TOP

Τα παιδιά θέλουν να είναι ορατά, θέλουν να ξέρουν ότι έχουν την προσοχή και την αγάπη αλλά και τη στήριξη των γονιών τους. Υπάρχουν μερικές φράσεις που εκφράζουν σε μεγάλο βαθμό αυτές τους τις ανάγκες. Όσες περισσότερες από αυτές εντάξετε στην καθημερινότητά σας τόσο πιο γερές βάσεις θα έχει η μεταξύ σας επικοινωνία και η επαφή σας θα στηρίζεται εξαρχής στην ειλικρίνεια και την κατανόηση – θεμελιώδη δηλαδή στοιχεία για μια σχέση εμπιστοσύνης εφ’ όρου ζωής.

Σε βλέπω/ έχεις την προσοχή μου / σε ακούω: Όταν τα παιδιά θέλουν να δείτε κάτι ή να σας πουν κάτι, πρέπει όχι μόνο να το κάνετε αλλά να τους δείξετε ότι είναι εξίσου σημαντικό και για εσάς. Έχουν ανάγκη να νιώσουν ότι αυτό που μετράει για εκείνα έχει την ίδια αξία και για εσάς – είτε είναι μια καινούργια ζωγραφιά τους, είτε θέλουν στην παιδική χαρά να σας δείξουν ένα νέο τους κατόρθωμα ή απλώς να σας πουν πώς ήταν η μέρα τους στο σχολείο.

Ειδικά η οπτική επαφή αλλά κι η έλλειψη προσοχής στις μέρες μας δοκιμάζονται, λόγω της διάσπασης που προσφέρουν τα κινητά, αφιερώστε χρόνο στα παιδιά χωρίς περισπασμούς.

Πώς ήταν η μέρα σου / πώς πέρασες στο σχολείο / τι σου άρεσε σήμερα περισσότερο: Ρωτήστε για τους φίλους τους, για το ποιες είναι οι αγαπημένες τους ασχολίες, αν τους δυσαρέστησε κάτι, τι τους έκανε να γελάσουν… Στην ηλικία τους όλα αλλάζουν πολύ εύκολα και ο μόνος τρόπος να παρακολουθείτε τι συμβαίνει στη ζωή τους είναι να συζητάτε μαζί τους για όσο περισσότερο μπορείτε. Όταν έχουν συνηθίσει από όταν είναι μικρά να σας μιλάνε για τα πάντα, είναι αρκετά πιθανό να συνεχίσουν να το κάνουν αυτό κι όταν θα μπούνε στην εφηβεία.

Σε παρακαλώ / θα μπορούσες να / θα είχες την καλοσύνη να / σε ευχαριστώ: Όταν η γλώσσα που χρησιμοποιούμε για να τους απευθύνουμε τον λόγο όπως και ο τόνος της φωνής μας είναι ευγενικός και ήρεμος τότε σε μεγάλο βαθμό και εκείνα θα προσπαθούν αντίστοιχα να μιλάνε ευγενικά και ήρεμα και κυρίως τους δείχνουμε ότι όλοι πρέπει να μιλάμε με αυτόν τον τρόπο μεταξύ μας – κι ότι η οικειότητα δεν είναι δικαιολογία για να είμαστε αγενείς ή απότομοι.

Καταλαβαίνω πώς νιώθεις / σε νιώθω / ξέρω πώς αισθάνεσαι: Όταν είναι ταραγμένα, όταν έχουν θυμώσει, όταν νιώθουν περίεργα – όταν τα ίδια δεν είναι ακόμα σε θέση να χρησιμοποιήσουν τις κατάλληλες φράσεις για να δείξουν πώς αισθάνονται, είναι ανακουφιστικό να ξέρουν ότι εσείς τα καταλαβαίνετε.

Είμαι περήφανη/ος για σένα / όλοι κάνουμε λάθη / δεν χρειάζεται να βγεις πρώτος/η: Η διαχείριση της ήττας/νίκης, η σχέση τους με τα λάθη και το κατά πόσο θα βάζουν τα δυνατά τους για να προσπαθούν περισσότερο επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις αντιδράσεις των γονιών και το πόσο ανταγωνιστικοί είναι οι ίδιοι.

Σε πιστεύω / ξέρω ότι λες την αλήθεια / έχεις δίκιο: Όταν τα παιδιά ξέρουν ότι οι γονείς τους τους έχουν εμπιστοσύνη και δεν τα αμφισβητούν είναι πολύ πιο πιθανό να μη λένε ψέματα αλλά να είναι ειλικρινή.

Ήταν έξυπνο/ωραίο/ευγενικό/πρωτότυπο αυτό που έκανες: Η αναγνώριση και η στήριξη σε αυτά που κάνουν και είναι, τονώνει σημαντικά την αυτοπεποίθηση και την αυτοεικόνα τους.

Να είσαι ο εαυτός σου / σε αγαπάω όπως είσαι: Όταν η αγάπη των γονιών είναι άδολη κι απαλλαγμένη από προσδοκίες και όρους, τα παιδιά πιστεύουν περισσότερο στον εαυτό τους, νιώθουν ικανά να παίρνουν αποφάσεις και ζητάνε τη συμβουλή των γονιών τους.

Περνώντας χρόνο με τα παιδιά σας, παίζοντας και συζητώντας δένεστε και γνωρίζεστε ουσιαστικά και με τον τρόπο αυτό ο ρόλος των γονιών και η ευθύνη της ανατροφής των παιδιών γίνεται κάπως πιο εύκολη.

Καταχώρησε Σχόλιο