TOP

Στην ηλικία των 6 μηνών, είτε συνεχίζετε τον θηλασμό είτε όχι, είναι η στιγμή που αρχίζουμε να εισάγουμε στη διατροφή του μωρού τις πρώτες στερεές τροφές… σε όχι τόσο στερεή μορφή ωστόσο ακόμα. Το καθημερινό ή εβδομαδιαίο μενού του το φτιάχνουμε ανάλογα με τα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να προσλαμβάνει. Για την υγιή και ολοκληρωμένη του ανάπτυξη χρειάζεται τα εξής θρεπτικά στοιχεία:

Ασβέστιο: Το ασβέστιο στα τρόφιμα είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των οστών και των δοντιών τους.

Σίδηρος: Ο σίδηρος βοηθά να μεταφέρει οξυγονωμένο αίμα σε όλα τα αναπτυσσόμενα μέρη του σώματος.

Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος βοηθά στην αποκατάσταση και την ανάπτυξη των κυττάρων.

Λίπος: Το λίπος γίνεται η «μόνωση» του μωρού και βοηθά στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Υδατάνθρακες: Οι υδατάνθρακες αποτελούν την πρωταρχική πηγή ενέργειας για τις καθημερινές του δραστηριότητες.

Πρωτεΐνη: Απαραίτητη για την ανάπτυξη καθώς λειτουργεί ως δομικό στοιχείο για τα κύτταρα.

Βιταμίνες: Οι διαφορετικές βιταμίνες συμβάλλουν στην ανάπτυξη του μωρού με διαφορετικό τρόπο και σχεδόν όλες οι βιταμίνες, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Α, Β1, Β2, Β3, Β6, Β12, Γ, Δ, Ε και Κ είναι απαραίτητες για το μωρό.

Μέταλλα: μεταλλικά στοιχεία όπως το νάτριο και το κάλιο επηρεάζουν άμεσα την ανάπτυξη του μωρού.

Παράλληλα με τον θηλασμό ή το γάλα για μωρά, αρχίζετε να εισάγετε τις στερεές τροφές, αρχικά ως ένα από τα γεύματα, συνήθως το πρωινό ή το μεσημεριανό. Εισάγουμε μία καινούργια τροφή τη φορά στην αρχή και αφού τη δώσουμε στο μωρό για 3 συνεχόμενες μέρες και βεβαιωθούμε ότι δεν παρουσιάζει αλλεργία στη συγκεκριμένη τροφή. Αποφεύγουμε το αλάτι και τη ζάχαρη τουλάχιστον μέχρι το μωρό να γίνει ενός έτους.

Ένα τυπικό μενού μπορεί να περιλαμβάνει τα εξής

Φρουτόκρεμα: Αφού τα πλύνετε καλά, και τα καθαρίσετε αλέστε τα, μπορείτε να τα κάνετε και στον ατμό. Τα δημοφιλή φρούτα που δίνονται ως παιδικές τροφές είναι το μήλο, η μπανάνα, το αχλάδι, το αβοκάντο, και το ροδάκινο.

Πουρές λαχανικών: Λαχανικά όπως γλυκοπατάτα, πατάτα, καρότο, γλυκιά κολοκύθα, αρακάς κλπ. Βραστά ή στον ατμό μπορούν να γίνουν  πουρές.

Παχύρρευστη σούπα με όσπρια: Ποικιλία από όσπρια καλοβρασμένα, γίνονται ιδιαίτερες θρεπτικές σούπες – ειδικά οι φακές.

Χυλός από ρύζι: Το ρύζι είναι μια καλή πηγή υδατανθράκων και βιταμινών για βρέφη. Το ρύζι μπορεί να δοθεί ως χυλός, το οποίο παρασκευάζεται με μητρικό γάλα ή το γάλα της φόρμουλας.

Χυλός από δημητριακά: Το κουάκερ μπορεί επίσης να παρασκευαστεί από μια ποικιλία δημητριακών όπως σιτάρι, κεχρί, κριθάρι, βρώμη κλπ. Με μητρικό γάλα ή το γάλα φόρμουλας.

Σούπα λαχανικών: Μια ποικιλία λαχανικών μπορεί να βράσει στο νερό και να γίνει σούπα.

 

Μερικές χρήσιμες συμβουλές

Πάντοτε να ξεκινάτε αργά, με μόνο μία ή δύο κουταλιές στην αρχή, για να δείτε αν στο μωρό σας αρέσει η γεύση του νέου φαγητού.

Εισαγάγετε μόνο μία νέα τροφή τη φορά και περιμένετε να ανταποκριθεί το μωρό πριν ξεκινήσετε μια άλλη.

Ακολουθήστε τον κανόνα αναμονής 3 ημερών και σημειώστε όλες τις νέες τροφές που λαμβάνει το μωρό, για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα αν υπάρξει αλλεργική αντίδραση.

Να προσέχετε το φαγητό να μην έχει σβόλους, γιατί μπορεί να δημιουργήσουν δυσκολία στην κατάποση, καθώς μερικές φορές και πνιγμό.

Καθιερώστε ένα ήρεμο και ήσυχο μέρος για να τρώτε κάθε μέρα για να δημιουργήσετε μια ρουτίνα φαγητού.

Προετοιμάστε και αποθηκεύστε τη βρεφική τροφή σε αποστειρωμένα γυάλινα δοχεία αντί για πλαστικά.

Δώστε μόνο σπιτικό φαγητό καθώς το πεπτικό σύστημα είναι ακόμα ανώριμο.

Η εισαγωγή στερεών τροφών σε μωρά μπορεί να είναι δύσκολη, και οι μητέρες μπορούν να νιώθουν χαθεί ξαφνικά ως προς το ποιο φαγητό είναι κατάλληλο για αυτούς σε τόσο μικρή ηλικία. Τις περισσότερες φορές, τα μωρά αγαπούν να ανακαλύπτουν τρόφιμα που τους προσφέρουν μια ποικιλία γεύσης, υφής και χρώματος. Μια μικρή προσπάθεια για να ενεργοποιήσετε τους γευστικούς του κάλυκες μπορεί να διαρκέσει αρκετά για να διευρύνετε το φάσμα των υγιεινών και γευστικών πιάτων.

Καταχώρησε Σχόλιο