TOP

Δεν υπάρχουν σαφείς κανονισμοί στο σχολείο ως προς το πότε επιτρέπεται να πάνε τα παιδιά στην τουαλέτα, κι αν μπορούν να διακόψουν το μάθημα κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας και να κάνουν χρήση αυτού του δικαιώματος. Είναι συχνά στη διακριτική ευχέρεια των δασκάλων αν θα επιτρέψουν ή όχι σε ένα παιδί να πάει «προς νερού του». Συχνά οι εκπαιδευτικοί θεωρούν την αίτηση του παιδιού να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα ως πρόσχημα ή δικαιολογία για να χάσει μάθημα. Όσο κι αν καμιά φορά μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο, η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά στο διάλειμμα θα δώσουν προτεραιότητα στο παιχνίδι, στο φαγητό και στο να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές τους.

Το να πάνε τα παιδιά στην τουαλέτα είναι κάτι που συμβαίνει ως υπενθύμιση: είτε όταν κάποιος ενήλικας τους ρωτήσει αν χρειάζονται να πάνε ή αν πήγαν, ή αν πάει κάποιος άλλος από την παρέα τους. Διαφορετικά «θυμούνται» να πάνε ότι πλέον νιώσουν την επιτακτική ανάγκη. Για αυτό –ειδικά στις μικρές ηλικίες– που το να σηκώσουν το χέρι κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν είναι η καλύτερή τους, 9 στις 10 φορές όταν ζητάνε την άδεια να πάνε στην τουαλέτα, πράγματι το  εννοούν ότι  το έχουν ανάγκη. Πολλές φορές όμως γονείς κι εκπαιδευτικοί κάνουν το λάθος να θεωρήσουν ότι το παιδί μπορεί να «κρατηθεί» και ξεκινάει ασυνείδητα μια εκπαίδευση  προς λανθασμένη κατεύθυνση.

Το να κρατάει κάποιος τα ούρα του μπορεί να εξασθενήσει τους μυς της ουροδόχου κύστης – γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε διαρροή και αυξημένη ευαισθησία στις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος. Τα παιδιά πρέπει να χρησιμοποιούν τακτικά το μπάνιο – κάθε δύο έως τρεις ώρες. Το αίσθημα ότι πιέζονται και να προσπαθούν να κρατηθούν μέχρι να «σκάσουν» δεν είναι κάτι που πρέπει να ενθαρρύνεται ή να συμβαίνει συχνά.

Όταν ζητάμε από ένα παιδί να κρατηθεί, εντός κι εκτός σχολείου το εκπαιδεύουμε να μάθει να αγνοεί το σώμα του και τα μηνύματα που του στέλνει. Μια αποτελεσματική λύση είναι όταν οι γονείς πρόκειται να φύγουν για κάπου που δεν θα υπάρχει εύκολη πρόσβαση στην τουαλέτα ή θα έχουν μεγάλη διαδρομή με τα μεταφορικά μέσα να έχουν φροντίσει να έχουν πάει τα παιδιά στην τουαλέτα και αντίστοιχα οι εκπαιδευτικοί να θυμίζουν στα παιδιά όταν χτυπήσει το κουδούνι ότι κατά τη διάρκεια του διαλείμματος πρέπει να βρουν χρόνο να πάνε και στην τουαλέτα – διαφορετικά όταν τους το ζητήσει κατά τη διάρκεια του μαθήματος να του δώσουν την άδεια να πάει.

Κι επειδή στην παιδική ηλικία τα πάντα μαθαίνονται με το παράδειγμα, καλό είναι να βλέπουν τα παιδιά τους γονείς τους να χρησιμοποιούν τακτικά την τουαλέτα, να γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν μια τουαλέτα εκτός σπιτιού και τι πρέπει να προσέχουν και να έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα ώστε να πλένουν πάντα τα χέρια τους πριν και μετά τη χρήση της τουαλέτας.

Καταχώρησε Σχόλιο