TOP

Οι σημερινές έρευνες δείχνουν ότι όσο περισσότερα φρούτα και λαχανικά ένα μωρό δοκιμάσει κι εντάξει στη διατροφή του πριν από την ηλικία του ενός έτους, τόσο πιο πιθανό είναι να τρώει μια μεγάλη ποικιλία φαγητών μέχρι να γίνει έξι ετών. Και όταν πρόκειται για αλλεργιογόνα όπως τα φιστίκια και τα αυγά, οι παιδίατροι προτείνουν επίσης να προσφέρονται στο μωρό σας πριν από 12 μήνες.

Δεν υπάρχουν πλέον σημαντικές απαγορεύσεις για αυτό το διάστημα, εκτός από το να αποφύγετε το μέλι εξαιτίας των κινδύνων πνιγμού. Είναι ωστόσο σημαντικό να του προσφέρετε μόνο ένα νέο φαγητό κάθε τρεις ημέρες και να παρακολουθείτε προσεκτικά για σημάδια αλλεργικής αντίδρασης.

Μούρα

Τα μωρά τα τρώνε με τα μάτια τους, όπως κάνουν οι ενήλικες, και τι είναι πιο όμορφο από τα λαμπερά κόκκινα ή τα ντόπια βατόμουρα, σμέουρα, μούρα κλπ.; Σερβίρετε μικρά ή ψιλοκομμένα μούρα ως τροφές για τα δάχτυλα ή τα βάλτε διάφορα μαζί στο μπλέντερ για ένα γευστικό πουρέ που είναι τόσο νόστιμο πάνω σε ψωμί όσο είναι κι από το κουτάλι. Κι είναι κι ένα εύκολο σνακ για το δρόμο.

Σολομός

Οι αναπτυσσόμενοι εγκέφαλοι των μωρών απαιτούν το DHA, ένα ωμέγα-3 λιπαρό οξύ που είναι απαραίτητο για τη γνωστική ανάπτυξη. Ευτυχώς, ο σολομός  και τα λιπαρά ψάρια είναι γεμάτος με ω3 και ω6. Στόχος είναι να τρώτε το μωρό σας σολομού τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Προσθέστε μαγειρεμένο ψάρι σε έναν πουρέ ή το ψήνετε μαζί με ντομάτα.

Φιστίκια

Μια πρόσφατη μελέτη ορόσημο έδειξε ότι αν δώσετε στο μωρό να δοκιμάσει φιστίκια πριν γίνει ενός. ακόμη και όταν διατρέχει υψηλό κίνδυνο αλλεργιών – μπορεί στην πραγματικότητα να αποτρέψετε την εμφάνιση της αλλεργίας σε φιστίκια. Μην δώσετε όμως ποτέ στο μωρό σας ολόκληρα φιστίκια ή μια κουταλιά φιστικοβουτύρου – κι οι δύο μορφές είναι επικίνδυνες. Αντ’ αυτού, απλώστε λίγο φυστικοβούτυρο σε φέτες ψωμί σαν τροφή για τα δάχτυλα ή ανακατέψτε λίγο σε ένα πουρέ. Ξεκινήστε με φιστίκια αφού το μωρό σας προσπάθησε και ανέχτηκε άλλα πιο παραδοσιακά τρόφιμα και, όπως πάντα, συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας εάν έχετε οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή ανησυχίες.

Κρεμμύδι & σκόρδο

Είτε τα χρησιμοποιείτε είτε όχι στη μαγειρική σας, έχουν πολύ θρεπτικά συστατικά για τα μωρά. Συμπεριλαμβάνοντας μικρές ποσότητες κρεμμυδιού, πράσων, κρεμμυδιών και σκόρδου στη διατροφή του μωρού σας θα απογειώσετε το φαγητό του. Όταν μαγειρεύονται, οι συγκεκριμένοι ενισχυτές γεύσης προσθέτουν μια ώριμη, αλμυρή ποιότητα στον πουρέ και κάνουν πιο γευστικά τα γεύματα του μωρού. Κι όσο πιο νωρίς όσο πιο πολλές γεύσεις εισάγετε στη διατροφή τόσο πιο εύκολο στο φαγητό θα είναι μεγαλώνοντας.

