός παίκτης θα επωφεληθεί από μια γραπτή ρουτίνα με μερικές τροποποιήσεις. Αυτό το παιδί θα λατρέψει την ελεύθερη επιλογή χρόνου, οπότε εδώ πρέπει να το βοηθήσετε να το επεκτείνει προσθέτοντας επιλογές στη λίστα του.

Ο στόχος για τον μοναχικό παίκτη είναι να απομακρυνθεί με επιτυχία από τον ελεύθερο χρόνο. Το κόλπο εδώ είναι να έρθετε μαζί του σε επαφή λίγο πριν από τη μετάβαση. Ασχοληθείτε μαζί του, παίξτε μαζί του και στη συνέχεια βοηθήστε το να μεταβεί, προχωρώντας μαζί, με το να είστε όσο το δυνατόν πιο ενθαρρυντικοί. Εδώ είναι όπου μια οπτική πινακίδα STOP ή το “κουμπί PAUSE” είναι χρήσιμο για να τοποθετήσετε στην περιοχή παιχνιδιού, ώστε τα παιδιά να ξέρουν ότι είναι ώρα να προχωρήσουν και να μπορούν να επιστρέψουν σε αυτήν αργότερα.

Πώς αυτό βοηθάει τον παίκτη που δεν σας αφήνει μόνους

Ως ειδικός στο παιδί σας, θα πρέπει να αποφασίσετε ποια θα είναι η κατάλληλη ώρα και τοποθεσία για την ώρα ελεύθερης επιλογής. Ξεκινήστε με αυτό που πιστεύετε ότι μπορεί να κάνει το παιδί σας και επεκτείνετε το χρονικό πλαίσιο ή την απόσταση από εκεί.

Μερικά παιδιά θα χρειαστούν να τα ξεκινήσετε σε μια δραστηριότητα ή να καθησυχαστούν όταν παρουσιάζεται ένα μικρό πρόβλημα και όταν είναι εντάξει να έρθουν να σας ζητήσουν βοήθεια.

Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να τους ενημερώσετε όταν τελειώσουν με το παιχνίδι τους. Να θυμάστε ότι τους διδάσκετε πώς να είναι ανεξάρτητα, γι’ αυτό να ενθαρρύνετε και να επαινείτε τις επιτυχίες τους. Ενημερώστε τους πόσο χρήσιμο ήταν που μπορέσατε να καλέσετε έναν φίλο, να ελέγξετε το email σας ή να ταΐσετε το μωρό.

Απλώς να θυμάστε, για πολλά παιδιά, η περισσότερη δομή είναι καλύτερη, τα γραφικά είναι χρήσιμα ακόμα και όταν ένα παιδί είναι πολύ λεκτικό και τα σταθερά προγράμματα είναι συχνά μαγικά.

Λίγα λόγια για το χρόνο δραστηριότητας:

Ο χρόνος δραστηριότητας στο πρόγραμμα μπορεί να βρίσκεται πίσω από κάτι υποχρεωτικό, όπως το ραντεβού με έναν γιατρό ή μπορεί να είναι μια αποστολή, όπως το παντοπωλείο. Θα μπορούσε επίσης να είναι μια ημερομηνία παιχνιδιού για να ενθαρρύνετε εκείνους που δεν θα επέλεγαν το παιχνίδι με τους συνομηλίκους για ελεύθερο χρόνο επιλογής ή θα μπορούσε να είναι ώρα παιχνιδιού για όσους χρειάζονται εξάσκηση στη συμβολική σκέψη.

Είτε έτσι είτε αλλιώς, η προσδοκία ότι ο ενήλικας είναι υπεύθυνος για εκείνη την ώρα μπορεί να είναι ένας χρήσιμος τρόπος για να θέσετε όρια και να δημιουργήσετε μια ισορροπία μεταξύ εργασίας και παιχνιδιού μέσα σε μια πολυάσχολη μέρα.

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top