Now Reading
Μαμά, θέλω να γίνω youtuber!

Μαμά, θέλω να γίνω youtuber!

Φαινόμενο της εποχής ή νέος επαγγελματικός προσανατολισμός;

Αφήστε το κινητό από το χέρι, απομακρύνετε το βλέμμα σας από οποιαδήποτε οθόνη και κάντε μια σοβαρή συζήτηση με το παιδί σας… για ένα από τα «επαγγέλματα του μέλλοντος» – ή μήπως του παρόντος…

Μια πρόσφατη έρευνα σε ένα δείγμα 1.000 παιδιών, ηλικίας 6-17, έδειξε ότι πάνω από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων απάντησε ότι ήθελε μια καριέρα στην on line βιομηχανία θεάματος, και ιδιαίτερα στο YouTube.

To YouTube είναι εξαιρετικά δημοφιλές, είναι η δεύτερη παγκοσμίως πιο διαδεδομένη μηχανή αναζήτησης. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Forbes, οι προβολές του αγγίζουν το ένα δισεκατομμύριο ημερησίως, ενώ ο αριθμός χρηστών της πλατφόρμας συνεχώς αυξάνεται. Το περιεχόμενο θέασης περιλαμβάνει από σεμινάρια, εκπαιδευτικά μαθήματα, βίντεο παιχνίδια, συμβουλές και τιπς, κωμωδίες, και μονοπρόσωπα σόου. Είναι ένα μέσο που δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε να γίνει δημιουργός πλήρους απασχόλησης, διευρύνοντας τη σημασία του όρου «θέση εργασίας». Πλέον στις μέρες μας οι κατ’ επάγγελμα influencers μπορούν μέσω της διαφήμισης να βγάλουν τα προς το ζην τους.

Οι YouTubers κερδίζουν χρήματα για τα βίντεό τους μέσω του Google AdSense, ενός προγράμματος που στοχοποιεί περιεχόμενο με κοινό. Οι περισσότεροι YouTubers ωστόσο αρνούνται να συζητήσουν τα κέρδη τους. Καθώς δεν βοηθάνε στη λύση αυτής της απορίας ούτε οι αλγόριθμοι δημιουργίας εσόδων του YouTube υπάρχει μεγάλη ασάφεια ως προς τα αληθινά χρηματικά ποσά της καθαρής αμοιβής τους. Για τα περισσότερα κανάλια απαιτούνται κάποια χρόνια μέχρι πράγματι να γίνουν κερδοφόρα. Ωστόσο δεν είναι το χρηματικό κέρδος που κάνει τα παιδιά να στραφούν σε αυτό ως το επάγγελμα του μέλλοντος. Τότε τι;

Σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στη The Sun, τα χρήματα είναι ο τέταρτος λόγος, προηγούνται η δημιουργικότητα, η φήμη και η ελευθερία στην αυτοέκφραση. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα μπορεί να δημοσιεύσει κανείς οτιδήποτε αρκεί να ακολουθεί τις Οδηγίες Κοινότητας του ιστότοπου (Community Guidelines). Από βιντεάκια με αγαπησιάρικα κατοικίδια, μέχρι συνταγές μαγειρικής κάποια κανάλια συγκεντρώνουν εκατομμύρια συνδρομητές. Οι δυνατότητες που ανοίγονται μοιάζουν άπειρες και αυτό είναι το πιο δελεαστικό στοιχείο που κάνει τους νέους να στρέφονται σε αυτό – η (ψευδ)αίσθηση ότι το συγκεκριμένο μέσο είναι ανεξάντλητο.

Δείτε Επίσης

Είναι όμως κανονικό επάγγελμα; Απαιτεί χρόνο. Αφοσίωση. Γνώσεις. Προσπάθεια. Υπομονή κι επιμονή. Οργάνωση και σχέδιο. Τύχη, ίσως. Υπακοή σε κανόνες. Δηλαδή υπόκειται σε αρκετά στοιχεία που διακρίνουν τα «κανονικά» επαγγέλματα. Επίσης στα πλεονεκτήματά του έχει το ότι καθένας είναι αφεντικό του εαυτού του, αποφασίζει ο ίδιος για το «περιεχόμενο» της δουλειάς του κι επίσης και για το ωάριο και τον τόπο «εργασίας». Είναι ένα ελεύθερο επάγγελμα ελεύθερης έκφρασης… Το να πειραματίζεται ή να θέλει να πειραματιστεί κανείς με κάτι καινούργιο δεν είναι απαραίτητα κακό. Καλό είναι ωστόσο να έχει και plan b διαθέσιμο. Μπορεί να το ξεκινήσει ως χόμπι και να δει τι δυνατότητες έχει. Ως γονείς μην αποθαρρύνετε τα παιδιά σαν να σας είπαν κάτι κακό ή εξωπραγματικό. Δείτε μαζί τι επιλογές και τι δυνατότητες υπάρχουν. Ρόλος σας δεν είναι να τα προσγειώσετε απότομα, ωστόσο είναι σημαντικό να μην περάσετε στο άλλο άκρο και να τους θρέψετε φρούδες ελπίδες από υπερβολικό ενθουσιασμό. Χρειάζεται προσοχή. Η σωστή στάση είναι κάπου στη μέση – απαιτείται ρεαλισμός, να ξέρετε κι εσείς και τα παιδιά τα πραγματικά στοιχεία, το τι είστε/είναι σε θέση να επιτύχετε/ουν. Ο χρόνος, όπως πάντα, θα δείξει για το αν είναι μια περιστασιακή μόδα ή αν ήρθε για να μείνει περισσότερο.

Κάτι που πριν από λίγα χρόνια έμοιαζε με σενάριο επιστημονικής φαντασίας, ίσως αύριο να είναι ήδη ξεπερασμένο. Ζούμε σε μια εποχή όπου οι τεχνολογίες επικοινωνίας καλπάζουν, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται να παίρνουν τα ηνία στη διαμόρφωση τάσεων, να επηρεάζουν την κοινή γνώμη, να δημιουργούν μόδες.

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top