TOP

Κλειστά σχολεία, παιχνίδι και δημιουργική απασχόληση στο σπίτι

Τουλάχιστον ξέρουμε με σιγουριά ότι το παιχνίδι κάνει καλό στην υγεία των παιδιών

Το παιχνίδι είναι ένα τόσο σημαντικό κομμάτι της παιδικής ηλικίας, αλλά οι ευκαιρίες για παιχνίδι στη σημερινή ζωή συρρικνώνονται και η σύγχρονη παιδιατρική υποδεικνύει ότι οι γονείς πρέπει να εξασφαλίζουν στα παιδιά χρόνο για παιχνίδι αλλά και να παίζουν έστω και λίγο αλλά κάθε μέρα μαζί με τα παιδιά τους.

Το παιχνίδι είναι πραγματικά απαραίτητο για τα παιδιά – δεν είναι μόνο μια σκέψη ή ένα αξεσουάρ. Ο δεσμός που φτιάχνουμε όταν παίζουμε με τα παιδιά μας, βοηθά τα παιδιά να μάθουν σημαντικές δεξιότητες, οδηγεί σε εναλλαγές στους συνδετικούς νευρώνες, ενθαρρύνει την κοινωνική τους συμπεριφορά και τα προστατεύει από το τοξικό στρες.

Η συνεργασία, η διαπραγμάτευση, η επίλυση συγκρούσεων, η αυτοπροβολή, η λήψη αποφάσεων, η αίσθηση της ευθύνης, η δημιουργικότητα, η ηγεσία και η αυξημένη σωματική δραστηριότητα αποτελούν μερικές μόνο από τις δεξιότητες και τα οφέλη που αποκτούν τα παιδιά μέσω του παιχνιδιού.

Το παιχνίδι είναι πραγματικά μια εγκεφαλική δραστηριότητα κι έχει αποδειχθεί ότι όχι μόνο μειώνει το άγχος αλλά βοηθά τα παιδιά να αρχίζουν να το διαχειρίζονται. Το παιχνίδι είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος διαχείρισης άγχους. Οι παιδίατροι συνηγορούν υπέρ της μεγαλύτερης διάρκειας παιχνιδιού στα σχολεία, αλλά θέλουν επίσης οι γονείς να συμπεριλάβουν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, και αυτό θα πρέπει να αρχίσει πριν ξεκινήσουν τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο.

Το παιχνίδι φαντασίας, τα παιχνίδια ρόλων, οι κατασκευές αλλά και οι δραστηριότητες στην παιδική χαρά, το κρυφτό, το κυνηγητό, πέρα από τις νοητικές διαδικασίες εξελίσσουν και τις κινητικές δεξιότητες, που προωθούν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων εκτελεστικής λειτουργίας.

Βλέπουμε το παιχνίδι ως μια ευκαιρία να ξαναζήσουμε την παιδική μας ηλικία αλλά και ως συνδετικό κρίκο με τα παιδιά, δεν είναι χρόνος χαμένος ή που πρέπει να νιώθουμε ότι κλέβουμε από άλλες υποχρεώσεις μας. Μπορεί να είναι διασκεδαστικός χρόνος αλλά είναι εξαιρετικής σημασίας γιατί μας βοηθάει να παρατηρήσουμε τις αντιδράσεις των παιδιών, λεκτικές και μη, και να τα μάθουμε, να τα κατανοήσουμε και να δημιουργήσουμε έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας.

Δίνουμε έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα των παιχνιδιών. Όσο πιο λίγα κι όσο πιο λιτά έχει στη διάθεσή του ένα παιδί τόσο πιο δημιουργικό και επινοητικό γίνεται. Ενθαρρύνουμε τα παιχνίδια που προάγουν τη φαντασία, τις δημιουργικές δεξιότητες, την επικοινωνία και τη συνεργασία.

Αξιοποιήστε αυτόν τον -υποχρεωτικό- χρόνο στο σπίτι ώστε το παιδί να:

  • Ξεκουραστεί
  • Να παίξει – το παιχνίδι επίσης προάγει, εξασκεί και βελτιώνει πολλές από τις δεξιότητες του παιδιού – και δεν νοείται παιδί χωρίς χρόνο για παιχνίδι μες στην καθημερινότητά του
  • Να συζητήσει μαζί σας
  • Να είναι κοντά σας και να περνάει χρόνο μαζί σας
  • Να διαβάσει εξωσχολικά βιβλία
  • Να κάνει επανάληψη στα μαθήματά του
  • Να ψυχαγωγηθεί
  • Να ονειρευτεί

  • Να κάνει σχέδια
  • Να μιλήσει ή να δει φίλους
  • Να ασχοληθεί με τα αδέρφια ή με κατοικίδια ζώα του
  • Να κάνει χειροτεχνίες ή ζωγραφική (για τη δική του ευχαρίστηση)
  • Να ακούσει μουσική ή να παίξει μουσική (επίσης μόνο για την ευχαρίστησή του)
  • Να πάει βόλτα ή για περπάτημα μαζί σας
  • Να πάει σε ένα πάρκο ή στις κούνιες
  • Να σας βοηθήσει στο σπίτι
  • Να μην κάνει απολύτως τίποτα
  • Να φτιάξει το δωμάτιό του
  • Να νιώσει την τρυφερότητα και την αγάπη σας αλλά και για να σας δείξει κι εκείνο τα δικά του συναισθήματα.

Καταχώρησε Σχόλιο