TOP

Όταν συζητάμε για την ανδρική γονιμότητα, οι πολλοί καφέδες και το ποδήλατο, ακόμα και σαν χόμπι, αποτελούν τις πιο συχνές σας ερωτήσεις και ανησυχίες.

Η επίδραση της καφεΐνης στην ανδρική γονιμότητα, έχει μελετηθεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια. Και αν και υπάρχουν μεμονωμένες μελέτες, δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί η άποψη του τι μπορεί πραγματικά να βλάπτει και τι όχι. Ας δούμε όμως τι δεδομένα έχουμε έως τώρα.

Σίγουρα, η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, όπως και η υιοθέτηση και άλλων ανθυγιεινών πρακτικών (πχ αλκοόλ, κάπνισμα) έχουν συσχετιστεί με δυσμενείς επιπτώσεις στο σπέρμα. Όμως, δεν υπάρχουν συγκλίνουσες ενδείξεις που να συνδέουν τη μέτρια κατανάλωση καφεΐνης ( 2 – 3 εσπρέσο την ημέρα) με μειωμένη ποσότητα σπέρματος,  ποιότητα ή  κινητικότητα.

Όταν καταναλώνεται σε υπερβολικές ποσότητες, είναι πιθανό η καφεΐνη να επηρεάσει αρνητικά την ανδρική γονιμότητα, επηρεάζοντας ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του σπέρματος. Μια μελέτη στο «American Journal of Epidemiology» (2010) ανέφερε ότι η συγκέντρωση των σπερματοζωαρίων ήταν ελαφρώς μειωμένη σε μια ομάδα 2.554 νεαρών ανδρών που κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης, ωστόσο, αυτό το group ανδρών, είχε και άλλες πιο ανθυγιεινές συνήθειες (κάπνισμα, κατανάλωση αλκοόλ και ανθυγιεινή διατροφή) και έτσι δεν είναι σαφές αν η πτώση στην ποιότητα του σπέρματος οφείλεται στην καφεΐνη ή τις άλλες συνήθειες.

Σχετικά δε με την κινητικότητα, όταν το σπέρμα εκτεθεί άμεσα σε καφεΐνη στο εργαστήριο, η κινητικότητα του σπέρματος αυξάνεται. Ωστόσο, αυτή η διεγερτική δράση δεν έχει βρεθεί σε καμία μελέτη που περιλαμβάνει την κατανάλωση καφεΐνης στους άνδρες. Έτσι, με ανακοίνωση της (2013) η επιτροπή Πρακτικής της Αμερικανικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής και της Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ενδοκρινολογίας και Υπογονιμότητας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση καφεΐνης σε άνδρες δεν έχει καμία επίδραση στην κινητικότητα του σπέρματος.

Και με το ποδήλατο τι γίνεται;

Σύμφωνα με τη μεγαλύτερη μελέτη που έχει δημοσιευθεί μέχρι σήμερα (5200 Βρετανοί ποδηλάτες) στο Journal of Men’s Health δε φαίνεται να υπάρχει σύνδεση μεταξύ της ανδρικής γονιμότητας και της ποδηλασίας έως 8 1/2 ώρες την εβδομάδα, το μέγιστο χρονικό διάστημα που εξετάστηκε.

Μάλιστα, φάνηκε ότι το ποδήλατο, σαν μία εξαιρετική μέθοδος άσκησης και ευεξίας, περίπου 4 έως 6 ώρες την εβδομάδα, μειώνει τις πιθανότητες να υπάρχουν θέματα υπογονιμότητας τουλάχιστον κατά το ήμισυ.

Η συμβουλή μου

Βελτιώστε τη γονιμότητα σας μέσω της σωστής διατροφής, της υιοθέτησης υγιεινών συνηθειών, επαρκούς και ποιοτικού ύπνου και μείωσης του στρες. Που σημαίνει, μετά από ένα αναζωογονητικό σεξ, έναν καλό ύπνο και ένα θρεπτικό πρωινό, πάρτε το ποδήλατο σας και απολαύστε έναν εσπρέσο στην άκρη της διαδρομής.

Xαρούλα Μπιλάλη

Μοριακή Βιολόγος BSc MMed Sc

www.harroulabilali.gr

Καταχώρησε Σχόλιο