TOP
Μελέτη στο σπίτι: πώς να την κάνετε πιο αποδοτική κι ευχάριστη

Μελέτη στο σπίτι: πώς να την κάνετε πιο αποδοτική κι ευχάριστη

Μητέρα και δασκάλα συμβουλεύει τους γονείς είναι να μην βάζουν τα παιδιά να κάνουν τα μαθήματά τους αμέσως μετά το σχολείο

Αφού δίδαξε σε δημοτικά σχολεία για πέντε χρόνια, η Laura Linn Knight περιγράφει την εμπειρία της σε στήλη στο Insider, πίστευε ότι θα μπορούσε εύκολα να διαχειριστώ τα δικά της παιδιά, αλλά αφού απέκτησε η ίδια δύο παιδιά, γρήγορα ανακάλυψε ότι η ανατροφή των παιδιών ήταν μια πολύ διαφορετική δεξιότητα από τη διδασκαλία. Έπιασε τον εαυτό της να προσπαθεί να διαχειριστεί «αγώνες εξουσίας» με τα μικρά παιδιά της και δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί δεν την άκουγαν. Θυμάται ότι αντιδρούσε συχνά φωνάζοντας, και μετά από λίγο, σκεφτόταν ότι έπρεπε να υπάρχει άλλος τρόπος.

Άρχισε να βυθίζεται σε βιβλία γονέων, προσπαθώντας να βρει θεωρητικούς και πρακτικούς τρόπους για να δημιουργήσει ένα ήρεμο σπίτι, κάτι που την οδήγησε να εκπαιδευτεί για να γίνει πιστοποιημένος εκπαιδευτικός θετικής πειθαρχίας. Ένιωσε ότι το σπίτι της είχε γίνει και πάλι ένα μέρος γαλήνης καθώς χρησιμοποιούσε τα εργαλεία που είχε μάθει, αλλά μετά τα παιδιά της άρχισαν να γυρνούν σπίτι από το σχολείο με εργασίες και μαθήματα που έπρεπε να μελετήσουν.

Διαπίστωσε ότι δεν είχαν την αντοχή να καθίσουν μαζί της και να μάθουν. Ήταν εξαντλημένα από μια μέρα εκπαίδευσης. Και τα δύο θα ήταν πραγματικά απογοητευμένα μαζί της.

«Ξέρω ήδη πώς να το κάνω αυτό», έλεγαν. «Δεν θέλω να μου πεις πώς να το κάνω αυτό. Μπορώ να πάρω λίγο νερό; Πρέπει απλώς να ξύσω το μολύβι μου».

Ήταν μια εκπαιδευμένη δασκάλα που θα έπρεπε να είχε καταφέρει να κάνει τα παιδιά της να κάνουν τα μαθήματά τους χωρίς μάχη, αλλά δεν τα κατάφερνε. Συναντούσε οργή, αντίσταση και δάκρυα.

Αυτό ήταν το σημείο που ήξερε ότι τα πράγματα έπρεπε να αλλάξουν.

Δουλέψανε ως οικογένεια για να βρούνε μια λύση.

Κάλεσε μια οικογενειακή συνάντηση γύρω από το τραπέζι της κουζίνας και είπε στα παιδιά ότι παρατήρησε ότι η εργασία ήταν πολύ δύσκολη για όλους.

«Θέλω να καταλήξουμε σε ένα σχέδιο μαζί για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την εργασία και να βεβαιωθώ ότι θα νιώσετε υποστήριξη για να το κάνετε», τους είπε.

Καταλήξανε σε ένα σχέδιο που δοκιμάσανε για μερικές εβδομάδες. Δεν λειτούργησε. Επιστρέψανε στο οικογενειακό τραπέζι και αποφασίσανε για ένα άλλο.

