Now Reading
5 σημάδια που δείχνουν ότι το παιδί σας είναι «χαρισματικό», σύμφωνα με ειδικούς της νευροεπιστήμης – παρόλο που δεν έχει πάντα καλή συμπεριφορά

5 σημάδια που δείχνουν ότι το παιδί σας είναι «χαρισματικό», σύμφωνα με ειδικούς της νευροεπιστήμης – παρόλο που δεν έχει πάντα καλή συμπεριφορά

Μερικές δεξιότητες και συμπεριφορές που χαρακτηρίζουν ένα χαρισματικό παιδί

Είναι το παιδί σας είναι χαρισματικό; Είναι μια ερώτηση που σκέφτονται συχνά πολλοί γονείς.

Η Megan Cannella διαχειρίζοται αιτήσεις μαθητών στο Ινστιτούτο Davidson, όπου έχουνε βοηθήσει χιλιάδες εξαιρετικά ταλαντούχα παιδιά (ή παιδιά που βαθμολογούνται στο 99,9ο εκατοστημόριο στα τεστ IQ) να φτάσουν τις υψηλότερες δυνατότητές τους. Προηγουμένως, δίδασκε ανθρωπιστικές επιστήμες για σχεδόν μια δεκαετία. Σε άρθρο της πρόσφατα στο “make it” του CNBC διαβάζουμε:

Τα περισσότερα χαρισματικά παιδιά μπορούν να μάθουν και να επεξεργάζονται πληροφορίες γρηγορότερα από τα παιδιά της ηλικίας τους και να κατανοούν το υλικό αρκετά επίπεδα πάνω από τους συνομηλίκους τους.

Αλλά δεν είναι πάντα καλομαθημένοι μαθητές με υψηλές επιδόσεις. Στην πραγματικότητα, οι ειδικοί στις νευροεπιστήμες λένε ότι η χαρισματικότητα φαίνεται διαφορετική σε κάθε παιδί.

Απροσδόκητα σημάδια ότι το παιδί σας είναι πολύ προικισμένο

Ασύγχρονη ανάπτυξη

Το ευφυές παιδί σας παλεύει με απλές εργασίες, όπως το να δέσει τα κορδόνια ή το να θυμάται πότε να βουρτσίζει τα δόντια του;

Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα ασύγχρονης ανάπτυξης – ή που αναπτύσσονται πιο γρήγορα σε ορισμένους τομείς από άλλους. Είναι συνηθισμένο για τα χαρισματικά παιδιά.

Ένα ταλαντούχο παιδί 8 ετών θα μπορούσε να επιδείξει τις αναγνωστικές δεξιότητες ενός μαθητή της 1ης γυμνασίου, τις μαθηματικές ικανότητες ενός μαθητή της 5ης δημοτικού, τις κοινωνικές δεξιότητες στο επίπεδο της τάξης του και τη συναισθηματική ρύθμιση ενός πολύ νεότερου μαθητή.

Συναισθηματικό βάθος και ευαισθησία σε νεαρή ηλικία

Οι νευροεπιστήμονες υποστηρίζουν ότι τα χαρισματικά παιδιά βιώνουν πιο έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις στον κόσμο γύρω τους.

Για παράδειγμα, μπορεί να δυσκολεύονται να απολαύσουν παραστάσεις όπου ένας χαρακτήρας πληγώνεται ή είναι λυπημένος. Πολλά έχουν επίσης αυξημένο αίσθημα δικαιοσύνης και μπορεί να βιώσουν απογοήτευση και ανησυχία όταν αισθάνονται ότι μια κατάσταση είναι λάθος.

Λόγω της ασύγχρονης ανάπτυξής τους, μπορεί να μην έχουν ακόμη τις δεξιότητες συναισθηματικής ρύθμισης για να πλοηγηθούν σε αυτά τα μεγάλα συναισθήματα.

Υπαρξιακή αμφισβήτηση

Τα χαρισματικά παιδιά έχουν συχνά μια ακόρεστη περιέργεια, ειδικά για τις υπαρξιακές πτυχές της ζωής.

Μπορεί να ανησυχούν περισσότερο για θέματα όπως ο θάνατος, η φτώχεια, η κλιματική αλλαγή και οι αδικίες από τους συνομηλίκους τους. Ακόμη και μια ταινία ή ένα βιβλίο που προορίζεται για παιδιά που πραγματεύεται το θέμα του εκφοβισμού, για παράδειγμα, μπορεί να τα παρακινήσει να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τη φύση της κοινωνίας.

Οι ερωτήσεις μπορεί να κυμαίνονται από «Τι συμβαίνει όταν πεθαίνουμε;» στο «Γιατί συμβαίνουν άσχημα πράγματα στον κόσμο;»

Μοναδικά ενδιαφέροντα ή ώριμη αίσθηση του χιούμορ

Όταν ένας μαθητής κάνει λογοπαίγνια υψηλού επιπέδου για τη χημεία ή μελετά χάρτες μαζικής συγκοινωνίας μεγάλων πόλεων, οι γονείς μερικές φορές ανησυχούν ότι το παιδί τους χάνει την παιδική του ηλικία ή ότι δεν «είναι παιδί».

Στην πραγματικότητα, τα παιδιά τους μπορεί απλώς να έχουν πιο προηγμένη κατανόηση ενός θέματος από τα άλλα στην ηλικία τους.

Χαμηλή επίδοση στο σχολείο

Τα χαρισματικά παιδιά έχουν μια ακραία ανάγκη για συνεχή πνευματική διέγερση. Στο σχολείο, μπορεί να βαριούνται εύκολα γιατί μαθαίνουν πράγματα πιο γρήγορα από τους συνομηλίκους τους.

Όταν το σχολείο δεν είναι αρκετά απαιτητικό ή ενδιαφέρον, μπορεί να χάσουν το κίνητρό τους. (Σκεφτείτε πώς θα αισθανόσασταν μετά από μια βάρδια οκτώ ωρών όπου δεν σας προκαλούν ή δεν σας απασχολούν.)

Δείτε Επίσης

Παρόλο που μπορούν να κάνουν τη δουλειά εύκολα –συχνά έχουν εξαιρετικές δεξιότητες συλλογισμού και μνήμη– δεν βλέπουν κανένα σκοπό και σταματούν να προσπαθούν.

Τα χαρισματικά παιδιά έχουν τεράστιες δυνατότητες

Στον πυρήνα της, η χαρισματικότητα είναι μια διαφορά βασισμένη στον εγκέφαλο που συμβάλλει στον ζωντανό και ποικιλόμορφο πνευματικά κόσμο μας.

Η περαιτέρω εξερεύνηση του παιδιού σας μπορεί να σας δώσει μια καλύτερη κατανόηση του ποιο είναι και να του προσφέρει προηγμένους πόρους για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του.

 

Η Megan Cannella είναι η Διευθύντρια Οικογενειακών Υπηρεσιών στο Ινστιτούτο Davidson, όπου εργάζεται από το 2019. Πριν από αυτό, δίδασκε ανθρωπιστικές επιστήμες σε επίπεδο κολεγίου για σχεδόν μια δεκαετία. Το έργο της επικεντρώνεται στην υπεράσπιση και την ισότητα στην εκπαίδευση των χαρισμένων.

 

Πηγή

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top