TOP

Το παιχνίδι είναι ένα τόσο σημαντικό κομμάτι της παιδικής ηλικίας, αλλά οι ευκαιρίες για παιχνίδι στη σημερινή ζωή συρρικνώνονται και η σύγχρονη παιδιατρική υποδεικνύει ότι οι γονείς πρέπει να εξασφαλίζουν στα παιδιά χρόνο για παιχνίδι αλλά και να παίζουν έστω και λίγο αλλά κάθε μέρα μαζί με τα παιδιά τους.

Το παιχνίδι είναι πραγματικά απαραίτητο για τα παιδιά – δεν είναι μόνο μια σκέψη ή ένα αξεσουάρ. Ο δεσμός που φτιάχνουμε όταν παίζουμε με τα παιδιά μας, βοηθά τα παιδιά να μάθουν σημαντικές δεξιότητες, οδηγεί σε εναλλαγές στους συνδετικούς νευρώνες, ενθαρρύνει την κοινωνική τους συμπεριφορά και τα προστατεύει από το τοξικό στρες.

Η συνεργασία, η διαπραγμάτευση, η επίλυση συγκρούσεων, η αυτοπροβολή, η λήψη αποφάσεων, η αίσθηση της ευθύνης, η δημιουργικότητα, η ηγεσία και η αυξημένη σωματική δραστηριότητα αποτελούν μερικές μόνο από τις δεξιότητες και τα οφέλη που αποκτούν τα παιδιά μέσω του παιχνιδιού.

Το παιχνίδι είναι πραγματικά μια εγκεφαλική δραστηριότητα κι έχει αποδειχθεί ότι όχι μόνο μειώνει το άγχος αλλά βοηθά τα παιδιά να αρχίζουν να το διαχειρίζονται. Το παιχνίδι είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος διαχείρισης άγχους. Οι παιδίατροι συνηγορούν υπέρ της μεγαλύτερης διάρκειας παιχνιδιού στα σχολεία, αλλά θέλουν επίσης οι γονείς να συμπεριλάβουν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, και αυτό θα πρέπει να αρχίσει πριν ξεκινήσουν τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο.

Το παιχνίδι ανάμεσα σε γονείς και παιδιά είναι σημαντικό να ξεκινάει ήδη από τους πρώτους τρεις μήνες της ζωής, όταν οι γονείς (και οι δύο, μαμά και μπαμπάς) αλληλεπιδρούν αμοιβαία με τα βρέφη.Ακόμα και παιχνίδια όπως το «κούκου – τζα» βάζουν τα θεμέλια στην «αρχιτεκτονική» του εγκεφάλου του μωρού. Στο δεύτερο έτος της ζωής ενός παιδιού, το παιχνίδι γίνεται πιο περίπλοκο. Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, προχωράμε σε μια πληθώρα διαδραστικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων.παιχνίδι..

Το παιχνίδι φαντασίας, τα παιχνίδια ρόλων, οι κατασκευές αλλά και οι δραστηριότητες στην παιδική χαρά, το κρυφτό, το κυνηγητό, πέρα από τις νοητικές διαδικασίες εξελίσσουν και τις κινητικές δεξιότητες, που προωθούν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων εκτελεστικής λειτουργίας.

Βλέπουμε το παιχνίδι ως μια ευκαιρία να ξαναζήσουμε την παιδική μας ηλικία αλλά και ως συνδετικό κρίκο με τα παιδιά, δεν είναι χρόνος χαμένος ή που πρέπει να νιώθουμε ότι κλέβουμε από άλλες υποχρεώσεις μας. Μπορεί να είναι διασκεδαστικός χρόνος αλλά είναι εξαιρετικής σημασίας γιατί μας βοηθάει να παρατηρήσουμε τις αντιδράσεις των παιδιών, λεκτικές και μη, και να τα μάθουμε, να τα κατανοήσουμε και να δημιουργήσουμε έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας.

Δίνουμε έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα των παιχνιδιών. Όσο πιο λίγα κι όσο πιο λιτά έχει στη διάθεσή του ένα παιδί τόσο πιο δημιουργικό και επινοητικό γίνεται. Ενθαρρύνουμε τα παιχνίδια που προάγουν τη φαντασία, τις δημιουργικές δεξιότητες, την επικοινωνία και τη συνεργασία.

Καταχώρησε Σχόλιο