TOP

Αυτός είναι ο μεγαλύτερος δείκτης της ευτυχίας ενός παιδιού, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα

Ο επαρκής ύπνος προσφέρει στα παιδιά διπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν ότι αισθάνονται χαρούμενα

Οι περισσότεροι γονείς γνωρίζουν ότι το να κοιμούνται καλά και αρκετά είναι σημαντικό για την ευημερία των παιδιών. Οι ενήλικες, και ειδικότερα οι γονείς, εκτιμούν γενικά τον ύπνο και γνωρίζουν πολύ καλά τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει τη συναισθηματική μας ευεξία όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά. Αλλά πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος για την ευτυχία του παιδιού σας;

Στην Έρευνα Ευτυχίας BTN 2017 που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης και το τηλεοπτικό πρόγραμμα Behind the News συμμετείχαν 47.000 παιδιά από την Αυστραλία. Διαπιστώθηκε ότι ο ύπνος ήταν ο μεγαλύτερος δείκτης ευτυχίας – ο επαρκής ύπνος έκανε τα παιδιά διπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν ότι αισθάνονται χαρούμενα πολλές φορές.

«Αυτά τα αποτελέσματα παρέχουν πειστικές αποδείξεις ότι ο ύπνος είναι ένας βασικός δείκτης της ευημερίας του παιδιού», δήλωσε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Lisa Gibbs, η πρόεδρος του The University of Melbourne Children’s Lives Initiative, σε συνέντευξή της στο ABC News.

Πριν αρχίσετε να αγχώνεστε για το εάν το παιδί σας κοιμάται την προβλεπόμενη ποσότητα για την ηλικία του, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι τα παιδιά που κοιμούνται καλά τείνουν να αισθάνονται ασφαλή και ήρεμα. Στα αποτελέσματα της έρευνας, τα παιδιά που δεν ένιωθαν ασφαλή είχαν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν άτυπα πρότυπα ύπνου, που σημαίνει ότι κοιμόντουσαν πολύ ή πολύ λίγο για την ηλικιακή τους ομάδα.

Ενώ η έρευνα δείχνει τη σημασία της βελτίωσης των συνηθειών ύπνου του παιδιού για τη συναισθηματική του ευεξία, συνεχίζει επίσης να τονίζει τον ρόλο του να αισθάνεται ασφάλεια και ηρεμία στη γενική ευημερία. Η βοήθεια των παιδιών με άγχος, στρες και τραύματα είναι σημαντική.

Η έρευνα βρήκε επίσης μια σειρά από πράγματα που βοηθούν τα παιδιά να αισθάνονται χαρούμενα, όπως η οικογένεια, οι φίλοι, η μουσική και ο αθλητισμός. Τα μικρότερα παιδιά ήταν πολύ πιο πιθανό να αναφέρουν ότι η οικογένεια, το διάβασμα και τα έργα τέχνης ήταν πηγές ευτυχίας. Το μαγείρεμα και η παραμονή στη φύση συνδέονταν επίσης με το να νιώθουν χαρούμενα για τα κορίτσια. Τα αγόρια ήταν πολύ πιο πιθανό να αναφέρουν αθλήματα και τα παιχνίδια στον υπολογιστή τα βοήθησαν να αισθάνονται χαρούμενα. Τα κατοικίδια προσδιορίστηκαν επίσης από πολλά παιδιά σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και το φύλο ως πηγή ευτυχίας.

Λοιπόν, τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε τον ύπνο του παιδιού σας;

Παρέχετε μια ασφαλή και σταθερή σχέση στο παιδί σας

Τα παιδιά που νιώθουν ασφάλεια, σταθερότητα και ηρεμία έχουν γενικά έναν καλό συναισθηματικό δεσμό με τους γονείς τους. Βρείτε τρόπους κάθε μέρα για να συνδεθείτε με το παιδί σας. Αφιερώστε χρόνο κάνοντας πράγματα μαζί τους και παρατηρώντας τα πραγματικά. Επιδιορθώστε τις ρήξεις που συμβαίνουν ανάμεσα σε εσάς και το παιδί σας όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Πολλά παιδιά ανησυχούν τη νύχτα ότι ο γονιός τους το κατηγορεί για όλα ή ότι δεν τα αγαπάει πια.