Κάθε μέρα, τα παιδιά επέστρεφαν σπίτι από το σχολείο, είχαν ένα γρήγορο σνακ, έπαιζαν μεταξύ τους ή με φίλους, έκαναν τα μαθήματά τους και μετά έτρωγαν δείπνο. Αυτό το σχέδιο λειτούργησε – αποσυμπιέστηκαν και ανεφοδιάστηκαν με καύσιμα πριν ξεκινήσουν την εργασία τους.

Να τι προτείνει

Δεν υπάρχει μία συνταγή για κάθε οικογένεια, αλλά εδώ είναι μερικές συμβουλές για να καταλάβετε τη ρουτίνα σας μετά το σχολείο.

Κάντε μια οικογενειακή συνάντηση. Οι γονείς συχνά πιστεύουν ότι με τη συνεργασία με τα παιδιά τους, απελευθερώνουν τον έλεγχο και την εξουσία, αλλά είναι γνωστό ότι η συνεργασία κάνει τα άτομα που περιλαμβάνονται να αισθάνονται ότι ακούγονται και εκτιμώνται. Όταν τα παιδιά αισθάνονται ότι δεν τους λένε απλώς τι να κάνουν, είναι πιο πιθανό να θέλουν να συμμετάσχουν.

Ρωτήστε τα τι πιστεύουν ότι θα τα βοηθούσε να κάνουν την εργασία τους. Προφανώς, θα χρειαστεί να ορίσετε κάποια όρια για αυτό. Για παράδειγμα, τα παιδιά σας μπορεί να θέλουν να κάνουν την εργασία μπροστά στην τηλεόραση. Αυτό είναι κάτι που μπορείτε σχεδόν να εγγυηθείτε ότι δεν θα λειτουργήσει. Κάντε ένα σχέδιο μαζί, δοκιμάστε αυτό το σχέδιο και επαναξιολογήστε το μετά από ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα.

Φροντίστε πάντα να έχουν ένα σνακ. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά έχουν καύσιμα για να κάνουν τη δουλειά που τους ζητείται.

Ως γονιός, βεβαιωθείτε ότι συμμετέχετε στην ώρα της εργασίας τους στο σπίτι ενώ είστε σε χαλαρή κατάσταση. Οι γονείς δίνουν τον τόνο, και όταν είναι ρυθμισμένοι και ήρεμοι, είναι πιο πιθανό να είναι και τα παιδιά. Αφιερώστε χρόνο για να πάρετε μερικές βαθιές αναπνοές μόνοι σας για να αποσυμπιεστείτε πριν βοηθήσετε το παιδί σας να ολοκληρώσει την εργασία του.

Δώστε χρόνο στο παιδί σας να αποσυμπιεστεί μετά το σχολείο. Αυτό μπορεί να είναι το να παίξει ποδόσφαιρο, να φτιάξει ένα σετ με τουβλάκια ή να παίξει ένα παιχνίδι φαντασίας. Ο εγκέφαλος και το σώμα τους χρειάζονται αυτόν τον χρόνο για να τακτοποιηθούν προτού μπορέσουν να συγκεντρωθούν ξανά στα σχολικά τους καθήκοντα.

Προσπαθήστε να το κάνετε διασκεδαστικό. Η εργασία για το σπίτι προορίζεται να είναι μια ανασκόπηση πραγμάτων που έχουν ήδη διδαχθεί και μάθει, γι’ αυτό βάλτε και λίγη διασκέδαση. Γίνετε δημιουργικοί με τρόπους που μπορείτε τα βοηθήσετε να ολοκληρώσουν την εργασία.

Η εργασία στο σπίτι δίνει στους γονείς άλλη μια ευκαιρία να περάσουν χρόνο με τα παιδιά τους. Η ζωή είναι πολυάσχολη, αλλά η εργασία πρέπει να γίνει. Όσο δύσκολο κι αν είναι μερικές φορές, προσπαθήστε να θυμάστε ότι η εργασία για το σπίτι δεν είναι απλώς μια αγγαρεία αλλά και κοινός δημιουργικός χρόνος για να περάσετε χρόνο με το παιδί σας.

Καταχώρησε Σχόλιο