TOP

Εάν βρίσκεστε συχνά στη θέση του να νιώθετε δυσαρεστημένοι, εξαντλημένοι ή απίστευτα κουρασμένοι εάν στο μυαλό σας επανέρχονται συχνά αρνητικές σκέψεις για το παιδί σας ή εάν φωνάζετε στο παιδί σας σε τακτική βάση, μπορεί να υποφέρετε από υπερκόπωση που έχει προκληθεί επειδή αμελείτε τις προσωπικές σας ανάγκες και τη φροντίδα του εαυτού σας.

Σημαίνει ότι ξεχνάτε να δώσετε στον εαυτό σας την αγάπη που χρειάζεστε. Δεν είναι καλό για τους γονείς να αισθάνονται στερημένοι. Και δεν είναι καλό για τα παιδιά, καθώς καταλήγουν με έναν αγανακτισμένο, αρνητικό κι ανυπόμονο γονέα.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πείτε στο παιδί σας ότι πρέπει να ξεχάσει ότι ικανοποιήσετε τις ανάγκες του, κι ότι είναι καιρός να έρθουν οι ανάγκες σας πρώτα; Όχι φυσικά. Η ανατροφή των παιδιών αφορά τη φροντίδα τους, γεγονός που σημαίνει ότι παρατηρείτε τι χρειάζονται και προσπαθείτε να βεβαιωθείτε ότι το έχουν.

Μπορείτε όμως να αρχίσετε να παρατηρείτε τι είναι επίσης αυτό που εσείς χρειάζεστε και προσπαθείτε να το δώσετε στον εαυτό μας.

Αυτό μπορεί να φαίνεται αδύνατο κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, όταν απλά δεν μπορείτε να καλύψετε τις ανάγκες όλων. Αλλά όταν οι ανάγκες σας βγαίνουν από τη λίστα, η λύση δεν είναι βιώσιμη. Ακόμα και σε μια πανδημία, είστε το κέντρο της οικογένειας. Εάν δεν σας φροντίζετε, δεν μπορείτε να είστε ο γονέας που χρειάζεται το παιδί σας.

Η λύση είναι να βάλετε τον εαυτό σας πίσω στη λίστα και τον φροντίζετε όσο μπορείτε κάθε στιγμή της ημέρας, όπως κάνετε και με το παιδί σας. Για να τιμήσουμε τόσο τις ανάγκες σας όσο και τις δικές τους. Δείτε πώς.

  1. Κάνε τη συνήθεια να «συντονίζετε» τον εαυτό σας όσο πιο συχνά γίνεται όλη την ημέρα. Απλώς πάρτε μια βαθιά αναπνοή και αφήστε τον αέρα να πλημμυρίσει το σώμα σας με ευεξία. Αναπνεύστε με ηρεμία, και αποβάλλετε το άγχος. Η έρευνα δείχνει ότι το να βάζεις το χέρι σου στο στήθος σου και να φαντάζεσαι ότι αναπνέεις στην καρδιά σου έχει μια ηρεμιστική επίδραση σε ολόκληρο το νευρικό σύστημα. Παρατηρώντας την αναπνοή σας, σας βοηθά να είστε πιο παρόντες με τον εαυτό σας, μια ουσιαστική μορφή «προσοχής» που όλοι χρειαζόμαστε. Κάθε φορά που ασχολείστε με αυτήν τη συνειδητή προσοχή, αφοπλίζετε τα υποσυνείδητα μοτίβα άγχους που αυτοματοποιούν τους περισσότερους από εμάς τις περισσότερες φορές.
  2. Κάθε φορά που παρατηρείτε ότι απογοητεύεστε ή ενοχλείστε, σταματήστε. Αναρωτηθείτε «Τι χρειάζομαι τώρα για να παραμείνω σε ισορροπία;» Στη συνέχεια, δώστε τον στον εαυτό σας – είτε το παιδί σας είναι εκεί είτε όχι. (Πέντε λεπτά για να καθίσετε στα σκαλιά και να ακούσετε τα πουλιά; Ένα ποτήρι νερό; Πέντε λεπτά χορού;) Εάν δεν μπορείτε να το κάνετε τώρα, κλείστε μια ώρα με τον εαυτό σας για αργότερα. (Ένα μπάνιο αφού πάνε τα παιδιά στο κρεβάτι. Ανταλλαγή μασάζ με τον σύντροφό σας. Περισσότερο ύπνο.)
  3. Να είστε συνειδητά γονείς. Γνωρίζατε ότι είναι δική σας δουλειά να είστε ο δικός σας γονέας; Εάν είστε αρκετά μεγάλοι για να αποκτήσετε ένα παιδί μόνοι σας, οι γονείς σας δεν θα σας βοηθήσουν. Είστε δική σας ευθύνη τώρα. Μιλήστε στον εαυτό σας σαν κάποιον που αγαπάτε. Φροντίστε τον εαυτό σας στις δύσκολες στιγμές. Αναγνωρίστε όλες τις προσπάθειές σας προς τη σωστή κατεύθυνση. Όχι, δεν είστε τέλειος. Δεν χρειάζεται να είστε. Αξίζετε όλη την τρυφερότητα που θα δίνατε σε ένα νεογέννητο μωρό. Το να δώσετε αυτή την αγάπη στον εαυτό σας θα ανοίξει την καρδιά σας. Δεν υπάρχει τίποτα πιο θεραπευτικό από το να πλημμυρίσετε τον εαυτό σου με αγάπη και συμπόνια.
  4. Να είστε περισσότερο παρόντες και να μην αναβάλλετε τη χαρά. Απολαύστε την ομορφιά και την ευτυχία κάθε στιγμής που μπορείτε. Σταματήστε να βιάζεστε και αρχίστε να απολαμβάνετε το γέλιο του παιδιού σας, τη γλυκιά μυρωδιά των μαλλιών του, τη χαρά του όταν καταφέρνει κάτι καινούργιο.

Όταν αρχίσετε να ανταμείβετε ψυχικά τον εαυτό σας αναγνωρίζοντας τη σπουδαία δουλειά που κάνετε, θα είστε λιγότερο αυστηροί με τον εαυτό σας, πιο συμπονετικοί και περισσότερο γενναιόδωροι. Θα νιώθετε πιο ισορροπημένοι, πιο ξεκούραστοι, πιο υγιείς, πιο ήρεμοι και πιο πλήρεις. Κι αυτό θα το εισπράξουν και τα παιδιά σας, με αποτέλεσμα ολιστικά να είστε πιο ευτυχισμένοι ως οικογένεια!

Καταχώρησε Σχόλιο