TOP

Ποια παιδική συμπεριφορά συνδέεται με υψηλότερες κοινωνικές δεξιότητες

Μια νέα έρευνα ανακάλυψε ένα ενδιαφέρον εύρημα

Τα παιδιά που κρατούν αγκαλιά τις κούκλες τους από την αριστερή πλευρά επιδεικνύουν υψηλότερες κοινωνικές δεξιότητες από εκείνα που τις κρατούν από τη δεξιά, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Σίτι του Λονδίνου.

Στην πραγματικότητα η τάση του ανθρώπου, όπως έχουν δείξει οι έρευνες, είναι, όντως, να κρατά αγκαλιά ένα μωρό από την αριστερή πλευρά, καθώς οι πληροφορίες που δέχεται το αριστερό οπτικό πεδίο μας περνούν από επεξεργασία στο δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου, που σχετίζεται με το συναίσθημα και με την αντίληψη των εκφράσεων του προσώπου.

Η συγκεκριμένη έρευνα έγινε σε 98 υγιή παιδιά, 54 κορίτσια και 44 αγόρια, στα οποία δόθηκε να κρατήσουν μια κούκλα-μωρό. Όσα την πήραν αγκαλιά από την αριστερή πλευρά σημείωσαν υψηλότερες επιδόσεις στα τεστ κοινωνικών δεξιοτήτων από εκείνα που την αγκάλιασαν από τα δεξιά.

Ανάμεσα στις κοινωνικές δεξιότητες, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι η ικανότητα ενός παιδιού να ακολουθεί κανόνες, η προθυμία του να μοιράζεται με άλλους και η επιθυμία του να ικανοποιεί τους δασκάλους του.

«Το φαινόμενο που είναι γνωστό ως η “τάση προς την αγκαλιά από την αριστερή πλευρά” δεν παρατηρείται μόνο στους ανθρώπους – είναι κυρίαρχο σε όλο το ζωικό βασίλειο και εντοπίζεται σε πολύ διαφορετικά είδη όπως γορίλες και αλεπούδες. Όταν ο φροντιστής ενός μωρού το κρατάει από την αριστερή πλευρά ελέγχει με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα την ευεξία του» σχολίασε σχετικά μια από τις ειδικούς, η Dr Gillian Forrester, συνεχίζοντας:

«Όχι αναπάντεχα, η ίδια τάση έχει παρατηρηθεί και σε παιδιά που κρατούν μια κούκλα μωρό, δείχνοντας ότι αυτή η συμπεριφορά υπάρχει και στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης και πως δεν χρειάζεται κάποιος να έχει εμπειρία στη φροντίδα ενός μωρού για να εκδηλώσει αυτή την προτίμηση».

Σύμφωνα με μια άλλη μελέτη που έγινε σε μητέρες από πολλές, διαφορετικές κουλτούρες, το 80% κρατά το μωρό της από την αριστερή πλευρά, επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα διαπολιτισμικό χαρακτηριστικό.

Καταχώρησε Σχόλιο