TOP

Υγιές γεύμα για υγιή παιδιά

Όσα πρέπει να ξέρετε για το πιάτο της σωστής διατροφής του παιδιού σας

Οι περισσότεροι γονείς από τη στιγμή της γέννησης και καθ’ όλη τη διάρκεια της ανατροφής έχουν προτεραιότητα να προσφέρουν μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή στα παιδιά τους. Επομένως είναι πολύ σημαντικό από πολύ νωρίς να μάθουν στα παιδιά τους πώς να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες που θα τους συντροφεύουν μέχρι την ενήλικη ζωή τους.

Γίνομαι το παράδειγμα προς μίμηση– Είναι σημαντικό ως γονείς να δίνετε το σωστό παράδειγμα ως προς έναν υγιεινό τρόπο ζωής που περιλαμβάνει άσκηση, κίνηση, και επιλογές τροφών ανάλογα με τα οφέλη που προσφέρουν για τον οργανισμό σας. Μέσα από διασκεδαστικούς τρόπους, από μικρή ηλικία φροντίστε να κάνετε βόλτες και περιπάτους στη φύση, να ασχολείστε με σπορ, να οργανώνετε οικογενειακές ποδηλατάδες, να ανακαλύπτετε βουνά, να μαγειρεύετε μαζί υγιεινά, να ψωνίζετε μαζί όσα λαχανικά σας κάνουν καλό και να τα προσθέτετε στο πιάτο σας, δοκιμάζοντας συνεχώς νέες γεύσεις.

Αναζητώ συμβουλές και βοήθεια – Πολλές φορές είναι αρκετά δύσκολο και χρονοβόρο να βρούμε τις σωστές πληροφορίες για το θέμα της διατροφής των παιδιών, καθώς υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απόψεις επί του θέματος. Σίγουρα όλο αυτό μπορεί να δημιουργεί άγχος, με αποτέλεσμα να καταφεύγετε στις πιο εύκολες και όχι τόσο υγιεινές λύσεις. Αν όμως υπάρχει μια σωστή καθοδήγηση και κατανόηση της φιλοσοφίας της υγιεινής διατροφής, τότε όλα θα μοιάζουν παιχνιδάκι.

Ένα σημαντικό εργαλείο που θα σα βοηθήσει με απλά βήματα εσάς αλλά και το παιδί σας να γνωρίζετε και να δημιουργήσετε το πιάτο της σωστής διατροφής, είναι το εκπαιδευτικό sous plat του προγράμματος Nestle Παιδιά όλο υγεία, με την επιστημονική επιμέλεια της ομάδας διατροφολόγων MedNutrition.

Το διατροφικό πιάτο αυτό παρουσιάζει με όμορφο τρόπο το τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα πλήρες γεύμα και με ποιον τρόπο θα πρέπει να κατανέμονται τα θρεπτικά συστατικά ώστε να πετύχετε τον υγιεινό διατροφικό σας στόχο.

Η μερίδα παίζει σημαντικό ρόλο στη διατροφή όπως και το με τι επιλέγετε κάθε φορά να γεμίσετε το πιάτο. Μαθαίνετε λοιπόν στα παιδιά να αναγνωρίζουν από μικρή ηλικία τα φαγητά ανά κατηγορία: πρωτεΐνες, λίπη, λαχανικά και άμυλο καθώς και, με τη βοήθεια του πιάτου στο sous plat, την ποσότητα που πρέπει να γεμίσουν κάθε φορά το πιάτο τους.

Το αίσθημα του κορεσμού είναι επίσης σημαντικό να το κατανοήσουν, το πόσο δηλαδή χορταίνουν από το γεύμα τους. Έτσι, στο αριστερό μέρος της εικόνας, υπάρχει ο δείκτης κορεσμού που σας βοηθάει να αξιολογήσετε αν τα παιδιά τρώνε περισσότερο ή λιγότερο από όσο έχουν ανάγκη.

Ο δείκτης κορεσμού μαθαίνει στο παιδί να «ακούει» και να σέβεται το σώμα του και τις ανάγκες του προτείνοντας ένα σημείο (5 ή 6) στο οποίο είναι σημαντικό να σταματά να τρώει, προκειμένου να μην καταναλώνει παραπάνω τροφή από αυτή που τελικά χρειάζεται.

Βάζω τα παιδιά στη διαδικασία – Το να συμπεριλάβω τα παιδιά στη διαδικασία της προετοιμασίας του γεύματος, στο στρώσιμο του τραπεζιού και στην επιλογή του μενού της εβδομάδας τα βοηθά να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, βελτιώνει την ποιότητα της διατροφής τους και αυξάνει την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Παράλληλα, όπως αναγράφεται και στο sous plat :«Έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που τρώνε μαζί με την οικογένειά τους στο τραπέζι τείνουν να έχουν καλύτερες διατροφικές συνήθειες».

Το να θέσετε τις σωστές βάσεις στην υγιεινή διατροφή μαζί σαν οικογένεια από νωρίς είναι το καλύτερο δώρο με το οποίο μπορείτε να εξοπλίσετε τα παιδιά σας για να έχουν μια όμορφη ζωή όλο υγεία.

 

Sponsored by Nestlé

Καταχώρησε Σχόλιο