TOP

Ως μαμά πάντα σας απασχολεί η διατροφή του παιδιού σας. Αν, μάλιστα, τυχαίνει να είστε μαμά παιδιού με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα έχετε ένα λόγο παραπάνω, καθώς τα τελευταία χρόνια η επιστημονική κοινότητα συνδέει τη διατροφή με τον έλεγχο, την ένταση ή τη μείωση των συμπτωμάτων. Όπως και να ‘χει πάντως, οι παρακάτω τροφές ενδείκνυνται για όλα τα παιδιά και μάλιστα είναι ο πιο θρεπτικός τρόπος για να ενεργοποιήσει τη συγκέντρωση και να τα προετοιμάσει για το πρόγραμμα του σχολείου.

Αποφύγετε τους υδατάνθρακες, οι οποίοι δεν σταθεροποιούν το σάκχαρο του αίματος ενός παιδιού καθ ‘όλη τη διάρκεια του πρωινού, δεν θα το βοηθήσουν να παραμείνει σε επαγρύπνηση ούτε θα αποτρέψουν την πτώση ενέργειας που προκαλεί την απώλεια της εστίασης στην τάξη. Αντίθετα το πρωινό με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες είναι ιδανικό.

Η επιστημονική έρευνα έχει αποδείξει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ του πρωινού και της σχολικής επίδοσης. Έχει δείξει ότι τα παιδιά που κατανάλωναν πρωινό είχαν τα υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στην ανάγνωση και τα μαθηματικά, χαμηλότερα επίπεδα άγχους και υπερκινητικότητας, καλύτερη παρακολούθηση του σχολείου, βελτιωμένη προσοχή και λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς.

Για τα παιδιά με ADHD, το μενού έχει επίσης σημασία. Για τα υπερκινητικά παιδιά, οι επιδόσεις σε αρκετές δοκιμές, συμπεριλαμβανομένου ενός τεστ προσοχής, ήταν σημαντικά χειρότερες μετά την κατανάλωση πρωινού με υψηλά ποσοστά σε υδατάνθρακα, σε σύγκριση με τα αποτελέσματα των παιδιών που έφαγαν πρωινό με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες.

Αυτό συμβαίνει επειδή τα παιδιά με ADHD έχουν σχεδόν 50% χαμηλότερα επίπεδα ενός αμινοξέος που ονομάζεται τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη είναι ένα δομικό στοιχείο των νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλό μας που μεταφέρουν σημαντικές πληροφορίες. Είναι απαραίτητο για προσοχή, μάθηση και αυτοέλεγχο. Παράγεται επίσης από την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Με άλλα λόγια, η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε πρωτεΐνη άλμα-ξεκινά καλύτερη εκμάθηση και συμπεριφορά.

Ένα ισορροπημένο πρωινό –με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και σύνθετους υδατάνθρακες από δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα ή και λαχανικά– (ο συνδυασμός πρωτεΐνης με σύνθετους υδατάνθρακες που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη) θα βοηθήσει το παιδί να χειριστεί τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ καλύτερα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα σάκχαρα από τους υδατάνθρακες χωνεύονται πιο αργά επειδή η κατανάλωση πρωτεϊνών και λιπών μαζί με ίνες έχουν ως αποτέλεσμα μια πιο σταδιακή και σταθερή απελευθέρωση σακχάρου στο αίμα.

Για το πρωινό μενού, δοκιμάστε ομελέτα με ολικής αλέσεως ψωμί, ή φυσικό φιστικοβούτυρο σε ψωμί ολικής αλέσεως. Βεβαιωθείτε ότι έχετε παραλείψει τα δημητριακά με ζάχαρη, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν ανεβοκατέβασμα στο σάκχαρο του αίματος και να αυξήσουν την υπερκινητικότητα στα παιδιά με ΔΕΠΥ, το πρωινό αυτό εξασφαλίζει μια ποικιλία θρεπτικών ουσιών μαζί με αρκετές θερμίδες για να διατηρήσει τη διανοητική και φυσική ενέργεια μέχρι το επόμενο γεύμα.

Μερικές ιδέες για πρωινό είναι οι εξής:

  • Γεμιστό burrito με ομελέτα, μαύρα φασόλια και τυρί.
  • Σε φρυγανισμένο ψωμί ολικής αλέσεως απλώστε φυσικό φιστικοβούτυρο ή βούτυρο από καρύδι, αμύγδαλο ή φουντούκι και συνδυάστε με σπιτική φυσική μαρμελάδα φρούτων χωρίς προσθήκη ζάχαρης
  • Συνδυάστε μια μπανάνα με μια φέτα γαλoπούλα
  • Κομματάκια φρούτων ή μαρμελάδα φρούτων σε γιαούρτι με ξηρά δημητριακά ολικής αλέσεως ή καρύδια.
  • Συνδυάστε μια ομελέτα με φρέσκα φρούτα
  • Σερβίρετε τόνο ή σαλάτα κοτόπουλου, με αχλάδια, ή ψητά φασόλια πάνω από φρυγανισμένο ψωμί.
  • Συνδυάστε βρασμένα αυγά με χυμό λεμόνι.
  • Φτιάξτε μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως και προσθέστε λίγο βούτυρο ή μαργαρίνη και μαρμελάδα φρούτων, μαζί με ένα ποτήρι γάλα.

Για σνακ στο σχολείο μπορείτε να δώσετε τοστ από ψωμί ολικής άλεσης, με σολομό ή γαλοπούλα, άπαχο τυρί, και λαχανικά. Οι ξηροί καρποί επίσης όπως τα αμύγδαλα και τα καρύδια. Από φρούτα ιδανικά είναι τα μήλα, αχλάδια, γκρέιπφρουτ και πορτοκάλια.

Καταχώρησε Σχόλιο