Σπανάκι και Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Τα περισσότερα μωρά είναι ανοιχτά στο να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα. Μερικές φορές θα κάνουν έναν μορφασμό ή μια αστεία γκριμάτσα, ή ακόμη και θα αρνηθούν ένα καινούργιο φαγητό μία ή δύο φορές (ή περισσότερο!). Αλλά μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια της δοκιμής, ειδικά όταν πρόκειται για φυλλώδη πράσινα λαχανικά, πραγματικά μερικά από τα πιο υγιεινά τρόφιμα στον πλανήτη. Αφήστε το μωρό σας να εξοικειωθεί με τη γήινη γεύση του σπανακιού, του καλαμποκιού και του φλοιού, και στο μέλλον θα προχωρήσετε πολύ προς την οικοδόμηση ενός πιο τολμηρού τρώγων.

Βοδινό κρέας

Εάν η οικογένειά σας τρώει κρέας, μην αποφεύγετε το κρέας. Γεμάτο πρωτεΐνες και ψευδάργυρο, είναι ένα ιδανικό εισαγωγικό φαγητό. Σερβίρετέ το καθαρισμένο μόνο του ή μαζί με πατάτα, γλυκοπατάτα ή πράσινο πουρέ λαχανικών.

Δημητριακά

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να περιορίσετε τα άμυλα του μωρού σας σε παλιομοδίτικα δημητριακά ρυζιού. Δοκιμάστε τα δημητριακά που παρασκευάζονται από βρώμη, κινόα, καστανό ρύζι ή άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως. Αυτές οι επιλογές γενικά έχουν περισσότερες ίνες και συχνά περισσότερες γεύσεις.

Κολοκύθα

Ο πουρές κολοκύθας είναι ένα κλασικό παιδικό φαγητό και πολύ ωφέλιμο. Η γεύση είναι γλυκιά, επομένως είναι συνήθως άμεσα καλοδεχούμενο από τα μωρά και είναι γεμάτο βιταμίνη Α.

Αυγά

Τα αυγά είναι μία από αυτές τις παιδικές τροφές που συνιστούσαν στους να περιμένουν πριν να εισαχθούν, αλλά όχι πλέον. Με έξι γραμμάρια πρωτεΐνης ανά αυγό, συν τα υγιή λίπη και τη χολίνη για την υγεία των ματιών, αποτελούν σχεδόν τέλεια τροφή. Και είναι επίσης πολύ εύκολο να προετοιμαστούν. Απλώς συνδυάστε ένα ανακατωμένο αυγό με έναν πουρέ λαχανικών, κόψτε μια ομελέτα ως τροφή για τα δάχτυλα ή ψιλοκόψτε ένα αυγό καλά βρασμένο για εύκολο φαγητό.

Όσπρια

Όταν σκεφτόμαστε καλές πηγές σιδήρου, το μυαλό μας συχνά πηγαίνει στο κρέας, αλλά γνωρίζατε ότι οι φακές είναι εξίσου καλή πηγή σιδήρου; Σε αντίθεση με τα ξερά φασόλια, δεν απαιτούν εμποτισμό και συνδυάζονται καλά με μια ποικιλία γευστικών συστατικών, όπως μυρωδικά και καρυκεύματα. Δίνονται και ως πουρές.

 

Συνεχίστε να επεκτείνετε τους ορίζοντες τροφίμων του μωρού σας με τα εξής:

  • Ροδάκινα
  • Κολοκύθι
  • Αρνάκι
  • Λάχανο
  • Φράουλες
  • Βρώμη
  • Καλαμπόκι
  • Βασιλικό και άλλα βότανα
  • Παντζάρι
  • Τυρί

Καταχώρησε Σχόλιο