TOP

Όταν τα παιδιά έρχονται στον κόσμο, το ανοσοποιητικό τους σύστημα είναι ανεκπαίδευτο στην πληθώρα των μικροβίων και των ιών με τους οποίους δυνητικά ερχόμαστε σε επαφή κάθε μέρα. Για αυτό και οι παιδίατροι θεωρούν φυσιολογικό το να αρρωσταίνουν τα παιδιά 6 με 8 φορές το χρόνο με ωτίτιδες, κρυολογήματα ή ιώσεις.

Υπάρχουν όμως συνήθειες και πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί σας να αρρωσταίνει λιγότερο και να δώσουν την απαραίτητη ώθηση στον οργανισμό του.

Θηλασμός, η καλύτερη ασπίδα
Το μητρικό γάλα περιέχει σούπερ αντισώματα και λευκά αιμοσφαίρια που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού. Εκτός από πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, λίπη, υδατάνθρακες και ιχνοστοιχεία, το μητρικό γάλα προστατεύει από ωτίτιδες, αλλεργίες, διάρροιες, πνευμονίες και λοιμώξεις του ουροποιητικού. Είναι σαν να κάνουν τα μωρά που θηλάζουν κάθε φορά «εμβόλια» που τα προστατεύουν από ασθένειες, ιούς και μικρόβια. Για αυτό θηλάστε το παιδί σας για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μπορείτε.

Ένα φρούτο την ημέρα το μικρόβιο κάνει πέρα
Καλό είναι βέβαια να μην περιοριστείτε σε ένα φρούτο αλλά καταλαβαίνετε ποιο είναι το νόημα. Φροντίστε η διατροφή του παιδιού να περιλαμβάνει αρκετά φρούτα και λαχανικά που περιέχουν συστατικά όπως οι βιταμίνες C και D, πρωτεΐνες και άλλα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν το σώμα να παράγει λευκά αιμοσφαίρια, που είναι η πρώτη γραμμή άμυνας του οργανισμού. Η ιδανική ποσότητα είναι 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα (η μερίδα είναι περίπου 2 κουταλιές σούπας για τα νήπια και 1 κούπα για τα μεγαλύτερα παιδιά).

Ύπνε που παίρνεις τα παιδιά
Όπως και στους ενήλικες, έτσι και στα παιδιά η έλλειψη ύπνου μπορεί να κάνει τον οργανισμό πιο ευάλωτο σε ασθένειες. Για αυτό φροντίστε να μην χάνουν ώρες πολύτιμου και ωφέλιμου ύπνου. Τα νεογέννητα χρειάζονται μέχρι και 18 ώρες την ημέρα, τα νήπια περίπου 12-13 και τα λίγο μεγαλύτερα παιδάκια περίπου 10 ώρες. Σε περίπτωση που το παιδί σας δεν θέλει ή δεν μπορεί να κοιμηθεί στη διάρκεια της ημέρας, μπορείτε να το βάζετε στο κρεβάτι του νωρίτερα, προκειμένου να συμπληρώνει τις απαραίτητες ώρες ύπνου.

Ασκήσεις για όλη την οικογένεια
Θα το πούμε για άλλη μία φορά: οι γονείς είναι το πρώτο και σημαντικότερο πρότυπο συμπεριφοράς για τα παιδιά τους. Αφού λοιπόν η άσκηση έχει βρεθεί ότι ενισχύει την άμυνα του οργανισμού τι καλύτερο από το να μάθετε στα παιδιά σας να γυμνάζονται, δίνοντας πρώτα εσείς το καλό παράδειγμα; Μην περιορίζεστε στην προτροπή να βγουν έξω για να παίξουν, ασκηθείτε μαζί τους. Πηγαίνετε για περπάτημα στο πάρκο, κάντε μαζί βόλτες με ποδήλατο, τρέξτε στην παιδική χαρά και ό,τι άλλο διασκεδαστικό και αθλητικό σκεφτείτε.

Κανόνες υγιεινής
Η καλύτερη άμυνα είναι η πρόληψη και μπορεί το πλύσιμο των χεριών να μην ενισχύει το ανοσοποιητικό του παιδιού, λειτουργεί όμως αποτρεπτικά ενάντια σε μολύνσεις που «κουράζουν» την άμυνα του οργανισμού. Μάθετε στα παιδιά να πλένουν τα χέρια τους συχνά, χρησιμοποιώντας σαπούνι, ιδιαίτερα πριν και μετά από τα γεύματα, μετά από το παιχνίδι και την τουαλέτα, όταν παίζουν με τα κατοικίδια και όταν γυρνούν από τον παιδικό σταθμό/νηπιαγωγείο/σχολείο.

Αντιβιοτικά με μέτρο
Μην καταφεύγετε στα αντιβιοτικά κάθε φορά που είναι το παιδί σας άρρωστο και μην πιέζετε τον παιδίατρό σας να σας τα δίνει. Τα αντιβιοτικά αντιμετωπίζουν μόνο ασθένειες που προκαλούνται από μικρόβια, ενώ οι περισσότερες ασθένειες που ταλαιπωρούν τα μικρά παιδιά οφείλονται σε ιούς. Η υπερβολική χρήση, έως κατάχρηση, των αντιβιοτικών στις μέρες μας έχει οδηγήσει στην εμφάνιση ανθεκτικών στα αντιβιοτικά μικροβίων. Για αυτό να επιμένετε στη λήψη αντιβιοτικών μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητη.

Καταχώρησε Σχόλιο