Φτιάξτε μια τακτική ρουτίνα πριν τον ύπνο που να υποστηρίζει καλές συνήθειες ύπνου

Ορίστε ώρες ύπνου που να είναι συνεπείς με την ποσότητα ύπνου που χρειάζεται το παιδί σας. Η ανάπτυξη ρουτίνας που προετοιμάζουν τα παιδιά για την ώρα του ύπνου βοηθά επίσης. Για παράδειγμα, τα παιδιά μπορεί να ξέρουν ότι κάθε βράδυ μετά το δείπνο βουρτσίζουν τα δόντια τους, παίζουν ένα παιχνίδι και μετά διαβάζουν μια ιστορία με τον γονιό τους πριν ξαπλώσουν στο κρεβάτι. Αυτές οι ρουτίνες παρέχουν μια αίσθηση προβλεψιμότητας που ενθαρρύνει την αίσθηση ασφάλειας και μειώνει το άγχος των παιδιών σχετικά με την ώρα του ύπνου.

Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας έχει αρκετή σωματική δραστηριότητα

Η κίνηση του σώματός τους είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την ενθάρρυνση του ύπνου. Βοηθά στη χρήση της φυσικής ενέργειας, αλλά συνδέεται επίσης θετικά με τη χημεία του εγκεφάλου που χρειάζονται οι άνθρωποι για να διαχειριστούν το στρες και το άγχος και να κοιμηθούν καλά. Τα περισσότερα σχολεία έχουν κάποιο καθημερινό πρόγραμμα άσκησης, αλλά τα παιδιά μπορεί να χρειαστούν περισσότερα από αυτά που παρέχονται στο σχολείο.

Μειώστε την έκθεση στην τεχνολογία δύο ώρες πριν τον ύπνο

Σε αυτόν τον ολοένα αυξανόμενο τεχνολογικό κόσμο δεν είναι ασυνήθιστο τα παιδιά να περνούν σημαντικό χρόνο κοιτάζοντας οθόνες. Η φορητότητα αυτών των συσκευών σημαίνει ότι συχνά βρίσκουν τον δρόμο τους στα υπνοδωμάτια. Οι οθόνες εκπέμπουν μπλε φως που μπορεί να εμποδίσει την παραγωγή μελατονίνης. Η παραγωγή μελατονίνης είναι απαραίτητη για να αποκοιμηθείτε την κατάλληλη στιγμή. Αποτρέποντας την πρόσβαση σε αυτές τις συσκευές δύο ώρες πριν τον ύπνο το παιδί σας είναι πιο πιθανό να κοιμηθεί τη σωστή ώρα.

Αφαιρέστε ηλεκτρονικές συσκευές, όπως iPad, από το δωμάτιο του παιδιού σας τη νύχτα

Πολλές ηλεκτρονικές συσκευές εκπέμπουν θορύβους και έχουν ειδοποιήσεις που μπορούν να συμβούν ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της νύχτας και μπορούν να ξυπνήσουν το παιδί σας. Οι ηλεκτρονικές συσκευές είναι πολύ δελεαστικές για τα παιδιά και πολλά άυπνα παιδιά έχουν βρεθεί σε μια συσκευή τη νύχτα. Όταν το παιδί σας εκτίθεται στο μπλε φως από αυτές τις συσκευές, σηματοδοτεί την ημέρα του στον εγκέφαλο του παιδιού σας και δεν ευνοεί την επιστροφή του για ύπνο.

Βεβαιωθείτε ότι το άγχος και τα τραύματα του παρελθόντος αντιμετωπίζονται

Εάν το παιδί σας δεν κοιμάται λόγω άγχους ή τραύματος του παρελθόντος, αναζητήστε θεραπεία. Επικοινωνήστε με το γιατρό σας ή την κοινοτική υπηρεσία για να μάθετε τι χρειάζεται το παιδί σας. Η επαγγελματική και εξειδικευμένη βοήθεια ψυχικής υγείας είναι η καλύτερη.

Η ανατροφή ενός ευτυχισμένου παιδιού εξαρτάται από έναν συνδυασμό παραγόντων. Ο καλός ύπνος

Καταχώρησε Σχόλιο