TOP

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι γονείς είναι η απώλεια του βραδινού ύπνου. Τα νεογέννητα συνήθως κοιμούνται 16 ή περισσότερες ώρες κάθε μέρα, ωστόσο αυτές είναι μοιρασμένες σε 2ωρα ή 3ωρα κάθε φορά.

Αν βοηθήσετε το μωρό σας να μάθει να κοιμάται για μεγαλύτερα διαστήματα, θα κερδίσετε κι εσείς λίγο περισσότερο χρόνο ξεκούρασης που σίγουρα έχετε ανάγκη, ειδικά τους πρώτους μήνες της ζωής του.

Αν, λοιπόν, έχετε κουραστεί να ξενυχτάτε γιατί το μωράκι σας κοιμάται με διαλείμματα δοκιμάστε τις ακόλουθες στρατηγικές:

1.Μία ήρεμη ρουτίνα πριν τον ύπνο
Όσο πλησιάζει η ώρα του ύπνου, προσπαθήστε να ηρεμήσετε τα πνεύματα μέσα στο σπίτι. Χαμηλώστε τα φώτα και βοηθήστε το μωρό να χαλαρώσει, για παράδειγμα κουνώντας το απαλά ή δίνοντάς του την πιπίλα του. Ωστόσο, αποφύγετε να βάλετε το μωρό στην κούνια του με το μπιμπερό, αφού μπορεί να κάνει κακό στα δόντια του ή να προκαλέσει ωτίτιδες.

2.Πολύ προσοχή
Αγγίξτε, κρατήστε, χαϊδέψτε το μωρό σας, παίξτε μαζί του. Θα αισθανθεί ήρεμο και ασφαλές, κάτι που θα το βοηθήσει να κοιμηθεί πιο εύκολα. Κάποιες μαμάδες ανησυχούν ότι αν ασχοληθούν πολύ με το μωρό πριν τον ύπνο θα το κακομάθουν, οι παιδίατροι όμως ισχυρίζονται ότι κάτι τέτοιο είναι μύθος. Ένα βρέφος που αισθάνεται ασφάλεια και ότι οι ανάγκες του ικανοποιούνται είναι πιο πιθανό να είναι ήρεμο και να μπορεί να ρυθμίσει καλύτερα τη διάθεσή του και τον κύκλο του ύπνου του.

3.Σημάδια κούρασης
Είναι πιο εύκολο να βάλετε το μωρό για ύπνο όταν αρχίσει να δείχνει τα πρώτα σημάδια κόπωσης, αντί για πιο μετά που θα είναι εξαντλημένο και αναστατωμένο. Ετοιμαστείτε να το βάλετε στην κούνια του μόλις δείτε να τρίβει τα μάτια του ή να χασμουριέται.

4.Είναι φυσιολογικό να ξυπνάει τη νύχτα
Όταν οι παιδίατροι αναφέρονται σε μωρά που «κοιμούνται όλο το βράδυ» εννοούν τα μωρά που κοιμούνται για αρκετή ώρα, ξυπνούν αλλά είναι σε θέση να νανουριστούν μόνα τους και να ξανακοιμηθούν. Κάποιες φορές το ξύπνημα είναι ο τρόπος της φύσης να βοηθήσει το μωρό σας να αλλάξει στάση για να αναπνέει καλύτερα ή να είναι πιο άνετα. Αν ακούσετε το μωρό να ξυπνάει ή να κάνει μικρούς θορύβους, προσπαθήστε να περιμένετε μερικά λεπτά για να δείτε αν θα ξανακοιμηθεί χωρίς τη δική σας παρέμβαση.

5.Όσο το δυνατόν λιγότερη φασαρία
Αν χρειαστεί να ταΐσετε ή να αλλάξετε το μωρό στη διάρκεια της νύχτας, προσπαθήστε να το κάνετε με όσο το δυνατόν λιγότερο φως και φασαρία για να ξέρει ότι είναι ώρα ύπνου και όχι ώρα για παιχνίδι. Ακόμα κι αν κλαίει κατά τη διάρκεια της νύχτας, πάρτε το μωρό σας αγκαλιά για λίγο αλλά μην το παρακάνετε. Ηρεμήστε το και βάλτε το ξανά πίσω στην κούνια. Μπορεί να  συνεχίσει να κλαίει για λίγο αλλά σύντομα θα σταματήσει και θα κοιμηθεί.

6.«Απογαλακτισμός» από την πιπίλα
Αν ξυπνάει συνέχεια γιατί χάνει την πιπίλα του, μπορείτε είτε να απαλλαγείτε τελείως από την πιπίλα είτε να αφήσετε το μωρό να κλαίει. Αυτό μέχρι τον 8ο μήνα, αφού τότε τα μωρά κατά κανόνα έχουν αποκτήσει την ικανότητα να παίρνουν μόνα τους στο στόμα την «χαμένη» τους πιπίλα.

7.«Λευκός θόρυβος»
Αν ξυπνάει από τους συνηθισμένους ήχους του σπιτιού, τον ήχο του τηλεφώνου, τα μεγαλύτερα παιδιά, την κίνηση από το δρόμο, μπορείτε να δοκιμάσετε μία συσκευή που παράγει «λευκό» θόρυβο, όπως τον απορροφητήρα, ή ένα πιστολάκι για να καλύψετε τους άλλους ήχους. Υπάρχουν, επίσης, CD με διάφορα είδη «λευκού» θορύβου ή ακόμα και σχετικές εφαρμογές για κινητά.

8.Δώστε του χρόνο
Τα περισσότερα βρέφη μπορούν να κοιμηθούν για 5 ώρες κάθε φορά μέχρι να γίνουν 3 μηνών, αλλά η καλύτερη ρύθμιση του κύκλου του ύπνου έρχεται σε ηλικία 6 μηνών. Ακόμα και με αυτά τα δεδομένα, να θυμάστε ότι το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό. Αν το μωρό σας είναι μεγαλύτερο από 6 μηνών και δεν έχει ρυθμίσει ακόμα τον ύπνο του, είναι καλό να συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας.

 

Καταχώρησε Σχόλιο