TOP

Η νο1 τροφή που θα σε στείλει στο σωστό «μέρος»

Πώς να βοηθήσεις το έντερό σου να λειτουργεί ρολόι

Όλοι γνωρίζουν το άβολο, οδυνηρό συναίσθημα της δυσκοιλιότητας – δεν είναι διασκεδαστικό. Υπάρχει μια αρκετά εύκολη στρατηγική που θα σε ανακουφίσει από τη δυσκοιλιότητα και θα σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα μέσα σε μια μέρα. Οι σπόροι Chia!
Γιατί οι σπόροι chia είναι η καλύτερη τροφή που θα σου λύσει το πρόβλημα;
Περιέχουν το είδος των ινών που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν δεν μπορείς να πας στην τουαλέτα: διαλυτές ίνες. Οι διαλυτές ίνες είναι το είδος που απορροφά το νερό, γι’ αυτό και οι σπόροι chia διογκώνονται και μετατρέπονται σε μια γέλη που μοιάζει με γέλη όταν εμποτίζεται με νερό. Ενώ η δυσκοιλιότητα μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους, η αφυδάτωση είναι συχνά στο κέντρο. Η γεμάτη με νερό διαλυτή ίνα βοηθά την ομαλή κινητικότητα του εντέρου.
Ενώ υπάρχουν κι άλλες υγιείς πηγές διαλυτών ινών, όπως ψωμί βρώμης και ολικής αλέσεως και ζυμαρικά, συνήθως δεν είναι τα είδη των τροφίμων που θέλεις να φας όταν νιώθεις φουσκωμένο το έντερό σου. Οι σπόροι Chia, από την άλλη, συσκευάζουν έναν τόνο ινών σε μια μικρή μερίδα που μπορείς να καταναλώσεις γρήγορα και εύκολα. Για παράδειγμα, δύο κουταλιές σπόρων chia παρέχουν 7 γραμμάρια ινών, τα περισσότερα από τα οποία είναι διαλυτά. Θα χρειαστεί να φας 2 φλιτζάνια μαγειρεμένο πλιγούρι βρώμης, 4 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως ή 2 φλιτζάνια μαγειρεμένα ζυμαρικά ολικής αλέσεως για να φτάσεις στα ίδια 7 γραμμάρια.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους καταναλώσεις προκειμένου να σε βοηθήσουν;

Η κατάποση ξηρών σπόρων chia δεν έχει ως αποτέλεσμα την πιο ευχάριστη αίσθηση στο στόμα και δεν μπορείς να ελέγξεις ακριβώς τι ποσότητα τρως με αυτόν τον τρόπο – αλλά είναι ένας γρήγορος τρόπος.

Μια άλλη επιλογή είναι να προσθέσεις σπόρους chia στο νερό (1 κουταλιά της σούπας chia για κάθε φλιτζάνι 250 ml) και ανακατεύετε για περίπου 30 δευτερόλεπτα έως ότου μετατραπούν σε αυτή τη σύσταση που μοιάζει με τζελ. Για λίγο περισσότερη γεύση, μπορείς να προσθέσεις χυμό λεμονιού και ένα λάκτισμα πιπεριού καγιέν, το οποίο είναι επίσης γνωστό ότι διεγείρει το έντερο. Η καλύτερη στιγμή για να καταναλώσεις τους σπόρους chia είναι το βράδυ, ώστε να κάνουν τα μαγικά τους ενώ κοιμάσαι και μπορείς να πας στην τουαλέτα το πρωί πριν φύγεις από το σπίτι.

Η σωστή ποσότητα σπόρων chia εξαρτάται πλήρως από το επίπεδο δυσκοιλιότητας και τον ρυθμό με τον οποίο κινείται το σύστημα GI. Συνιστάται να ξεκινήσεις με 1 έως 2 κουταλιές της σούπας και στη συνέχεια να προσθέσεις επιπλέον 1 έως 2 κουταλιές της σούπας αργότερα την ημέρα, εάν δεν υπάρχει ακόμα μεγάλη βελτίωση στην κινητικότητα του εντέρου. Κάθε φορά που προσθέτεις περισσότερες φυτικές ίνες στη διατροφή σου, χρειάζεται επίσης να πίνεις περισσότερο νερό.

Πρόληψη μελλοντικών προβλημάτων

Ενώ οι σπόροι chia είναι μια μεγάλη γρήγορη λύση όταν υποφέρεις πραγματικά από δυσκοιλιότητα, μια καλύτερη στρατηγική είναι να βεβαιωθείς ότι η συνολική διατροφή σου περιλαμβάνει έναν υγιή συνδυασμό των τροφίμων που σε βοηθούν να διατηρείς τακτική επαφή με την τουαλέτα. Αυτό σημαίνει ότι προσλαμβάνεις άφθονο νερό, υγιή λίπη και φυτικές ίνες – τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες ίνες (το άλλο είδος ινών). Η λήψη ενός μείγματος και των δύο ειδών ινών, η οποία είναι εύκολη εάν ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή, είναι ο καλύτερος συνδυασμός για να διατηρήσεις τη ρουτίνα της τουαλέτας σου κανονική.

Η νο1 τροφή που θα σε στείλει στο σωστό «μέρος» – AllYou.gr

Καταχώρησε Σχόλιο